اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادی گروگان 800میلیون‌تومانی



 اخبارحوادث -  آزادی گروگان 800میلیون‌تومانی

 مردی که توسط پنج قاچاقچی موادمخدر ربوده شده بود، بعد از 9روز آزاد شد.  کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان در پی شکایت زنی که مدعی بود شوهرش گروگان گرفته شده است، به تحقیق در این رابطه پرداختند.

زن جوان گفت: «شوهرم توسط پنج‌مرد که رییس آنها را می‌شناسم ربوده شده و آدم‌ربایان گفته‌اند فقط در صورتی همسرم را آزاد می‌کنند که 800میلیون‌تومان به آنها بپردازم. آنها تهدید کرده‌اند پلیس نباید از این موضوع مطلع شود.

 

در غیر این‌صورت و چنانچه از پرداخت پول خودداری کنم، بلایی سر شوهرم می‌آورند.» کارآگاهان بعد از اطلاع از وقوع این جرم به بررسی سرنخ‌های موجود پرداختند و فهمیدند سردسته باند آدم‌ربایان از خلافکارانی است که در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت دارد. آنان با تجسس‌های گسترده محل زندگی متهم را در استان کرمان شناسایی کردند اما وقتی به آنجا رفتند،

 

فهمیدند متهم در خانه‌اش حضور ندارد.  ردیابی‌های تلفنی و پیگیری سرنخ‌های دیگر کارآگاهان را راهی شهرستان ایرانشهر کرد و آنها توانستند خانه‌ای را که گروگان در آنجا نگهداری می‌شد، شناسایی کنند.

 

تحقیقات در حالی در جریان بود که گروگانگیران همسر طعمه خود را مرتب تهدید می‌کردند و سعی داشتند با تحت فشار قراردادن او به مبلغ درخواستی‌شان برسند. از سویی کوچک‌ترین اشتباه در روند تحقیقات ممکن بود به قمیت جان مرد ربوده‌شده تمام شود. 

 

سرانجام کارآگاهان 9روز بعد از وقوع این گروگانگیری توانستند در عملیاتی ضربتی وارد مخفیگاه متهمان شوند و دونفر از آنها را دستگیر کنند. همچنین مرد ربوده‌شده آزاد شد. او بعد از آزادی توضیح داد متهمان در این مدت او را در اتاقی محبوس کرده بودند و با وی بدرفتاری می‌کردند.

 

متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند و گفتند در جریان معامله موادمخدر با طعمه خود دچار اختلاف مالی شدند و وقتی دیدند نمی‌توانند پول‌شان را از او بگیرند، مصمم شدند با ربودن وی این کار را انجام دهند و به خواسته‌شان برسند. آنها گفتند این کار را به دستور سردسته باند انجام دادند.  بنابر این گزارش درحال‌حاضر هویت سه متهم دیگر این پرونده نیز فاش شده است و کارآگاهان در تلاش هستند تا آنها را نیز به دام بیندازند.

اخبار حوادث - شرق


ویدیو مرتبط :
لحظه آزادی گروگان 200 میلیون تومانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عملیات آزادی گروگان ۲۰۰ میلیونی



 

 

 

اقدام به موقع ماموران پلیس در استان های آذربایجان شرقی و زنجان، موجب آزادی گروگان۲۰۰ میلیون تومانی شد.



سرهنگ صمد فرامرزی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آدم ربایانی که ضمن گروگان گیری قصد اخاذی ۲۰۰ میلیون تومانی را داشتند با هوشیاری و سرعت عمل پلیس ناکام شدند.

 


وی افزود: مأموران پلیس آگاهی هفته گذشته از ربوده شدن شخصی بنام "ح-ق" ساکن شهرستان مراغه اطلاع حاصل کرد که به علت حساسیت موضوع سریعاًً اکیپی ویژه جهت بررسی موضوع به شهرستان بناب اعزام و پس از تحقیقات محسوس و نامحسوس با همکاری پلیس آگاهی بناب وارد عمل شدند.

 


وی در ادامه گفت: آدم ربایان ضمن تماس با خانواده ربوده شده درخواست ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد کرده بودند که مأمورین با شیوه های خاص پلیسی، تعقیب و مراقبت لازم را در دستور کار قرار دادند.



سرهنگ فرامرزی در ادامه افزود: در تحقیقات تخصصی معلوم شد که آدم ربایان در شهر زنجان هستند بر همین اساس با تلاش مأموران و بکارگیری شگردها و شیوه های خاص پلیسی سرانجام گروگان "ح-ق" در زنجان از چنگ آدم ربایان آزاد شد.



به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه تحقیقات مشاهده شد که بدن این فرد بر اثر شکنجه ربایندگان زخمی وکبود شده و به دلیل ترس زیاد از گروگان گیران قادر به حرف زدن نبود که پس از مدتی متقاعد گردید و لب به سخن گشود.

 


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: از اظهارات فرد ربوده شده مشخص شد ربایندگان چهار نفر بودند که هویت آنها توسط پلیس آگاهی شناسایی گردید.



فرامرزی تصریح کرد: گروگان آزاد شده در تحقیقات گفت که اختلاف من با آدم ربایان مربوط به ماجرای عتیقه است که به سال ۸۱ بازمی گردد و بنده به اتفاق دو نفر از متهمین به یک روستا رفته بودیم تا اشیاء عتیقه را پیدا کنیم که پس از مراجعت به محل خبری از عتیقه نبود و حالا آنها فکر می کنند من عتیقه را سرقت کردم و از من چهارمیلیارد تومان می خواستند.



به گفته وی، آنها این گروگانگیر را پنج روز شکنجه کردند تا اینکه از جریان حضور مأمورین در زنجان آگاه شده و با اخذ ۸۰ میلیون تومان سفته و اقرارنامه عتیقه به زور انگشت وی را به زیر کاغذ زدند.