اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آلودگی هوا، چشمان افراد مسن را نشانه می‌گیرد



اخبار,اخبار اجتماعی,اثر آلودگی هوا بر چشمها


 اخبار اجتماعی - آلودگی هوا، چشمان افراد مسن را نشانه می‌گیرد

آلودگی هوا عوارضی همچون (خشکی، حساسیت، گرفتگی لبه پلک، سوزش) را برای چشمان به همراه می‌آورد.

آلودگی هوا، می‌تواند عوارضی را برای چشمان افراد بخصوص در افراد مسن ایجاد کند.

هرمز شمس، متخصص چشم پزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آلودگی هوا می‌تواند عوارضی را برای چشمان افراد بخصوص در افراد مسن ایجاد کند.

وی به عوارضی که در اثر آلودگی هوا بر چشمان وارد می‌شود، اشاره کرد و افزود: آلودگی هوا عوارضی همچون (خشکی، حساسیت، گرفتگی لبه پلک، سوزش) را برای چشمان به همراه می‌آورد.

وی با بیان اینکه این عوارض در افراد مسن بیشتر شایع است، تصریح کرد: در افراد مسن به دلیل آنکه ترشح چشم کمتر بوده است منجر به خشکی چشم خواهد شد، بنابراین خود عاملی برای ایجاد عوارض دیگر خواهد بود.

شمس در پایان توصیه کرد: به افراد مسن توصیه می‌شود کمتر بیرون بروند و چشمان خود را مرتب با آب چای شستشو دهند و در این مواقع از اشک مصنوعی استفاده کنند.
اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
آموزش درس آلودگی هوا - معرفی تصفیه کننده های هوا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلودگی هوا عامل اصلی سرطان ریه در افراد غیرسیگاری



 

 

یك بررسی آماری نشان داد افرادی كه هرگز در طول عمر خود سیگار نكشیده‌اند، اما در مناطقی با آلودگی شدید هوا زندگی می‌كنند، 20 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان ریه هستند.

به گزارش ایسنا، فرانسیس لادن، پروفسور دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در این باره گفت: هرچند سیگار كشیدن عامل درجه یك ابتلا به سرطان ریه است اما تقریبا از هر 10 بیمار مبتلا به سرطان ریه، یك نفر هرگز در طول عمر خود سیگار نكشیده است.

به گزارش رویترز، دكتر میشل ترنر از دانشگاه اوتاوا كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته می‌گوید: سرطان ریه در افرادی كه هرگز سیگار نكشیده‌اند یك سرطان مهم و جدی است كه در آمریكا ششمین سرطان شایع محسوب می‌شود.

به گفته كارشناسان، ذرات آلاینده در هوا می‌توانند موجب تحریك ریه‌ها و بروز التهاب در این عضو حیاتی شوند. این آلاینده‌ها از عوامل مهم خطرزا در بروز سرطان ریه هستند.

این یافته حاصل مطالعه روی بیش از 180 هزار فرد غیرسیگاری برای یك دوره 26 ساله است.... / تحلیل : عصر ایران