اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز توزیع كارت كنكور علوم پزشكی از 25 تیر



آغاز توزیع كارت كنكور علوم پزشكی از 25 تیر

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد:كنكور علوم پزشكی پنجشنبه برگزار می‌شود/پذیرش 10 هزار تن

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به برگزاری كنكور پزشكی دانشگاه آزاد در روز پنجشنبه 29 تیر ماه، گفت:‌ در رشته‌های علوم پزشكی دانشگاه آزاد 10 هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دكتر ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به برگزاری آزمون رشته‌های پزشكی در 29 تیر ماه با رقابت 245 هزار و 299 داوطلب، گفت: توزیع كارت ورود به جلسه آزمون 25 تا 28 تیرماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینكه آزمون گروه پزشكی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در تهران و 74 حوزه امتحانی در سطح كشور برگزار می‌شود، اظهاركرد: این آزمون در 14 رشته و 175 رشته شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش 14 درصدی تعداد داوطلبان رشته‌های پزشكی اظهار كرد: 68 درصد داوطلبان رشته‌های پزشكی آزمون سراسری دانشگاه آزاد را زنان تشكیل می‌دهند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینكه در رشته‌های علوم پزشكی 10 هزار نفر پذیرفته خواهند شد، تصریح كرد: بیشترین میزان مردودی‌ها در رشته‌های علوم پزشكی است.

اقبالی در خصوص اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: نتایج اولیه هفته دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه تاكید كرد: امسال امکانی فراهم شده است تا در صورت عدم پذیرش در شش انتخاب اول، داوطلب نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته مجدد خود اقدام کند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
معرفی دانشگاه علوم پزشكی بابل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات توزیع كارت كنكور 91 منتشر شد: آغاز توزیع كارت از 4 تیر



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جزییات توزیع كارت كنكور 91 منتشر شد: آغاز توزیع كارت از 4 تیر

مشاور عالی سازمان سنجش با تشریح جزییات توزیع و رفع نقص كارت ورود به جلسه كنكور 91، گفت: توزیع كارت ورود به جلسه آزمون از روز یكشنبه 4 تیر آغاز می‌شود.

حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز توزیع اینترنتی كارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 91 از روز یكشنبه چهارم تیر ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: توزیع كارت‌های‌ شركت در‌ آزمون‌ كلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ وفنی، علوم‌ تجربی‌، علوم‌ انسانی‌، هنر و زبان‌های‌ خارجی‌ تا روز چهارشنبه هفتم تیر ماه ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان باید با وارد كردن اطلاعات مندرج بر روی كارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و كدرهگیری و شماره شناسنامه یك نسخه پرینت از كارت شركت در آزمون تهیه كنند.

وی با بیان اینكه داوطلبانی كه در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شركت در كنكور شده‌اند باید علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت كارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم وسوم خود اقدام كنند، اظهاركرد: برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و همچنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است.

توكلی افزود: چنانچه هر یك از داوطلبان موفق به پرینت كارت شركت در آزمون نشوند و یا اطلاعات كارت اعتباری را در اختیار ندارند، باید با همراه داشتن كارت ملی و یا شناسنامه عكسدار شخصاً از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تیر ماه91 از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه كنند.

 

نحوه رفع نقص كارت كنكور91

وی در خصوص نحوه رفع نقص كارت ورود به جلسه آزمون، گفت: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای نام خانوادگی و نام ، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم ، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم ، سهمیه، معدل كتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرك ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرك دیپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، كارمندی، مدرك كاردانی و رشته‌های ویژه فرهنگیان كارت شركت در آزمون مشاهده كنند، باید برای اصلاح مورد یا موارد مذكور با مراجعه به سایت سازمان سنجش حداكثر تا 10 تیر ماه اقدام كنند.

وی افزود: البته داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1384 به بعد است، چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3 ، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 كارت شركت در آزمون خود هستند، با توجه به اینكه در زمان ثبت‌نام اولیه نسبت به تایید بندهای فوق اقدام و كد سوابق تحصیلی دریافت كرده‌اند دراین مرحله هرگونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرك دیپلم داوطلبان است.

 

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: همچنین داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1383 و قبل از آن است، چنانچه خواستار ویرایش سال اخذ مدرك دیپلم كارت شركت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن هستند و در یكی از رشته‌های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دیپلم خود را اخذ كرده‌اند و یا به یكی از رشته‌های مذكور تغییر می‌دهند، باید كد پیگیری آموزش و پرورش را از سایت سازمان سنجش دریافت كنند و آن را در محل مربوط در صفحه ویرایش اطلاعات وارد و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك دیپلم خود اقدام كنند.

 

وی با اشاره به نحوه اصلاح مواردی چون جنس، دین ، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار در صورت مغایرت در كارت شركت در آزمون، تصریح كرد: داوطلبان می‌توانند برای اصلاح از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تیر ماه با به همراه داشتن كارت شناسایی معتبر شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه كنند.

وی افزود: همچنین چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب دارای اشكالاتی از جمله فاقد مهر بودن عكس، واضح نبودن عكس و . . . است باید در مهلت مذكور با به همراه داشتن 2 قطعه عكس 4*3 ، كارت ملی یا شناسنامه عكسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه كنند و موضوع را پیگیری كنند تا مشكل رفع شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به زمان‌های برگزاری كنكور هر یك از گروه‌های آزمایشی پنجگانه، گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر روز پنج شنبه هشتم تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح و گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر روز جمعه 9نهم تیر ماه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز شنبه 10 تیر ماه در 346 شهرستان و بخش مختلف برگزار می‌شود./ایسنا