اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادی گروگان ۱۲ ساله در مهرشهر کرج



 

 

آزادی گروگان ۱۲ ساله در مهرشهر کرج

 

کودک ۱۰ ساله‌ای که بر اساس طرح نقشه‌ای از سوی خاله و شوهرش به گروگان گرفته شده بود، در کمتر از دوازده ساعت آزاد شد/ نقشه این آدم ربایی را با همدستی همسرم طراحی کردم و با همکاری دو نفر از دوستانم آن را عملی کردیم.



به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعات پایانی شب نهم اردیبهشت امسال زنی جوان مضطرب و پریشان به کلانتری مهرشهر کرج مراجعه و اعلام کرد که ساعت ۵ بعد از ظهر همان روز فرزند ۱۰ ساله اش به همراه خاله خود برای خرید از منزل خارج شده و با توجه به اینکه در برگشت تأخیر کردند با تلفن همراه آنها تماس گرفته اما هیچکدام پاسخگو نبودند.



او ادامه داد: ساعت ۱۱ شب، فردی ناشناس از تلفن همراه پسرم تماس گرفت و با اعلام اینکه کودک و خاله اش نزد آنها گروگان هستند، تهدید کرد تا فردا فرصت داریم برای آزادی آنها ۵ میلیارد ریال پول پرداخت کنیم.



با تشکیل پرونده مقدماتی، بلافاصله موضوع برای بررسی‌های بیشتر از کلانتری به پلیس آگاهی استان تهران ارسال شد و ساعت ۲ بامداد روز جمعه دهم اردیبهشت ماه، پرونده این آدم ربایی در اختیار گروهی از کارآگاهان زبده قرار گرفت.



بررسی های اولیه نشان داد پدر کودک گروگان، از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بوده و دارای شرکت واردات و صادرات در یکی از کشورهای عربی است؛ بنابراین احتمال داده شد این آدم ربایی به علت وضعیت مالی وی صورت گرفته و طرح این نقشه از سوی افراد آشنا انجام شده است.


با توجه به اینکه برابر اظهارات شاکی، کودک ربوده شده از سوی خاله اش به بیرون انتقال داده شده بود، این نکته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و تحقیقات نشان داد خاله کودک و همسرش، هر دو اعتیاد به مواد مخدر داشته و به دلیل صدور چک های بلا محل در کرمانشاه متواری و تحت تعقیب هستند.



بررسی تمامی جوانب و زوایای موجود این شک و ظن را ایجاد کرد که ربودن کودک ۱۰ ساله با نقشه این زن و شوهرش باشد، بنابراین همسر خاله کودک ربوده شده تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت و ماموران پی بردند که او نسبت به ربوده شدن زن خود بی تفاوت بوده و به پلیس نیز هیچ اطلاعی نداده است و تماس های مکرر و مشکوکی برقرار می کند.



با هماهنگی مراجع قضایی این فرد به نام محمد دستگیر شد و در بازجویی های اولیه از آدم ربایی اظهار بی اطلاعی کرد، اما در ادامه با بررسی تماس های وی و مشخص شدن اینکه او چندین مرحله با هسرش تماس داشته، پس از گذشت ۵ ساعت، سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: با توجه به اینکه مبالغ زیادی بدهکار بودم، نقشه این آدم ربایی را با همدستی همسرم طراحی کردم و با همکاری دو نفر از دوستانم به نام های محرم و زمان آن را عملی کردیم.


متهم دستگیرشده در ادامه اعترافاتش، افزود: همسرم طبق نقشه، خواهرزاده‌ اش را به بهانه خرید کادو به بیرون انتقال داد، سپس دوستانم آنها را سوار خودرو کرده و به مکانی در حصارک که از قبل تعیین شده بود بردند و چند ساعتی را در آنجا نگهداری کردند اما با اینکه قرار بود کودک تا پایان آدم ربایی در همان جا نگهداری شود، دوستانم مکان مورد نظر را تغییر داده و به نقطه نامعلومی انتقال دادند.



با توجه به اینکه آدم رباها از اعلام محل نگهداری کودک ربوده شده به محمد امتناع می‌کردند، آموزش‌های لازم به او ارائه شد و طی تماس تلفنی با یکی از آدم رباها، قرار ملاقات با او گذاشته شد و به این ترتیب یکی دیگر از اعضای باند آدم ربایی در میدان فشند هشتگرد دستگیر شد.



با دریافت اعترافات متهم دستگیرشده به نام زمان، مشخص شد کودک ربوده شده در خانه او در فاز ۲ اندیشه نگهداری می‌شود که بلافاصله ماموران به آدرس موردنظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه، وارد محل شده و با دستگیری محرمعلی و ملوک، کودک ۱۰ ساله را آزاد کرده و تحویل مادرش دادند.



در ادامه پیگیری ها، دو متهم دیگر این آدم ربایی دستگیر شدند و هر شش عضو باند به مراجع قضایی معرفی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.



این آدم‌ربایی که از سوی خاله و شوهر خاله کودک ۱۰ ساله طراحی و عملی شده بود، در کمتر از ۱۲ ساعت کشف و تمامی عاملان آن شناسایی و دستگیر شدند..../ گزارش : خبرگزارى ايلنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آزادی گروگان 14 ساله به دست نوپو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزادی کودک 7 ساله از دست گروگان گیران


رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از دستگیری چهارگروگان گیر و رهایی کودک 7 ساله از چنگ گروگانگیران خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از دستگیری چهارگروگان گیر و رهایی کودک 7 ساله از چنگ گروگانگیران خبر داد.

محسن عطار اظهار داشت: 11 اسفندماه جاری مردی به ماموران پلیس مراجعه و گفت خودروی پژو 405 خود را به صورت امانت در اختیار فردی قرار داده و فرد با استفاده از این خودرو کودکی هفت ساله را از مدرسه ربوده است.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از اداره جرائم جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داده و با بسیج تمام امکانات اقدامات گسترده‌ای را برای رهایی کودک ربوده شده و دستگیری متهمان آغاز کردند.

این مسئول با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهمان ابراز داشت: ماموران با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی سرانجام محدوده نگهداری پسربچه ربوده شده را در زاهدان شناسایی و پس از بررسی و کسب اطمینان از حضور گروگان و متهمان در محل هماهنگی‌های لازم را با مقام قضایی برای اجرای عملیات انجام دادند.

وی متذکر شد: با هماهنگی‌های انجام شده ماموران در یک عملیات غافلگیرانه وارد مخفیگاه متهمان شدند و تعداد چهار نفر گروگانگیر را دستگیر و کودک ربوده شده را صحیح و سالم به آغوش خانوده باز گرداندند.

عطار اذعان داشت: در ادامه رسیدگی به این پرونده خودروی پژو 405 نیز کشف شد و متهم ردیف اول پرونده نیز ضمن اعتراف به بزه ارتکابی علت و انگیزه آدم ربایی را اختلافات مالی با پدر کودک ربوده شده عنوان کرد.