اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آرایش سیاسی نمایندگان حوزه انتخابیه تهران


با پایان یافتن زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر می‌توان با نگاهی ساده به جدول مقایسه‌ای نتیجه گیری کرد مردم بیشتر به کدام جریان سیاسی اعتماد کردند.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

80روز تا انتخابات/ افزایش حوزه‌های انتخابیه نمایندگان آری یا نه؟



اخبار,اخبار انتخابات , انتخابات  مجلس

 اخبار انتخابات مجلس  -  متاسفانه در زمان انتخابات، نامزدها برای کسب رأی وعده‌هایی برای ایجاد تقسیمات جدید کشوری می‌دهند در حالی که این تقسیمات براساس ظرفیت‌های موجود انجام می‌شود نه براساس تبلیغات

مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان این مطلب گفت: نامزدهای انتخابات درباره ایجاد تقسیمات کشوری به مردم تعهد ندهند.

  زهرا احمدی‌پور مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به این‌که «در انتخابات سال جاری حوزه‌های انتخابیه تغییری نمی‌کند» گفت: بنابراین تعداد نمایندگان مجلس هم افزایش یا کاهش نمی‌یابد.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور از پایان دوره آموزشی توجیهی مجریان انتخابات خبر داد.

علی پورعلی‌مطلق گفت: اعتقاد داریم عوامل اجرایی ما زمانی می‌توانند از حقوق انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان دفاع کنند که بر قانون تسلط داشته باشند.

سیدحسن خمینی احتمال کاندیداتور‌ی‌اش را رد نکرد

دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت که سیدحسن خمینی دعوت این حزب برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را رد نکرده است.

مرتضی بانک در بخشی از دیدار با برخی اصحاب رسانه درباره فعالیت‌های انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال و توسعه 16 سال و قبل از این دولت تشکیل شده است. حزبی که از دکتر روحانی دعوت کرد برای انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه شود. در این برهه نیز از آقای سیدحسن خمینی برای مجلس خبرگان رهبری دعوت کرده تا در مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شود، که خوشبختانه ایشان هم رد نکردند. امیدوارم که ایشان حضور جدی داشته باشند.

تشریح سیاست‌های رسانه‌ای و نقش دولت در انتخابات

مرتضی بانک دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت: آن‌چه که خیلی صریح و شفاف اعلام شده این است که دولت در انتخابات نمی‌خواهد یک طرف باشد، بنابراین نباید نقش حزبی برای فعالیت‌های دولت قائل باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و چگونگی آرایش‌های سیاسی نیز گفت: مطمئنا آرایش سیاسی انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 در انتخابات سال 94 نیز خود را نشان خواهد داد و در این‌صورت شاهد مجلسی خواهیم بود که با همراهی و همگرایی بیشتر با دولت می‌توانند برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشور را تنظیم و اجرا کند.

دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه ایران گفت: دولت یازدهم فقط به زمینه‌سازی برای انتخابات سالم و گسترده می‌اندیشد و تمام تلاش دولت این است که این بستر را فراهم کند که مشارکت سالم و سازنده در انتخابات بیش از پیش فراهم شود.

این عضو شورای مرکزی و دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال و توسعه یقیناً مقابل حامیان روحانی در انتخابات نخواهد ایستاد. اما این امر بدان معنا نیست که اعتدال و توسعه در انتخابات لیست مشخصی نداشته باشد. تلاش اولیه ما این است کاندیداهای پیشنهادی این حزب را مشخص و به موقع به مردم معرفی کنیم.

جنبش دانشجویی وام‌دار جریان سیاسی خاصی نیست

محمدرضا توانا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: جنبش دانشجویی وام‌دار هیچ جریان سیاسی خاصی نبوده و نخواهد بود.

وی با بیان این‌که «جنبش دانشجویی رکن اصلی گرم کردن انتخابات‌های مختلف در نظام بوده است» افزود: نیروی محرکه انتخابات جوانان و دانشجویان بوده که با آگاهی بخشی و فعالیت به روشنگری جامعه پرداختند و در حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه در انتخابات نقش بسزایی دارند.

توانا ادامه داد: امیدواریم فضا برای جوانان فراهم شود تا در انتخابات اسفند ماه انتخاباتی گرم و پرشور در کشور داشته باشیم.

معرفی معیارهای کاندیدای اصلح به دانشجویان کمک می‌کند

امیدرضا صفایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه درباره نقش تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی در انتخابات گفت: مهمترین مسئله در انتخابات، حضور حداکثری مردم است، لذا جنبش‌های دانشجویی نیز باید به‌گونه‌ای عمل کنند که فضا را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: معرفی معیارهای کاندیدای اصلح با برگزاری جریان آزاد فکری در فضای دانشگاه از جمله مواردی است که می‌تواند به دانشجویان در انتخاب کاندیداهای اصلح کمک کند.

برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری محقق می‌شود

حمدالله حسن‌زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: برگزاری انتخابات سالم نیازمند رعایت قانون‌ است.

وی در جلسه شورای اداری زنجان افزود: بی‌شک برگزاری انتخابات سالم علاوه بر قانون‌مداری با حضور حداکثری مردم تحقق می‌یابد.

وی گفت: حفظ بی‌طرفی هیات‌های اجرایی و رعایت در اظهارنظرات ضروری است و فرصت یک هفته برای شناسایی یک نماینده کافی نیست.

دانشجویان چهره‌ واقعی کاندیداها را بشناسانند

محمدرضا زارع شهرآبادی مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: با توجه به این‌که در اسفندماه سال‌جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و نظر به این که قشر دانشجو مهمترین و تأثیرگذارترین قشر یک کشور است به نحوی که رأی بسیاری از عوام جامعه، تابع رأی دانشجویان است، تشکل‌های دانشجویی وظیفه دارند تا چهره‌ واقعی کاندیدای نمایندگی مجلس را به سایر دانشجویان و به طور غیرمستقیم به عوام بشناسانند.

وی ایجاد انگیزه در بین اشخاصی که هیچ امیدی نسبت به تأثیرگذاری رأی‌شان در آینده‌ کشور ندارند را دیگر نقش جنبش‌های دانشجویی در قبال انتخابات آتی کشورمان خواند.

استفاده از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبان ممنوع است

محمدرضا عدالتخواه رئیس‌ کل دادگستری استان کرمانشاه در دومین جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی، با اشاره به انتخابات سال‌ جاری در اسفند ماه و با بیان این‌که «هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم باید جلسات شورای پیشگیری بیشتر و مصوبات بهتری داشته باشد» افزود: تمامی تصمیمات به این مهم ختم می‌شود که انتخاباتی سالم، پرشور و در شأن جمهوری اسلامی ایران و بر اساس موازین شرعی و قانونی داشته باشیم.

عدالتخواه استفاده از امکانات دولتی را له یا علیه داوطلبان انتخاباتی ممنوع دانست و تصریح کرد: این ممنوعیت علاوه بر امکانات به اقدامات کارکنان در ساعات اداری نیز برمی‌گردد که چنانچه در سازمان یا نهادی رعایت نشود عملی مجرمانه است که باید با آن با جدیت برخورد شود.

لزوم مشورت با افراد انقلابی که وابسته به احزاب نیستند

سجاد طاهری دبیر مجمع عدالتخواه دانشگاه شیراز درباره وظیفه جنبش دانشجویی در آستانه انتخابات، گفت: وظیفه این جنبش مواجهه گفتمانی با این موضوع است، این‌که به تحلیل و تبیین معیارهای انتخاب اصلح بپردازد و با بررسی کاندیداها و کارنامه‌های آنان، وظایف یک نماینده و مجلس شورای اسلامی را برای مردم شفاف‌سازی کند تا با ارتقای آگاهی جامعه، زمینه انتخاب اصلح را فراهم کند.

به ارایه یک لیست واحد از اصلاح‌طلبان امیدوارم

نکویی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان درباره وضعیت اتحاد و ائتلاف اصلاح‌طلبان در استان اصفهان تصریح کرد: درباره ائتلاف و اتحاد اصلاح‌طلبان اکنون نمی‌توان به شکل جدی و صد درصدی رأی داد یا حرفی زد. وضعیت کنونی خوب است و اما اگر شرایط با روند کنونی به پیش رود احتمال ائتلاف زیاد است با این حال در عالم سیاست هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

وی ادامه داد: بحمدالله اصلاح‌طلبان از عقلانیت خوبی برخوردار شده‌اند و تجربه‌های گذشته تأثیر گذاشته است و حرکت‌هایی که تا به حال داشته‌اند با نشست‌ها و جلسات و کمیته‌های کاری که داشتند جای امیدواری هست درباره این که متحد بشوند و به دنبال یک لیست واحد باشند.

 

 اخبار انتخابات  ,انتخابات مجلس -  ایسنا