اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آرایشگاه مردانه در جنوب پایتخت منفجر شد



 

 

 

آرایشگاه مردانه در جنوب پایتخت منفجر شد

 

 

مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از انفجار در یك آرایشگاه مردانه و مصدومیت سه نفر خبر داد.

 

حسن عباسی در گفت وگو با خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: انفجار بخاری در یك آرایشگاه مردانه واقع در خیابان كمیل سبب مصدومیت سه نفر شده است كه امدادگران اورژانس پس از حضور در محل در ساعت ۱۸:۱۵ روز پنج شنبه آنان را به بیمارستان حضرت رسول (ص) منتقل كردند.

مسئول روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به وقوع تصادف میان سه دستگاه خودرو در بزرگراه آیت الله سعیدی محدوده یافت آباد خاطرنشان كرد: بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو سواری پژو، سمند و تاكسی پژو با یكدیگر شش نفر شامل چهار زن و دو مرد مصدوم و توسط اورژانس در ساعت ۱۹:۲۵ روز جمعه به بیمارستان شهید فیاض بخش منتقل شدند.

عباسی همچنین از وقوع حادثه دیگری در عوارضی اتوبان ساوه خبر داد و گفت: بر اثر برخورد یك دستگاه سواری رنو با گاردریل در ساعت ۱۵:۲۸ روز جمعه مردی ۳۰ ساله به همراه زن و دختر پنج ساله اش مصدوم شدندكه تكنیسین های اورژانس پس از حضور در محل و انجام اقدامات اولیه آنان را به بیمارستان شهید فیاض بخش منتقل كردند..../ ایسنا


ویدیو مرتبط :
آرایشگاه مردانه دیپلمات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز سریال پایتخت 2/طنزی ‌از شمال تا جنوب کشور



خبرگزاری فارس: روند اجرایی ساخت سریال پایتخت 2 در سایه موافقان و مخالفان آشکار خود در شهرستان سوادکوه شروع شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ار شهرستان ساری، سریال «پایتخت یک» اگرچه در داخل و خارج از استان مازندران طرفدارانی را به خود اختصاص داده است به طوری که هنوز تکیه کلام‌های این سریال در نزد مردم کوچه و بازار رد و بدل می‌شود ولی آغاز ساخت سریال پایتخت 2 در مازندران، با اظهارات ضد و نقیضی همراه شد.

این سریال به اندازه موافقان، مخالفانی نیز داشته است

افرادی چون احمدعلی مقیمی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس مازندران نسبت به این مجموعه اعتراض کردند و در نامه‌ای خواستار قطع آن و عذرخواهی صداو سیما از مردم مازندران و مازندرانیان خارج از استان شدند.
شجاعی کیاسری نماینده مردم شهرستان‌های ساری در مصاحبه‌ای از این فیلم انتقاداتی کرد.
هادی ابراهیمی معاون استاندار مازندران نیز این فیلم را کاملأ تهران‌پانیسمی دانست و آن‌ را ضد فرهنگ و قومیتی ایرانیان دانست.
وی خواستار برخورد بی‌اغماض رسانه ملی با کارگردانان و عوامل سریال شد.
آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز گفت: رسانه ملی با ساخت این سریال، هویت و فرهنگ مردم مازندران را زیر سؤال برده‌است.
وی با اشاره به اینکه صداوسیما هرسال با ساخت فیلم‌های طنزآمیز از قبایل و زبان‌های مختلف عواطف آنان را خدشه‌دار می‌کند، گفت این رسانه اثرگذار نباید با ساخت برنامه‌های فکاهی و طنزآلود، سبب شادی عده‌ای و تمسخر اقوامی از سوی مردم باشد.
امام‌ جمعه بابلسر نیز در نخستین نماز جمعه سال1390 با انتقاد از این سریال گفت: شما باید ببینید که مردم در این سریال‌ها چه می‌آموزند و نکات مثبت اینها در چیست؟
آیت‌الله معلمی نماینده مجلس خبرگان و امام‌ جمعه قائمشهر در خطبه نماز جمعه این شهر نیز از این سریال انتقاد کرد.

موافقان سریال پایتخت

ساخت فیلم طنز پایتخت 2 , بازیگران فیلم پایتخت 2
ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با حمایت کامل از سریال پایتخت، بر ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی با محوریت قوم‌های مختلف ایرانی تأکید کرد.
سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران نیز روز 12 فروردین 91 در ارتباط زنده تلفنی با رادیوی ساری، از صدا وسیما به‌خاطر پخش برنامه‌های طنز و سرگرم‌کننده در نوروز امسال و ایجاد نشاط و تزریق روحیه شادی جمعی قدردانی کرد.
ابوالفتح نیکنام دبیر وقت مجمع نمایندگان مازندران نیز از پخش سریال نوروزی پایتخت قدردانی کرد.

اتفاقات چند ماه اخیر درباره سریال پایتخت

ساخت فیلم طنز پایتخت 2 , بازیگران فیلم پایتخت 2
متعاقب شروع ساخت دوباره این سریال در مازندران عوامل ساخت سریال پایتخت 2 با مدیرکل صدا و سیمای مازندران نشست برگزار کردند.
بهرام حمیدی مدیرکل صدا و سیمای مازندران درباره این نشست به خبرنگار فارس در شهرستان ساری، گفت: این نشست برگزار شد و سیروس مقدم و الهام غفوری در این نشست حضور داشتند.
وی ادامه داد: قرار بود ابتدا فیلم‌نامه را بخوانیم و فیلم‌نامه را برای ما ارسال کردند.
حمیدی با اشاره به اینکه طرح را نگاه کردم، بسیار متفاوت از سریال پایتخت یک است، تصریح کرد: گفته بودیم که باورها و ارزش‌های مردم مازندران باید مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه قصه ارزشی است، یادآور شد: گفتیم دیالوگ‌ها را باید ببینیم و به گونه‌ای نباشد که مانند سال گذشته باعث ناراحت شدن مردم شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران با بیان اینکه ما سازمان هستیم و برای همکاری در این مجموعه شرط نمی‌گذاریم، افزود: قطعا برای ساخت سریال پایتخت 2 همکاری می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه به عوامل تهیه این سریال گوشزد کردیم که در مازندران لهجه‌ها در هر شهرستان متفاوت است، ادامه داد: بر نحوه استفاده از لهجه‌ها در این سریال نظارت می‌کنیم.
حمیدی با بیان اینکه عوامل تهیه فیلم در حال انتخاب لوکیشن در مازندران هستند و از دی ماه شروع به کار می‌کنند، گفت: بخشی از کار در مازندران، تهران و بخشی در قشم است.
وی با اشاره به اینکه داستان مربوط به خانواده مازندرانی است که در زمینه گچ کاری و گلدسته‌سازی فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: مسجدی در قشم در دست ساخت است و این خانواده در این داستان به قشم می‌روند.
حمیدی با بیان اینکه آذری‌ها، گیلانی‌ها، اصفهانی‌ها و ... در سریال‌ها معرفی شده‌اند و چه اشکالی دارد که مردم مازندران هم معرفی شوند، گفت: ما لهجه داریم و اشکالی ندارد که یک کار با لهجه ساخته شود، اما نباید توهین صورت گیرد.

اظهارات گذشته و حال

ساخت فیلم طنز پایتخت 2 , بازیگران فیلم پایتخت 2
به گزارش فارس، در پی درخواست از روابط عمومی استانداری مازندران برای همکاری با عوامل تهیه سریال پایتخت 2، مدیر روابط عمومی این استانداری از عدم همکاری با سازندگان این سریال خبر داده بود.
کمال رستمعلی مدیر روابط عمومی استانداری مازندران طی نامه‌ای تاکید کرد که با سازندگان این سریال همکاری نخواهد داشت.
مدیر روابط عمومی استانداری مازندران در این نامه خطاب به روابط عمومی وزارت کشور آورده بود: مازندران نخستین پایگاه شیعیان و پرچم برافراشته اولین حکومت علوی، مهد کهن‌ترین و تاثیرگذارترین عناصر فرهنگ باشکوه اسلامی ایرانی، زادگاه برجسته‌ترین علما، مفسران قرآن مجید، اندیشمندان، هنرمندان و زادبوم سرداران و شهیدان سرافراز و پایگاه سترگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) است.
رستمعلی در این نامه تاکید کرد: با توجه به سوابق سریال پایتخت یک در کوچک‌شماری فرهنگ اصیل و تاثیرگذار مازندرانی، از همکاری با عوامل سریال مذکور معذوریم.

موضع استانداری در این زمینه همان است که قبلا اعلام شد

ساخت فیلم طنز پایتخت 2 , بازیگران فیلم پایتخت 2
کمال رستمعلی مسئول اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران که پیش از این در نامه‌ای عدم همکاری استانداری مازندران با عوامل سریال پایتخت 2 را اعلام کرده بود چند روز گذشته به خبرنگار فارس خاطر نشان کرد: موضع استانداری در این زمینه همان است که قبلا به صورت رسمی اعلام شده است.

اظهارات تهیه‌کنندگان سریال

ساخت فیلم طنز پایتخت 2 , بازیگران فیلم پایتخت 2
«محسن تنابنده» که نویسندگی «پایتخت2» را برعهده دارد، در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: تصویربرداری این سریال از اول دی ماه و از شمال کشور آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: این سریال لوکیشن‌های زیادی در شهرهای مختلف شمالی خواهد داشت و سریال از 15 قصه مستقل در قالب قصه اصلی که درباره «خانواده نقی» است تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: از لحاظ داستان و همین طور قصه و پرداخت آن از سری اول غنی‌تر و سنگین‌تر پیش خواهیم رفت؛ چون گروه سازنده می‌خواهد برعکس همه فیلم و سریال‌هایی که شماره 2 و یا 3 آن ساخته شده ولی زیاد موفق نبوده، خاطره «پایتخت 2» در ذهن مردم باقی بماند.
تنابنده گفت: «پایتخت یک» از لحاظ داستان و شخصیت‌هایش برای مردم تازگی و جذابیت زیادی داشت به همین دلیل ما سعی کردیم در «پایتخت 2» این جذابیت را در قصه‌های غنی، بازیگران با تجربه و لوکیشن‌های زیبا برای مردم ایجاد کنیم تا در نهایت سریالی سنگین و به یاد ماندنی‌تر از پایتخت یک تولید کنیم.
به گفته نویسنده و کارگردان «پایتخت 2» این سریال 15 قسمتی از یک قصه اصلی و 15 قصه که هر قسمت 60 دقیقه دارد و هر کدام با کیفیت و محتوای یک فیلم سینمایی تهیه شده، تشکیل شده است.
بازیگران اصلی «پایتخت یک» که در سری دوم آن هم حضور دارند، عبارتند از: محسن تنابنده (فیلمنامه‌نویس و بازیگر نقش نقی)، ریما رامین‌فر (بازیگر نقش هما)، احمد مهران‌فر (بازیگر نقش ارسطو) و سمیرا حسن‌پور (بازیگر نقش گلرخ).
به گزارش فارس،«پایتخت 2» کاری از گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک است که در 15 قسمت در ایام نوروز 92 از این شبکه پخش می‌شود.
سیروس مقدم نیز دیروز مجموعه تلویزیونی «پایتخت» در شهر شیرگاه واقع در استان مازندران را کلید زد.
به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی «پایتخت 2» دیروز 10 دی با حضور عوامل این سریال در خانه نقی با بازی محسن تنابنده در شهر شیرگاه کلید خورد.
بنابراین گزارش، در مراسم کلیدخوردن سری جدید پایتخت 2، محسن تنابنده(نقی)، ریما رامین فر (هما)، دو قلوها، احمد مهران فر (ارسطو)، نسرین نصرتی(خواهر نقی)، مهران احمدی (شوهرخواهر نقی)، لیندا کیانی سفارش دهنده گلدسته حضور داشتند.
علیرضا خمسه بازیگر نقش باباپنجعلی به علت حضور در خارج از کشور نتوانست امروز جلوی دوربین برود.
سریال پایتخت 2 در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته می‌شود و عوامل آن تا پایان دی ماه در شیرگاه حضور خواهند داشت و بعد به تهران می‌روند. در ادامه بخش‌های پایانی در قشم تصویربرداری می‌شود.
سریال پایتخت 2 مانند سری قبلی خود از لحن مازندرانی استفاده خواهد کرد و برای نزدیک شدن به فضای مازندران از چند بازیگر تئاتر قائمشهر و ساری نیز در کار استفاده خواهد شد.
این مجموعه تلویزیونی با سرپرستی محسن تنابنده توسط کورش نریمانی و حسن وارسته نوشته شده است.
در سری جدید خانواده نقی تصمیم دارند گلسته‌ای را از شمال کشور به یک مکان زیارتی در جنوب کشور برسانند.

بازدید استاندار مازندران از پشت صحنه سریال پایتخت

ساخت فیلم طنز پایتخت 2 , بازیگران فیلم پایتخت 2
خبر رسیده است که سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در جمع عوامل تولید این مجموعه در شیرگاه مازندران حضور یافت.
طاهایی با اشاره به اینکه ساخت سریال‌های فاخر با رویکرد معرفی آداب و سنن مناطق مختلف ایران، تلاشی موثر برای توسعه این جوامع است بر تولید مجموعه‌هایی که ایرانیان را با آیین‌های بومی و منطقه‌ای مازندران آشنا کند تاکید کرد.
وی با بیان اینکه مازندران زادگاه عالمان، مشاهیر و فرهیختگان نامدار ایران است، افزود: سریال پایتخت 2 با رویکرد معنوی ویژه حول محور دفاع از اسلام، فرهنگ مهدوی و هویت دینی ما ساخته می‌شود.
در سریال پایتخت دو که در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی سیروس مقدم تهیه می‌شود و قرار است نوروز 92 از شبکه یک سیما پخش شود، الهام غفوری تهیه‌کننده و مهدی گلستانه مشاور تولید است و محسن تنابنده، احمد مهرانفر و ریما رامین‌فر در آن ایفای نقش می‌کنند.
در این مجموه همچنین لیندا کیانی، مهران احمدی و نسرین نصرتی، چهره‌های جدید بازیگری معرفی شدند.
تولید این مجموعه در شیرگاه یک ماه طول می‌کشد.

کلام پایانی
سریال پایتخت 2 در حالی در مازندران ساخته می‌شود که هنوز انتقادهای سال گذشته بر سر انتخاب لهجه مازندرانی‌ها در این سریال سر جای خود باقی است.... /  farsnews.com