اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقاتهرانی: جلیلی می‌تواند نامزد دولت باشد/لنکرانی با وجود مخالفت آیت الله مصباح انصراف داد



آقاتهرانی,پزشکیان, انتخابات ریاست جمهوری

آقاتهرانی: جلیلی می‌تواند نامزد دولت باشد/لنکرانی با وجود مخالفت آیت الله مصباح انصراف داد

مرتضی آقا تهرانی عضو جبهه پایداری به بیان دیدگاه‌های خود درباره آرایش سیاسی انتخابات ریاست جمهوری پرداخت که گزیده آن به شرح زیر است:

*تصورنمی کردم معادلات انتخاباتی بدین صورت پیش رود. درباره آقای لنکرانی فکر می کردم که مشکلی پیش نمی آید اما وی انصراف داد.

*بعد از طرح بحث انصراف، قرار بود که این تصمیم را با آیت الله مصباح مطرح کند، گویا حاج آقا نیز گفته بود صبر کند، نظر ما همین بود. اما وی گفت نه انصراف می‌دهم. در این موارد گاهی در خواست مشورت می کنند و فرد نیز موظف به دادن مشورت است، اما بعد به جایی می‌رسد که خود وی باید وظیفه اش را تشخیص دهد.

*{ در پاسخ به این سوال که آیا لنکرانی پس از شنیدن خبر رد صلاحیت خود تصمیم به انصراف گرفت؟} این سوال را از خودش بپرسید. تشخیص وظیفه بر عهده خود افراد است کسی نمی‌تواند زور بگوید چون ما بر روی آقای لنکرانی خیلی کار کرده بودیم . حدود ۶-۷ ماه قبل وی آمادگی انجام این کار را پیدا کرده بود و در صورت کناره گیری وی فردی برای جایگزینی وجود نداشت. کسی هم مطرح نبود.

*قبلا با آقای جلیلی صحبت کرده بودیم و وی گفته بود که به جمع بندی نرسیده است، با توجه به اینکه لنکرانی نیز اصلح بود و دلیلی برای کنار رفتن وی وجود نداشت.

لنکرانی برای حضور در عرصه انتخابات مجلس عذر آورد

*{در پاسخ به این سوال که از نظر شما توانایی آقای لنکرانی در کدام زمینه بود . مجلس یا دولت ؟} دوستان در مورد مجلس با وی صحبت کرده بودند. من نیز با وی صحبت کردم می‌گفت که نمی‌تواند و عذر دارد، ما نیز فشاری نیاوردیم.

* انشاالله که انتخابات یک مرحله‌ای شود و خرج دولت و نظام کمتر، آراء بالاتر و حضور مردم را جدی می‌بینم. فرقی نمی کند که به چه کسی می خواهیم رای دهیم مهم این است که حضورمان در انتخابات جدی باشد، یعنی شور انتخاباتی باید داشته باشیم زیرا دشمن به این حضور نگاه می‌کند. دشمن بیشتر به آراء مردم و حضور آنان نگاه می‌کند.

* درصورت یک مرحله ای شدن انتخابات به نظرم آقای جلیلی موفق می‌شود.

*خوب است آنها اصولگرایانی که رای مشترک دارند کنار بکشند، وقتی رای ها نزدیک باشد باید به یک وحدت جدی برسند. تا اصولگرایان یک نفر را با رای خوب معرفی و پشتیبانی کنند.

رای روحانی و عارف کمتر از نامزدهای اصولگرا است

* اصلاح طلبان هم رای دارند اما رئیس جمهور شدنشان به اکثریت آرا باز میگردد.رای عارف و روحانی کمتر از اصولگرایان است. البته ما اصولگرایان باید بهتر از این کار کنیم.

*دیدم آقای غرضی در برنامه ای می گفت من ستادی نداشته و ۵۵ میلیون رای دارم . من غرضی را می‌شناسم. وی هم محله ای من در اصفهان بود. در زمان بچگی من، وی مرد انقلابی بود. آدم خوبی است اما نمی‌دانم واقعا چقدر رای دارد. شناخت مردم مهم است که بشناسند و باور داشته باشند.

احراز صلاحیت غرضی مصلحت اندیشی شورای نگهبان است

*تایید صلاحیت غرضی به مصلحت اندیشی شورای نگهبان مربوط است و ما هم نباید با تصمیمات آنها مخالفت کنیم.

*{در پاسخ بها این سوال که چرا پیش بینی های تشکل ها و احزا ب‌های سیاسی در روند انتخابات محقق نشد. برای مثال جبهه پایداری، جبهه پیروان خط امام و رهبری و جمعیت ایثارگران نامزد معرفی کردند که موفقیت آمیز نبود، مشکل از کجا است؟} به این مساله فکر نکردم. البته برای جبهه پایداری جلسات خود انتقادی برگزار خواهیم کرد.

تحلیل جبهه پایداری درباره انتخابات اشتباه بود

*{ در پاسخ به این سوال که یعنی ممکن است تحلیل‌های خودشان اشتباه بوده باشد؟} به احتمال زیاد این مساله است.

* دوستان برنامه های جلیلی را می‌بینند و برنامه های جبهه پایداری را به وی می‌دهند. در نهایت وی باید برنامه ها دیده و بهترین را انتخاب کند.

جلیلی می تواند نامزد دولت هم باشد

*{ در پاسخ به این سوال که گفته می شود که سعید جلیلی گزینه اصلی دولت است، بنابراین انتخاب وی توسط جبهه پایداری به حمایت مستقیم و غیر مستقیم شما از دولت باز می‌گردد؟} دولت که گناهکار نیست آن هم می‌تواند در انتخابات نظر دهد یا این کار را انجام ندهد، مهم این است ارتباطی با فتنه و اهل انحراف ایجاد نشود و من یقین دارم که در موردآقای جلیلی چنین مساله ای پیش نخواهد آمد.

*{در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید که احمدی‌نژاد در بحث ردصلاحیت اسفندیار رحیم مشایی واکنش نشان دهد؟} نه چنین اتفاقی نمی‌افتد. نه مصلحت خود و نه مصلحت نظام است که چنین کاری انجام دهد.  

بادامچیان: ولایتی می‌تواند با درایت و مدیریت قوی و با اعتدال انقلابی شرایط کشور را بهبود بخشد

اسدالله بادامچیان در نشست خبری امروز خود در در حزب موتلفه اسلامی در تشریح آخرین نتایج این حزب در مورد ارائه لیست انتخاباتی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران گفت: در ابتدا قرار بر این بود تا تمامی اصولگرایان به لیست مشترک 31 نفره‌ای برای شورای اسلامی تهران دست پیدا کنند که این مذاکرات از دی‌ماه گذشته تا صبح امروز در حال انجام بود به طوری که بنده امروز با آقای چمران جلسه‌ای داشتم با این هدف که در نهایت اصولگرایان با یک لیست برای انتخابات شوراها ورود پیدا کنند که متاسفانه این امر میسر نشد.

وی در عین حال، با بیان این‌که تاکنون هیات نظارت بر انتخابات شوراها اسامی نهایی کاندیداهای تعیین صلاحیت شده را اعلام نکرده است، اظهارداشت: فهرست 31 نفره کاندیداهای مورد نظر جبهه پیروان خط امام و رهبری تا بعد از ظهر امروز و حداکثر تا فردا نهایی و اعلام می‌شود.

اهم اظهارات عضو حزب موتلفه را در ادامه بخوانید:

* در ایام انتخابات تشکل‌های فصلی با نام‌های دهن پرکن و بدون مجوز از کمیسیون احزاب و وزارت کشور ظهور و بروز پیدا می‌کنند و کار غیر قانونی خود را با توجیهی به نام فعالیت در قالب جبهه ادامه می‌دهند.* لیست 31 نفره مورد نظر این جبهه متشکل از افرادی با تخصص های گوناگون است. شعار ما، " شهر خوب با انتخاب خوب" است که امیدواریم این لیست بتواند شعار مورد نظر جبهه را محقق کند.

* شیبانی، غفوری فرد، سجادی، جولایی، فارسی‌نژاد، لاسجردی ، مفتح، نیک‌فر، میرقوامی، حسن‌بیگی، شاهنگیان، زمانی، علیزاده ، میرزاپور، جعفری، فاطمه احمدی، محمدزاده، غمفروش، خدامردی، رحیمی، سادات شریف، ناصحی، اسدالله عسگراولادی، ولی‌الله صالحی و شکرعلی در لیست مورد نظر جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات شورای شهر تهران هستند.

* این لیست دارای سر فهرست نیست و همه‌ اعضاء سرفهرست هستند چون اعتقاد ما بر این است که اگر یک فرد را به عنوان سرلیست انتخاب کنیم، همچون این است که بقیه را شهروند درجه دو بدانیم.

* ما برای هر تفاهمی آماده هستیم. پیشنهادی مطرح شد مبنی بر این که در لیست‌های اصولگرا 25 کاندیدا مشترک بوده و 6 کاندیدا از افراد مورد نظر آن حزب باشد که ما نتوانستیم به این 25 نفر دست پیدا کنیم. به همین دلیل بنده پیشنهاد دادم که در لیست‌ها 10 کاندیدای مشترک با سایر حضور داشته و مابقی از کاندیداهای مورد نظر احزاب باشند که این پیشنهاد مورد اعتراض قرار گرفت.چون دوستان بر روی منتخبان خود تاکید دارند.

* این حزب از علی اکبر ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کند که دفاتر حزب موتلفه از هفته گذشته به نفع ولایتی فعال شده است.

* این حمایت با احترام به سایر کاندیداها انجام می‌شود بدان دلیل که آقای ولایتی در صحنه بین‌المللی چهره‌ شناخته شده و مشهور سیاسی است ، ایشان وزیر امور خارجه در دوران امام و رهبری بودند و به خوبی از امور آگاه هستند. بعد از آن نیز مشاور مقام معظم رهبری شدند. در تمامی مسئولیت‌ها از سلامت مالی و اخلاقی برخوردار بودند و دارای مدیریتی توانمند هستند.

* با توجه به شناختی که بنده و حزب موتلفه دارم معتقدم که دکتر ولایتی می‌تواند با درایت و مدیریت قوی و با تسلط بر دنیای خارج مبتنی بر اعتدال انقلابی شرایط کشور را بهود بخشد. به باور ما بهترین و شایسته‌ترین انتخاب برای ریاست جمهوری آینده دکتر ولایتی است.

پزشکیان: اصلاح‌طلبان عارف، غرضی و روحانی را نامزد خود نمی‌دانند

مسعود پزشکیان با اشاره به حضور سه نامزد اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر چه این نامزدها عنوان کرده‌اند که ما نامزد اصلاح‌طلبان هستیم اما هیچ‌یک از جریانات اصلاح‌طلب این افراد را نامزد خود نمی‌دانند و در میان این سه نامزد اصلاح‌طلب تنها محمدرضا عارف است که به دفاع از اصلاح‌طلبی می‌پردازد.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از کنار رفتن عارف به نفع روحانی در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات، اظهار داشت: بعید می‌دانم که اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور فعال داشته باشند، وضعیت به گونه‌ای است که تنها یک جناح حرف می‌زند و حضور جناح دیگر برای خالی نبودن عریضه است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به سؤالی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: پس از رد صلاحیت شدن آقای هاشمی رفسنجانی من هم کنار کشیده‌ام و فعالیتی ندارم، این رد صلاحیت باعث شده تا من در گیجی به سر ببرم./خبر آنلاین

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آیت الله مصباح یزدی:شهادت می دهم باقری لنکرانی اصلح است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انصراف باقری لنکرانی/ ضمن تشکر از آیت‌الله مصباح‌ حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام می‌کنم



انصراف باقری لنکرانی از کاندیداتوری به نفع جلیلی

باقری لنکرانی به نفع جلیلی از کاندیداتوری انصراف داد

کامران باقری‌لنکرانی داوطلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از جلسه مشترک با سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات، از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف داد.

باقری‌لنکرانی پس از جلسه مشترک عصر امروز، انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع «سعید جلیلی» اعلام کرد.

به گزارش فارس، کامران باقری‌لنکرانی داوطلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از جلسه مشترک با سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات، از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف داد.

جلیلی و لنکرانی عصر امروز و ساعتی پیش جلسه مشترکی داشتند.

برخی اعضای شورای مرکزی این جبهه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تایید این خبر اعلام کردند جبهه پایداری در ساعات آتی در مورد این موضوع بیانیه‌ای منتشر می‌کند.

کامران باقری لنکرانی، سعید جلیلی و پرویز فتاح، سه گزینه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست‌جمهوری بودند که در ابتدا در پی عدم پذیرش جلیلی و فتاح، لنکرانی به عنوان گزینه نهایی این جبهه معرفی شد، ولی بعد از ثبت‌نام جلیلی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، این گمانه‌ قوت گرفت که لنکرانی به نفع جلیلی انصراف خواهد داد؛ چراکه او اعلام کرده بود « ما رقابت درون‌گفتمانی نخواهیم داشت.»

حال به نظر می‌رسد ملاقات عصر امروز این دو کاندیدا به این تصمیم منجر شده که لنکرانی به نفع جلیلی کنار برود.

پیش از این نیز برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند ممکن است در روزهای آتی تعدادی دیگر از کاندیداهای اصولگرا به نفع جلیلی از حضور در عرصه انتخابات انصراف دهند.

بیانیه انصراف باقری لنکرانی: ضمن تشکر از آیت‌الله مصباح‌ حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام می‌کنم

بیانیه انصراف کامران باقری لنکرانی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع سعید جلیلی منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، متن بیانیه انصراف کامران باقری لنکرانی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع سعید جلیلی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیممحضر مبارک خواهران و برادران مومن و انقلابی

با تبریک میلاد با سعادت امام جواد علیه السلام و در آستانه طلوع خورشید علوی علیه السلام در خانه ربوبی، با فروتنی و تواضع در برابر عظمت ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده‌های معظم شهدا‌، جانبازان و ایثارگران‌، اکنون که در آستانه ورود به انتخاباتی حماسی قرار گرفته‌ایم‌، لازم دانستم نکاتی را به محضر شما‌، عرضه نمایم.

انقلاب اسلامی میراث گرانسنگ امام المجاهدین و قدوه السالکین خمینی کبیر رضوان الله تعالی علیه و ودیعه‌ای الهی است و همه ما موظف به حفظ و پاسداشت آن هستیم.

انقلاب ما اکنون در مصاف با مستکبران در مرحله‌ای حساس قرار گرفته است. دشمنان دین خدا تمام توان خود را برای به زانو در آوردن این انقلاب به میدان آورده‌اند و از هیچ تلاشی در به عقب راندن و مهار این نهضت الهی مضایقه نکرده و نمی‌کنند.

از دشمنی دشمن‌، تعجبی نیست‌ اما خوش خیالی برخی از دوستان که مشت چدنی را در زیر دستکش مخملین دشمن نمی‌بینند و با توهم حل منازعات‌، ‌سیاست لبخند را توصیه می‌کنند و یا دیگرانی که ‌چسبندگی به قدرت تحلیل‌هایشان را به انحراف کشانده و یا کسانی که ‌درگیر و دار انانیت‌، بیراهه را به جای مسیر اصلی گرفته‌اند و یا آنانی که حزب‌گرایی را به جای اصولگرایی واقعی مبنا قرار داده‌اند، ‌جای تعجب دارد ‌که در این کشمکش حق و باطل‌، به جای منافع ملی و مصلحت نظام‌، جور‌چین دشمن را تکمیل می‌کنند و در جستجوی قدرت‌، هر کاری را مجاز می‌شمرند‌.

در چنین شرایطی بصیرت‌، درک صحیح از شرایطی که در آن به سر می‌بریم‌، از خود گذشتگی‌، اعتماد به مردم و رهبری الهی این انقلاب و از همه بالاتر ایمان به خدا‌، بالاترین سرمایه‌های ما هستند.

موسم کنونی‌، موسم لجاجت‌، تصمیم‌گیری‌های فردی‌، بی‌توجهی به مصالح کشور و بی‌اعتنایی به وظیفه همگانی در دفاع از این نظام مقدس نیست‌، ولو این اهمال‌ها به خیال عمل به تکلیف و با پوشش ادای دین به وطن باشد.

همه ما موظفیم همصدا و همگام در برابر فتنه‌آفرینی فتنه‌گران و انحراف منحرفان ‌قیام کنیم و نگذاریم این انقلاب برخلاف وصیت امام رضوان اله تعالی علیه ‌به دست نااهلان و نامردمان بیفتد.

قبلا هم گفته بودم حضور من در این انتخابات گفتمانی است و رقابت درون گفتمان انقلاب اسلامی را نا‌صواب می‌دانم. برهمین اساس ضمن تشکر از همه عزیزانی که در سراسر کشور نسبت به اینجانب ابراز محبت و بزرگواری نموده‌اند، به خصوص دانشگاهیان‌، نخبگان‌، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران‌، علمای اعلام و به ویژه حضرت علامه آیه‌الله مصباح یزدی دامت برکاته‌، با توجه به حضور قطعی برادر انقلابی و مومن جناب آقای دکتر جلیلی‌، با  کسب نظر مشورتی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی‌، برای دفاع از گفتمان امید، عدالت و استقامت‌، اینجانب ‌با انصراف از داوطلبی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری‌، ‌حمایت خود را از جناب آقای دکتر جلیلی اعلام می‌دارم.

این حمایت برای دفاع یک پارچه از گفتمان انقلاب اسلامی  است و به ایشان دعا می‌کنم تا انشالله همواره در همین  خط اصیل‌ در تمسک به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله، با رهبری ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ادام الله ظله العالی و همراه با روحانیت متعهد دامت برکاتهم  باقی بمانند و بتوانند خدمتگزار خوبی برای این مردم مومن و نجیب باشند.

وما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب

کامران باقری لنکرانی

فارس/باشگاه خبرنگاران