اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آسیا خود را برای شوک های اقتصادی آماده سازد



 

 

شوک های اقتصادی

 

 

رییس صندوق بین المللی پول دیروز طی سخنانی به کشورهای آسیایی هشدار داد که باید خود را در برابر تهدیدات احتمالی علیه احیای اقتصادی جهان آماده سازند، اما وی در عین حال تاکید کرد که وقوع یک رکود اقتصادی مجدد محتمل به نظر نمی رسد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، دومنیک استراس کان، رییس صندوق بین المللی پول با اشاره به اینکه تسری بحران بدهی های اروپا موجب سرازیر شدن موج سرمایه ها به آسیا خواهد شد و این خود خطر رونق بیش از حد را برای این کشورها در پی خواهد داشت، گفت: «لازم است سیاست گذاران خود را با شوک های اقتصادی منفی هماهنگ سازند.» اما استراس کان تاکید کرد که بنا به پیش بینی او یک رکود اقتصادی دوباره در سطح جهانی محتمل نیست.

او در سخنرانی دیروز خود در یک کنفرانس در شهر دائه جون واقع در مرکز کره جنوبی گفت: «من اعتقادی ندارم که رکودی دیگر در پیش باشد. اساس کار ما بر این است که یک احیای اقتصادی در پیش داریم.»

صندوق بین المللی پول در هفته گذشته پیش بینی کرده بود که همه کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۰ به طور میانگین رشد ۵/۷ درصدی را تجربه خواهند کرد؛ در حالی که میانگین رشد اقتصادی کشورهای جهان در این سال ۶/۴ درصد خواهد بود. استراس کان نقش این قاره را در دوره رکود جهانی به عنوان «یک موتور اقتصاد جهانی» ستود.او ضمن تحسین اصلاحاتی که از زمان بحران مالی شرق آسیا در سال های ۱۹۹۷ و ۹۸ در این منطقه انجام شد، افزود: «همزمان با افزایش تاثیر اقتصاد آسیا بر اقتصاد جهان، سهم این قاره در عملکرد اقتصادی سایر کشورها نیز در حال افزایش است. بنا براین به رغم آنکه آسیا در ابتدا از بحران مالی جهان آسیب دید، این توانایی را داشت که به سرعت از آن بحران خارج شود.»

با توجه به آنکه انتظار می رود اروپا و ایالات متحده آمریکا با دوره طولانی رشد ضعیف اقتصادی دست و پنجه نرم کنند، رییس صندوق بین المللی پول از اقتصادهای آسیایی خواست سرمایه گذاری داخلی و مصرف را افزایش دهند تا بتوانند از تکیه بر صادرات بکاهند. او گفت: «امیدوارکننده است که می بینیم اعمال بسیاری از تغییرات مورد نیاز برای تثبیت این موتور رشد اقتصادی پیش از این در این منطقه آغاز شده است.»..../تحلیل: دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
طرح افزایش قیمت بنزین و شوک اقتصادی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آماده كردن كودك برای‌ زندگی ‌اقتصادی بهتر



 

.

 

آماده کردن کودک برای زندگی اقتصادی بهتر

 

 

در این بخش شما را با برخی راه‌های آماده‌سازی كودك برای كسب درآمد بیشتر و آشنایی غیرمستقیم با هزینه و پس‌اندازهایمعقول آشنا می‌كنیم:



خانواده نقش مهمی در آماده كردن فرزندان برای زندگی بهتر در آینده دارد. جنبه اقتصادی نیز باید برای آماده‌سازی كودك مد نظر قرار گیرد. در این بخش شما را با برخی راه‌های آماده‌سازی كودك برای كسب درآمد بیشتر و آشنایی غیرمستقیم با هزینه و پس‌اندازهای معقول آشنا می‌كنیم:



ـ پول را برای فرزندانتان هدف قرار ندهید بلكه آن‌‌را ابزاری برای رسیدن به هدف بدانید.




ـ در تنظیم برنامه اقتصادی خانواده، از فرزندانتان نظرخواهی كنید و نظرشان‌ را در جمع خانواده، مطرح و از برنامه و نظرهای زیبای آنان با توجه به سن و سال‌شان تشكر كنید. با این كار می‌توانید تفكر اقتصادی فرزندانتان را تقویت كرده و‌ به شخصیت اجتماعی آنان، جهت‌ ببخشید.



ـ سعی‌كنید در ایام فراغت تابستان، كودكانتان را به كلاس‌ها‌ و كارهایی هدایت كنید كه مورد علاقه آنان باشد تا در آینده، تخصص و حرفه‌ای بیاموزند.



ـ‌ با كودكان، بازی خرید و فروش كنید تا از این طریق، مفاهیم آموخته ‌شده در مدرسه را بخوبی در زندگی نمایشی و بعدها در زندگی واقعی، به‌كار گیرند.



ـ مهارت قناعت كردن را به كودكان‌تان‌ آموزش دهید و به آنان بیاموزید كه از وسایل زندگی خود مانند مداد، كیف و... ‌نهایت استفاده را ببرند‌. به‌عنوان مثال، ‌از بریده‌های كاغذ، برای ساخت كاردستی، محاسبات و یادداشت‌های موقتی استفاده كنند.



ـ مرز بین خساست و قناعت را برای كودكان مشخص كنید.



ـ سعی‌كنید كودكان را هرچند مدت، هنگام خرید با خود به بازار ببرید.



ـ‌ توصیه می‌شود هنگام خرید، كودكان مبلغ معامله را محاسبه و پرداخت كنند تا از این طریق، دانسته‌های آموزشگاهی به‌صورت كاربردی درآید.



ـ هرچند مدت، كودكان بالای 5 سال را با رعایت نكات ایمنی به فروشگاه محله بفرستید تا خودشان خرید كنند، در این هنگام هیچ‌گاه به دست فرزندتان یادداشتی مبنی بر اقلام خرید ندهید. بگذارید كودكتان از تمامی حواس خود در زندگی استفاده كند.



ـ
هرچند مدت، پول‌های جمع‌آوری‌شده قلك كودك‌تان را به حساب بانكی او انتقال دهید.



ـ
برای فرزندتان در بانك، حساب‌ پس‌انداز همراه با سود افتتاح كنید. در این هنگام، سعی‌كنید‌ فرزندتان با شما در بانك حضور یابد، حضور كودكان بالای 8 سال در بانك برای افتتاح حساب، بسیار لذتبخش است.



ـ اگر خودتان فروشنده كالایی هستید، گاهی از كودك‌تان برای فروشندگی كمك بگیرید و آداب فروش را به‌طور غیرمستقیم به او آموزش دهید.



ـ‌ در صورت امكان، گاهی فرزندتان را به محل كارتان ببرید تا از نزدیك با دنیای مشاغل آشنا شود و محصول كار و هنر او را خودتان یا سایر اعضای خانواده خریداری كنید. با این كار، فرزندتان از درآمد دسترنج‌ خود لذت می‌برد و همچنین برای كار و هنر بهتر در آینده، آماده می‌شود.


ـ هرچند مدت یك بار از كودكتان پول قرض كنید تا از این راه، احساس تعاون و نوعدوستی را به‌طور غیرمستقیم به او آموزش دهید.


ـ به كودكتان اجازه دهید از پس‌انداز خود، آنچه را كه دوست دارد بخرد تا یاد بگیرد زندگی، فقط پس‌انداز كردن پول نیست كه لذت بردن از امكانات هم هست.