اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای روحانی سلام... می گویند با كلید زاینده رود به اصفهان می آیید!



اخبار,اخبار اجتماعی , سفر حسن روحانی به اصفهان

میدان امام(ره) اصفهان روزهای خاص كم به خود ندیده است. روزهایی كه در تاریخش ثبت شده است.

از زمانی كه شاه عباس صفوی از فراز كاخ عالی قاپو مسابقات چوگان را به تماشا می‌نشست و از فراز قیصریه اقتصاد شهر را زیر نظر می گرفت، تا نمازهایی كه در شیخ لطف الله به جای آورده می شد و محملهایی كه در مسجد امام(ره) بر پایه ریزی امور مملکت برپا می شد.عصر قاجار كه پادشاهان در باغ عظمت و هیبت میدان نبودند و بیشتر برای سفر فرنگ و هدیه دادن خاك مملكت به اجنبی شور می گرفتند تا اواخر دوران پهلوی كه این میدان جولانگاه شورهای انقلابی را به نظاره می نشست و تحركات عظیم سیاسی را مبدا می شد.


به دوران انقلاب اسلامی كه می رسیم روزهای بسیاری را به خاطر می آوریم كه راهبردهای نظام جمهوری اسلامی در تریبونهایی كه صدا را به چهار گوشه میدان می رساند،‌ دمیده می شد.


از صدای خروشان پرورش‌ها در تثبیت نظام،‌ از روزهایی كه خرازی‌ها برای سر دادن در راه ایران و اسلام در این میدان بدرقه شدند،‌از روزهایی كه شور جنگ و شعور شهادت در این میدان به جهانیان گوشزد شد و از 25 آبانی كه اصفهانی‌ها در همین میدان 370 فرزند خود را با اشكهایشان تا گلستان شهدا تشییع كردند...


میدان امام(ره) و كاشی های نیلگونش البته روزهای خاصی را هم به خاطر می‌آورند كه گواهی بر آن است كه این مردم که تاریح به ذکاوتشان شهادت می دهد هر شوری را همراهی نمی‌كنند.


روزی كه سخنرانی آخر و تبلیغاتی یکی از همطرازان گذشته‌تان در روزهای پایانی خدمت در این میدان برگزار شد را به خاطر بیاورید. می شد با انگشتان دست، مستقبلان را شمرد. خیلی خوب می توان آن عدم استقبال را مقایسه كرد با روزی كه رهبر معظم انقلاب رهسپار اصفهان شدند و سیل خروشان ملت عاشق برای ورود به میدان قابل كنترل نبود و دریای خروشانی از شور و شعور مردم اصفهان به نمایش درآمد.


هر آنچه در طی این سالها اتفاق افتاده نشان از آن دارد كه مردم این دیار با ریشه ای كه در همه اعصار تاریخ قابل احترام بوده است، قدرت تشخیص و تمیزی بلندمرتبه دارند.


آنها در پس همه دیدارهایشان در این میدان صداقت و اعتمادی كه دیده اند را جستجو می‌كنند.


همین است كه هر گاه موسم مراسم تبلیغاتی و انتخاباتی و رنگی و حزبی فرا می‌رسد، میدان امام(ره) سرد است و هر گاه قرار به ایستادگی پای انقلاب و اهداف اصیل و راستینش می شود، این میدان به مظهر شكوه حضور ملت  تبدیل می‌گردد.


اما میدانی كه خانه ما اصفهانی هاست روز چهارشنبه دربست در اختیار شما و همراهان شما در دولت تدبیر و امید است.


حرفهای این مردم را شنیده‌اید و از آنجا كه ما به عمق نگاه و تدبیر شما ایمان داریم،‌خود می دانید كه گزافه در آن نبوده است. حتی اگر بر فرض احتمال مسوولین و نمایندگان در انتقال دغدغه و صحبتهای مردمان این سرزمین كوتاهی كرده و یا ناتوانی به خرج داده‌ باشند خود نیك می‌دانید كه قرار است در چه شهری سخن بگویید و چگونه برای این مردمان روند جبران اجحاف ها را شرح دهید.


اعتمادی كه این روزها به شما به عنوان رییس جمهور منتخب مردم وجود دارد همان اعتمادی است كه در ابتدای دوران روسای جمهور قبلی در سایه رای مردم وجود داشت، ولی روزهایی براین مردم گذشت كه همه ما را در تحلیل فقر ژرفای نگاه آقایان درباره این شهر مایوسانه فرو گذاشت.


از چند روز قبل از اینكه پای در ركاب طیاره بگذارید و میهمان شهر ما شوید حرفهای دل مردم اصفهان را در ارتباط با درخواستهایشان از شما شنیدیم. آنها یك صدا زاینده رودشان را فریاد می زنند.آنها از همطرازان قبلی شما كه بدون تحلیلهای درست فرهنگی، اقتصادی،‌اجتماعی،‌زیست محیطی و...، ابتدا آب را به زور به شهر و استان آب و اجدادیشان كشاندند و در مورد آخر برای كف و سوت و هورا در بالادست گفتند آب مال شماست، به شدت دلگیر هستند.


مردم دیار زاینده‌رود امیدوار به كلیدی هستند كه همراه شماست در سفر دولت تدبیر و امید به اصفهان. آنها می خواهند بار دیگر اعتماد كنند.


مردمی كه هر چه در چنته داشته‌اند تقدیم سرزمین و انقلابشان كرده‌اند این روزها در حال و روز خوبی به سر نمی‌برند. حتی میهمانان اصفهانی كه در بدو ورود به این شهر ذوق زده می شدند و لب به ستایش می گشودند،‌ دیگر نمی توانند از اصفهان رویایی بگویند. نه به خاطر نجنبیدن منارجنبان،‌ نه به خاطر خشكی زاینده رود،‌ نه به خاطر نم زدگی میدان امام(ره) بلكه به خاطر مردمانی كه دیگر نشانی از مردمان شهری كه مهد طراوت و شادابی ایران زمین بودند ندارند. مردمی كه مرگ شهرشان را با دلهره و ترس در چهره غمزد رودشان به نظاره نشسته‌اند.


زاینده رود پرچم انتظارات شهر ماست. می‌دانیم بی تدبیری‌های صورت گرفته، یك شبه قابل جبران نیست و به همین دلیل حاضریم به شما اعتماد كنیم برای زمانی كه پرونده قطور بی‌تعهدی های قبل طلب می‌كند و اكنون روی میز كار شما خودنمایی می‌كند.
می‌خواهیم روزی كه شاید به سبك و سیاق روسای جمهور قبلی پس از 4 یا 8 سال،‌ برای وداع رهسپار اصفهان شدید، همین میدان(ره) را پر كنیم و با حضورمان خستگی این پرونده عریض و طویل را از تن شما به در كنیم.


چهارشنبه اصفهان با شما و همراه شماست؛شما هم با اصفهان و انتظاراتش باشید.
لطفاً‌ به آن روز خاص برای ثبت در تاریخ فكر كنید...
اخبار اجتماعی - ایمنا

 


ویدیو مرتبط :
اصفهان زاینده رود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا در نوروز 93 ، آب به زاینده رود اصفهان باز می گردد؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,زاینده رود

 

اخبار اجتماعی - نماینده اصفهان در مجلس: زاینده رود در تعطیلات نوروز خشک خواهد بود

آنطور که نماینده اصفهان در مجلس می گوید احتمال این که آب زاینده رود در روزهای تعطیلات نوروز جاری شود وجود ندارد. او همچنین می گوید تعداد هتل های لوکس برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان اصفهان کم است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی می گوید هتل های لوکس این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی کافی نسیتند و لازم است تعداد هتل های اصفهان افزایش پیدا کند.
حمید رضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در گفت و گو با CHN خبر از آمادگی استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی می دهد. او با اشاره به این که «اصفهان به لحاظ جذب گردشگر در ایام نوروز همیشه جز چند استان برتر کشور بوده»، می گوید: ستادهایی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان تشکیل شده است.

 

همه دستگاه های اجرایی استان در ایام نوروز به کار گرفته خواهند شد. به غیر از هتل ها، ستادهای اقامتی مختلف کار خود را آغاز کرده اند و در تعطیلات عید منتظر حضور مردم خواهند بود. همچنین مهمانسرا ها و مهمانپذیر هم برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده هستند. برخی مردم نیز خانه هایشان را در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهند داد.

به گفته نماینده اصفهان در مجلس کمپ هایی در برخی پارک های اصفهان برای حضور مسافران ایجاد خواهد شد و مسافران می توانند در این کمپ ها چادر بزنند.

فولادگر در ادامه به وضعیت هتل ها در اصفهان اشاره می کند و با بیان این که «هتل ها و بخصوص هتل های با کیفیت بالا و لوکس در استان کم داریم»، می گوید: در ایام نوروز هتل های اصفهان ظرفتشان پر می شود و باید بتوانیم ظرفیت هتل ها را بالا ببریم. اصفهان هم میراث فرهنگی و آثار باستانی دارد و هم زمینه های طبیعت گردی دارد. همچنین صنایع دستی یکی از جذابیت های اصلی استان اصفهان است که قابلیت جذب گردشگران زیادی به استان دارد. امیدوارم در آینده هتل های بهتری داشته باشیم، زیر ساخت های گردشگری را تقویت بکنیم و از همه مهمتر آب زاینده رود به جریان بیافتد.

او البته از خشک بودن زاینده رود به عنوان یکی از نقاط ضعف شهر اصفهان در تعطیلات نوروز اشاره می کند و می گوید: آب رودخانه زاینده رود جاری نیست و ما باید از این بابت تاسف بخوریم. البته امیدواریم با اجرای پروژه های انتقل آب، بهینه سازی مصرف آب و با اصلاح رژیم حقوقی زاینده رود و جلوگیری از برداشت های غیر قانونی، بی مجوز و بی رویه زمینه جریان دوباره آب را در زاینده رود فراهم شود.
اخبار اجتماعی - خبرگزاری میراث فرهنگی