اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزار جنسی در ادارات دولتی رژیم صهیونیستی بیداد می کند



 

 

 

آزار جنسی در ادارات دولتی رژیم صهیونیستی بیداد می کند

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی که در این زمینه منتشر کرده آورده است: بررسی های انجام شده نشان می دهد حدود 40 درصد از زنان ساکن سرزمین های اشغالی در محل کار خود از نظر آزار جنسی از امنیت مطلوبی برخوردار نیستند.

بر اساس این گزارش، نتایج نظرسنجی های انجام شده توسط وزارت صنعت، تجارت و کار کابینه رژیم صهیونیستی، تقریبا از هر 10 زن شاغل در اداره های این رژیم، 4 زن ازار و اذیت جنسی را تجربه کرده اند، و یک سوم از این زنان شرکت کننده در نظرسنجی اعلام کرده اند که این مسئله در 12 ماه اخیر برای آنان اتفاق افتاده است.

این گزارش در ادامه می افزاید: این نظرسنجی حاکی از این است که 40 درصد از زنان اسرائیلی در محل کار خود احساس امنیت ندارند و معتقدند که در محل کار خود نمی توانند از بابت تحت آزار و اذیت جنسی قرار نگرفتن اطمینان داشته باشند.

در ادامه این نظرسنجی سعی شده است هزینه هایی که به دلیل این آزارهای جنسی بر این زنان و همچنین محل کار آنان تحمیل می شود، مشخص شود. این در حالی است که این نظرسنجی مشخص کرده است تنها 19 درصد از زنان تحت آزار قرار گرفته بر این باور هستند که پویایی و فعالیت آنان در محل کار به دلیل آزار جنسی صدمه دیده و از بین رفته است.

هفت درصد از این زنان اعلام کرده اند که آن ها در سال گذشته مجبور شده اند یک ماه در محل کار خود حاضر نشوند و پنج درصد نیز گفته اند که مجبور شده اند ساعات حضور خود در محل کار را به دلیل این مسئله کاهش دهند. همچنین 17 درصد از زنانی که تحت آزار جنسی قرار گرفته اند، اعلام کرده اند که تصمیم گرفته اند محل کار خود را به خاطر این مسئله ترک کنند. اما 2 درصد اعلام کرده اند که همچنان در محل کار خود باقی خواهند ماند، اما در بخش یا طبقه دیگری مشغول به کار خواهند شد.

در بخش دیگری از این نظرسنجی نیز در مورد نوع این آزارهای جنسی از سوال شوندگان پرسیده شده است که 69 درصد این زتان اعلام کرده اند که از همکاران خود پیشنهاد آزار جنسی دریافت کرده اند. 47 درصد اعلام کرده اند که به آنان حرف های رکیک جنسی زده شده است. 22 درصد از خشونت فیزیکی و جنسی شکایت داشته اند، 10 درصد اعلام کرده اند که مورد تحقیر قرار گرفته اند و هفت درصد نیز مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته اند.

در عین حال وزارت کار کابینه رژیم صهیونیستی در نظرسنجی های خود به این نتیجه رسیده است که تنها 9.5 درصد از این زنان که آزار جنسی را تجربه کرده اند، از این مسئله به مدیر، اتحادیه کارگری، پلیس و یا سازمان های حقوق زنان شکایت کرده اند.

در عین حال در اکثر موارد مربوط به آزار جنسی مشخص شده است که در 64 درصد موارد فرد متجاوز از نظر رده کاری از زن مورد آزار قرار گرفته در سطح بالاتری قرار داشته است، در 29 درصد فرد آزار دهنده یک همکار و هم رده بوده است و در هفت درصد موارد نیز مردی که زن همکار خود را آزار داده است، از سطح کاری پایین تری برخوردار بوده است.

اما در نظرسنجی دیگری که در همین رابطه توسط دانشکده "تل های" در تل آویو انجام شده است، مشخص شده است که 79 درصد از زنان مجرد و 15 درصد از زنان متاهل شاغل در ادارات رژیم صهیونیستی از آزار و اذیت های جنسی توسط همکاران مرد خود رنج می برند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که در روز بین المللی حذف خشونت بر ضد زنان منتشر شده است، 38.5 درصد از زنان مجرد اعلام کرده اند که هر چند وقت یکبار توسط کارفرمایان خود مورد آزار جنسی قرار می گیرند. 40. 8 درصد نیز اعلام کرده اند که در اکثر موارد چنین چیزی را تجربه می کنند و تنها 14.7 درصد از زنان شاغل اعلام کرده اند که هرگز آزار و اذیت جنسی را از سوی همکاران مرد خود تجربه نکرده اند.

در عین حال در میان زنان متاهل 10 درصد مورد آزار جنسی ناخواسته قرار گرفته اند و 5 درصد نیز اعلام کرده اند که مکررا مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

این نظرسنجی در میان 461 زن در سنین 18 تا 65 سال شاغل در ادارات دولتی انجام شده و این در حالی است که تعداد بسیار کمی از این زنان به دلیل این مسئله به نهادهای دولتی و پلیس شکایت کرده اند. به طوری که مشخص شده است در میان زنان مجرد تنها 3 درصد و در میان زنان متاهل 1.2 درصد از این مسئله شکایت کرده اند.../شفاف


ویدیو مرتبط :
کودک آزاری، آزار جنسی سو استفاده جنسی از کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاكمه مقامات رژیم صهیونیستی



 

محاكمه مقامات رژیم صهیونیستی

 

 

در بیانیه پایانی نشست جده مطرح شد؛

محاكمه مقامات رژیم صهیونیستی در محاكم بین‌المللی


در این بیانیه ضمن تاكید بر ضرورت برداشتن محاصره غزه،از دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی درخواست شده برای رفع فوری و غیر مشروط محاصره غزه اقدامات خود را تشدید نماید.

ایلنا:وزیر امور خارجه كشورمان كه به منظور شركت درنشست فوق العاده كمیته اجرایی سازمان كنفرانس اسلامی در خصوص بررسی تحولات مربوط به حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به كشتی‌های كاروان آزادی غزه به جده سفر كرده بود، بامداد دوشنبه به تهران بازگشت.
منوچهر متكی در سفر یك روزه خودبه جده طی سخنرانی در این اجلاس ضمن محكوم كردن حمله جنایتكارانه رژیم صهیونیستی به‌عنوان اقدامی تروریستی و دزدی دریایی دولتی و نقض همه مقررات حقوق بین‌الملل و حقوق بشر دوستانه، تصریح كرد كه فلسطین دیگر نه یك مساله عربی و حتی فقط مسال‌های اسلامی بلكه مهمترین مساله حقوق بشری در شرایط جاری بین‌المللی است و جهان اسلام وسازمان كنفرانس اسلامی بایداز كلیه ظرفیت‌های خود برای پایان دادن فوری محاصره مردم بی‌دفاع غزه استفاده نمایند.
وزیر امور خارجه كشورمان در سخنرانی خود خواستار محاكمه سران رژیم صهیونیستی، رفع كامل محاصره غزه، ارسال فوری كمكهای انساندوستانه، تحمیل تحریمهای قوی بر رژیم صهونیستی. تعلیق عضویت این رژیم در سازمان‌های بین‌المللی و منطقهای از جمله سیكا و درخواست از دبیر كل سازمان ملل برای حمایت از مردم مظلوم غزه با استفاده از كلیه ابزارهای لازم شد.
متكی همچنین در حاشیه این اجلاس با دبیر كل كنفرانس اسلامی، وزیران امورخارجه تركیه و لبنان و معاون وزیر امورخارجه سوریه دیداروپیرامون مسائل جهان اسلام‏، مساله فلسطین وغزه ‏، تحولات منطقه‌ای وبین‌المللی. آخرین تحولات مربوط به بیانیه سه جانبه تهران در خصوص مبادله سوخت، روابط دو جانبه و سایر موضوعات مورد علاقه گفت وگو وتبادل نظر كرد.
متكی همچنین در حاشیه اجلاس، منشور جدیدسازمان كنفرانس اسلامی را به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران امضاء كرد.
در خاتمه نشست كمیته اجر ایی سازمان كنفرانس اسلامی یك بیانیه نهایی صادر شد كه طی آن ضمن محكومیت جنایات اسرائیل به ‌عنوان دزدی دریایی و تروریزم دولتی. در محاكمه مقامات این رژیم در محاكم بین‌المللی تاكید شده است.
در این بیانیه ضمن تاكید بر ضرورت برداشتن محاصره غزه، از دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی درخواست شده برای رفع فوری و غیر مشروط محاصره غزه اقدامات خود را تشدید نماید و رژیم صهیونیستی دیگر اقدامات غیر قانونی علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی رامتوقف كند.
بیانیه از دبیر كل سازمان كنفرانس اسلامی می‌خواهد كه اقدامات لازم را برای برگزاری اجلاس ویژه مجمع عمومی در چارچوب اتحاد برای صلح جهت برداشتن محاصره غزه به عمل آورد.
همچنین براساس این بیانیه ازكشورها خواسته شده با توجه به نقض حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی روابط خود با این رژیم را مورد بازنگری قرار دهند....../تحلیل:ایلنا