اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغازاعلام شماره حساب دریافت یارانه درتهران



 

آغازاعلام شماره حساب دریافت یارانه درتهران

 

اعلام شماره حساب دریافت یارانه در تهران آغاز شد

همانگونه كه رئیس جمهور پیش از این اعلام كرده حساب سرپرستان خانوارهای متقاضی دریافت یارانه از مهرماه شارژ می‌شود اما امكان برداشت یارانه از این حساب از زمانی خواهد بود كه مرحله عملی آغاز هدفمندی یارانه‌ها از سوی كارگروه طرح تحول اعلام شود.

فارس: براساس اعلام وزارت رفاه و تأمین اجتماعی از امروز دوشنبه 25 مرداد ماه اعلام شماره حساب سرپرست خانوار برای دریافت یارانه نقدی در سه استان تهران، قم و قزوین آغاز شد.

از زمان اجرای عملیات هدفمندی یارانه‌ها در نخستین گام اعلام شماره حساب سرپرست خانوارها از استان‌های مختلف شروع شد و سه استان باقی مانده تهران، قم و قزوین از امروز دوشنبه 25 مرداد 89 به مدت 10 روز آغاز می‌شود.

براساس اعلام وزارت رفاه و تأمین اجتماعی كلیه هموطنانی كه فرم اطلاعات اقتصاد خانوار را در سال 87 و یا ابتدای سال 89 پركرده و متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند از امروز با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.refahi.ir مراجعه كرده و یك شماره حساب موجود خود را در هر بانك خصوصی و یا دولتی اعلام كنند.

همچنین هموطنانی كه هیچ گونه شماره حساب ندارند با پرداخت حداقل هزار تومان در هر یك از شعب بانك‌های كشور نسبت به افتتاح حساب و اعلام شماره حساب برای دریافت یارانه‌ها می‌توانند اقدام كنند.

كارگروه طرح تحول اقتصادی بارها از هموطنان نوع دوست و خیرخواه كه از تمكن مالی مناسبی برخوردارند درخواست كرده‌اند گرچه در مرحله اول تكمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار شركت كرده‌اند اما برای اینكه یارانه بیشتری به نیازمند واقعی برسد به صورت داوطلبانه انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام كنند تا با این كار خیر باعث دریافتی بیشتر نیازمند از یارانه‌های نقدی شوند.

همانگونه كه رئیس جمهور پیش از این اعلام كرده حساب سرپرستان خانوارهای متقاضی دریافت یارانه از مهرماه شارژ می‌شود اما امكان برداشت یارانه از این حساب از زمانی خواهد بود كه مرحله عملی آغاز هدفمندی یارانه‌ها از سوی كارگروه طرح تحول اعلام شود.

براساس این گزارش افرادی كه در مرحله ثبت‌نام و تكمیل فرم اطلاعات اقتصاد خانوار در خانواده پدر و مادری بوده و اكنون ازدواج كرده‌اند طبق اعلام مركز آمار ایران در یك سایت پشتیبان و به صورت خودكار و توسط حدود 300 نفر از كاركنان مركز آمار ایران با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده از سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد و املاك كشور 4 واقعه ازدواج، طلاق، تولد و فوت در مورد خانوارهای ثبت‌نام شده اعمال می‌شود و نیازی به مراجعه مردم به سایت مركز آمار نیست.

براین اساس كسانیكه در این مدت ازدواج كرده و خانواده جدیدی تشكیل داده‌اند، براساس گفته رئیس مركز آمار ایران شماره حساب سرپرست جدید خانوار یعنی داماد و در مورد كسانیكه طلاق گرفته‌اند برای مرد یك خانوار و برای زن جدا شده یك خانوار جدید در پایگاه اطلاع‌رسانی مركز آمار اعمال می‌شود.

برخی شهروندان با مراجعه به سایت اعلام شده رفاهی از اینترنت معمولی وارد شده كه امكان اعلام شماره حساب وجود نداشت و در تماس با مركز پاسخگویی به آنها گفته شد، از طریق نرم افزار فایر فاكس اقدام كنند و زمان اعلام شده سایت باید كاملا دقیق باشد تا اطلاعات شماره ملی و شماره حساب سرپرست خانوار را قبول كند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
دریافت یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرصت دوباره به متقاضیان اصلاح شماره حساب یارانه‌ها



 

 

یارانه

 

 

 

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی از ایجاد فرصت دوباره برای سرپرستان خانواری كه به هر دلیل نتوانسته اند، شماره حساب خود را برای دریافت یارانه نقدی اعلام كنند، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،‌ صادق محصولی اظهار داشت: آذرماه فرصت دوباره‌ای به مردم داده می‌شود تا افرادی كه برای دریافت یارانه ثبت نام نكرده‌اند، تغییراتی در خانواده آنها ایجاد شده است و یا بخواهند شماره حساب خود را تغییر دهند یا اصلاح كنند، در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

* افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی میانگین 10 درصد محاسبه شده است

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اعتراض برخی از بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به افزایش 6 درصدی حقوق آنها گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان كشوری و تامین اجتماعی مصوبه دولت است‌ كه البته ما افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را میانگین 10 درصد محاسبه كرده‌ایم.

وی افزود: به طوری كه افرادی كه حداقلی‌ها را 15 درصد افزایش دادیم و آنهایی كه بیشتر از حداقل می‌گرفتند، شش درصد افزایش حقوق محاسبه شده‌ كه به طور میانگین 65 درصد كمتر از حداقل داشتیم كه حقوق اینها 15 درصد افزایش پیدا كرده‌اند و در مجموع میانگین افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بالای 10 درصد است..../تحلیل:عصرایران