اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا



 

 


 

آغاز طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا

 

رییس‌جمهور خبر داد؛

آغاز طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا (ع) همزمان با نیمه شعبان

بر اساس این طرح، دولت برای نوزادانی كه از ابتدای سال جاری متولد شده‌اند یك حساب بانكی به مبلغ یك میلیون تومان باز خواهد كرد و تلاش می‌كند سالانه مبلغ دیگری نیز به این حساب اضافه كند.

رییس‌جمهور از آغاز طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا (ع) همزمان با نیمه شعبان روز میلاد حضرت مهدی(عج) خبر داد.

محمود احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه هیأت دولت با تبریك فرا رسیدن نیمه شعبان روز میلاد امام مهدی(عج) به ملت ایران و همه بشریت اظهار داشت: نیمه شعبان از بزرگترین اعیاد بشریت است. وجود نازنین امام عصر(عج) نقطه امید همه انسان‌ها و بلكه همه هستی است.

رییس‌جمهور اظهار امیدواری كرد، انسانها و همه هستی به جایگاهی برسند كه بتوانند از همه فضائل وجودی امام عصر(عج) و لطف و عنایات ایشان به طور كامل بهره‌مند شوند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت توجه به انتظار امام عصر(عج) در زندگی انسان‌ها گفت: ملت ایران پیشگام تبیین و انتشار فرهنگ انتظار هستند.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به آغاز طرح ملی تامین آتیه، همزمان با میلاد با سعادت امام مهدی(عج) اظهار داشت: طرح ملی تامین آتیه مهر امام رضا (ع) به مباركی نیمه شعبان آغاز خواهد شد براساس این طرح، دولت برای نوزادانی كه از ابتدای سال جاری متولد شده‌اند یك حساب بانكی به مبلغ یك میلیون تومان باز خواهد كرد و تلاش می‌كند سالانه مبلغ دیگری نیز به این حساب اضافه كند ،خانواده‌ها هم بهتر است ماهیانه مبلغی به این حساب واریز كنند تا زمانی كه این نوزاد به سن جوانی رسید، ذخیره و پشتوانه مناسبی برای تامین نیازهای ضروری خود از جمله تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسكن داشته باشد..../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
آغاز ثبت نام در طرح ملی تلاوت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح تامین آتیه مهر ایرانیان بودجه ندارد



 

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی گفت: بودجه لازم برای اجرای طرح تامین آتیه مهر باید توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تامین شود و در این صورت است که بانک ملی قادر به انجام تعهدات خود در این زمینه خواهد بود.

محمودرضا خاوری در گفتگو با مهر درباره تامین منابع مالی تسهیلات طرح آتیه مهر به تاکیدات رئیس جمهور در این باره اشاره کرد و گفت: اعتبارات این طرح هنوز تامین نشده است.

رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی اجرای این طرح نیازمند همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری دانست و تصریح کرد: اعتبارات هنوز در اختیار بانک قرار نگرفته است.

مدیرعامل بانک ملی افزود: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با توجه به اختیاراتی که دارد باید اعتبار مورد نظر را در اختیار بانک ملی قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه به عبارت دیگر بودجه لازم برای اجرای طرح باید توسط معاونت برنامه ریزی تامین شود افزود: بانک ملی  تنها در اینصورت است که قادر به انجام تعهدات خود در این زمینه خواهد بود.

خاوری با اشاره به این مطلب که وجوه سپرده های این حساب تا سن 18 سالگی قابلیت برداشت ندارد، افزود: در این مدت قطعا مسئولان مربوطه و همچنین رئیس جمهور برای تامین منابع طرح آتیه مهر فکر اساسی خواهند کرد..... / تحلیل : عصر ایران