اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمارقربانیان به‌بیش از۱۱۰۰ نفر رسید



 

 

آمارقربانیان به‌بیش از۱۱۰۰ نفر رسید

 

آمار تلفات زلزله ۶،۹ ریشتری غرب چین كه روز چهارشنبه روی داده بود، به ۱۱۴۴ نفر رسید.بر اساس جدیدترین آمارها،تلفات زلزله ۶،۹ ریشتری در شهر یوشو واقع در استان چینگهای به هزار و ۱۴۴ نفر رسیده است.



مناطق كوهستانی موجود در اطراف شهر زلزله‌زده "یوشو " مانع اصلی وصول گروه‌های امداد و نجات و كمك‌های اولیه به حادثه‌دیدگان است و كمبود دارو و كمك‌های اولیه ناشی از آن احتمال افزایش شمار تلفات را بالا می‌برد.



اكثر كشته‌شدگان زلزله چین را دانش‌آموزان تشكیل می‌دهند چرا كه ساختمان مدارس این منطقه بر خلاف دیگر ساختمان‌های شهر یوشو از استحكام كمی برخوردار بوده‌اند.



گزارش‌های رسیده حاكی از آن است كه این زلزله در نزدیكی مناطق مسكونی روی داده است و ۸۵ درصد ساختمان‌ها و منازل مسكونی این منطقه آسیب دیده و شمار زیادی از ساكنان منطقه زلزله‌زده در زیر آوار مانده‌اند و امكان افزایش شمار قربانیان وجود دارد.



زلزله ۶.۹ ریشتری اوایل صبح چهارشنبه مناطق روستایی و كوهستانی در استان چینگهای در غرب چین را لرزاند كه بر آثر آن بسیاری از ساختمان‌ها فرو ریخته‌اند..../ جام‌جم آنلاین

 

 



ویدیو مرتبط :
مسابقه ای كه یك نفر به پایان رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قربانیان وبا در هائیتی به ۲۷۰۰ نفر رسید



 

 قربانیان وبا در هائیتی به ۲۷۰۰ نفر رسید

 

همزمان با شیوع سریع وبا در سرتاسر كشور بحران زده هائیتی، تعداد كشته شدگان وبا در این كشور از مرز ۲۷۰۰نفر گذشت.

به گزارش فارس به نقل از شبكه العالم، وزات بهداشت هائیتی اعلام كرد كه بیش از ۲۷۰۰ نفر در این كشور به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و تاكنون ۱۳۰هزار نفر به این بیمار مبتلا شده اند.

مقامات هائیتی شب گذشته اعلام كرده اند كه هر روزه در این كشور ۴۰ نفر بر اثر وبا بیماری جان خود را از دست می دهند.

كارشناسان بهداشتی پیش بینی كرده اند تا یك سال آینده تعداد مبتلایان به وبا در هائیتی از مرز ۴۰۰ هزار نفر نفر نیز بگذرد.

العالم اعلام كرد كه اعتراضات به نیروهای سازمان ملل در هائیتی همچنان ادامه دارد و مردم نیر.های حافظ صلح سازمان ملل را عامل شیوع این بیماری می دانند.

هائیتی حدود یك سال پیش زلزله بسیار ویرانگری را تجربه كرد كه موجب كشته، زخمی و آواره شدن تعداد بسیاری از ساكنان این كشور و همچنین وضعیت بد بهداشتی مردم شد.... / جام جم آنلاین