اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزمون كارشناسی ارشد علوم پزشكی پنجشنبه برگزار می‌شود



مركز سنجش , آزمون كارشناسی ارشد علوم پزشكی

 

از سوی رییس مركز سنجش آموزش پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی جزییات آزمون كارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشكی تشریح شد.

دكتر جبرائیل نسل سراجی، اظهار داشت: آزمون كارشناسی ارشد رشته های مختلف گروه‌های پزشكی كه بالغ بر 54 رشته است روز پنجشنبه اول تیرماه در دو نوبت صبح ساعت 9 و عصر ساعت 15 به مدت 160 دقیقه برگزار خواهد شد.

وی تعداد شركت كنندگان را نزدیك به 65 هزار نفر عنوان كرد و افزود:‌ داوطلبان می توانند كارت های ورود به جلسه را به صورت اینترنتی از امروز 28 خرداد ماه تا زمان برگزاری آزمون دریافت كنند.

رییس مركز سنجش آموزش پزشكی ادامه داد: داوطلبان برای ورود به جلسه با وارد شدن به سایت سنجش به نشانیwww.sanjeshp.ir ابتدا باید محل‌های رشته‌های انتخابی خود را به ترتیب اولویت انتخاب و ثبت كنند. همچنین می‌توانند راهنمای ورود به جلسه آزمون را دریافت و به دنبال آن پرینت كارت داوطلب را دریافت كنند.

نسل سراجی تصریح كرد: پس از برگزاری آزمون،‌ كلید اولیه آزمون 7 تیرماه ساعت 18 روی سایت سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان از همان روز تا 9 تیرماه ساعت 24 می‌توانند در صورت داشتن اعتراض علمی به سوالات به سایت سنجش مراجعه و اعتراض خود را درج كنند.

وی خاطرنشان كرد: این اعتراضات پیگیری می شود و سعی خواهیم كرد كلید نهایی را پس از رسیدگی به اعتراضات شنبه 27 تیرماه ساعت 18 روی سایت قرار دهیم.

رییس مركز سنجش آموزش پزشكی اضافه كرد: پس از مشخص شدن كلید نهایی، عملیات استخراج نهایی را انجام خواهیم داد و سعی می كنیم 6 شهریور ماه نتایج استخراج شده قبول شدگان را روی سایت سنجش قرار دهیم.

نسل سراجی گفت: همزمان با اعلام نتایج، اسامی قبول شدگان را به دانشگاه های ارسال خواهیم كرد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش برای ثبت‌نام به دانشگاه‌ها مراجعه كنند.

وی توصیه كرد: داوطلبان باید راهنمای برگزاری آزمون را كه در سایت سنجش است به دقت مطالعه كنند و توجه داشته باشند موارد منع ورود به محل برگزاری مانند همراه داشتن موبایل، ماشین حساب، یاداشت و جزوه را مورد نظر قرار دهند.

نسل سراجی یادآور شد: داوطلبان سعی كنند قبل از شروع آزمون حتما كارت ورود به جلسه را همراه داشته باشند و حوزه آزمون را روز قبل شناسایی كنند تا در روز آزمون دچار مشكل نشوند.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
معرفی دانشگاه علوم پزشكی بابل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتایج آزمون ارشد علوم پزشكی در 6 شهریور/پذیرش بیش از 5 هزار داوطلب



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رییس مركز سنجش آموزش پزشكی وزارت بهداشت:

اعلام نتایج آزمون ارشد علوم پزشكی در 6 شهریور/پذیرش بیش از 5 هزار داوطلب

رییس مركز سنجش آموزش پزشكی وزارت بهداشت از پذیرش 10 درصد داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشكی خبر داد.

دكتر جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ثبت‌نام حدود 65 هزار داوطلب در این دوره از آزمون كارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشكی، گفت: حدود 20 درصد از داوطلبان در جلسه آزمون غائب بودند.

وی با بیان اینكه نتایج آزمون كارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشكی ششم شهریور ماه اعلام می‌شود، اظهاركرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مركز سنجش آموزش پزشكی به نشانی www.sanjeshp.ir در مهلت مذكور نسبت به مشاهده نتایج خود اقدام كنند.

رییس مركز سنجش آموزش پزشكی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره از آزمون كارشناسی ارشد نسبت به سال گذشته، گفت: بیش از پنج هزار داوطلب در این دوره از آزمون پذیرفته می‌شوند./ایسنا