اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آدم‌ربایی ساختگی برای ازدواج



آدم‌ربایی ساختگی برای ازدواج

پسر جوان وقتی با مخالفت خانواده دختر مورد علاقه‌اش برای ازدواجشان روبه‌رو شد، با همدستی دختر جوان، نقشه آدم‌ربایی ساختگی او را اجرا کرد.

اعتدال: چند هفته پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران برای نجات دختر ربوده شده‌اش درخواست کمک کرد. شاکی گفت: دخترم برای رفتن به دانشگاه از خانه‌مان در یکی از محله‌های شهر ری خارج شد، اما بازنگشته است. در ادامه از او پیامکی دریافت کردیم که در آن نوشته بود، فردی در خیابان مرا ربوده و به خارج از شهر برده است. اگر به پلیس خبر دهید، مرا خواهد کشت، نجاتم دهید.

 

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات آغاز شد. در حالی که جستجو برای یافتن مخفیگاه مرد رباینده و نجات دختر دانشجو ادامه داشت ماموران در ادامه جستجو‌ها متوجه شدند هیچ تماسی از سوی فرد رباینده با خانواده دختر گمشده برای گرفتن پول برقرار نشده است.

 

ردپای جوان خواستگار

در این مرحله ماموران دوباره به تحقیق از خانواده دختر گمشده پرداختند و متوجه شدند چندی پیش دختر جوان به مردی علاقه‌مند شده و قصد ازدواج با یکدیگر را داشته‌اند، اما خانواده‌اش با این وصلت مخالفت کرده‌اند. با مشخص شدن این موضوع، ماموران احتمال دادند خواستگار جوان در ماجرای آدم‌ربایی نقش داشته باشد. با تحقیق در این زمینه، مشخص شد مرد جوان روز حادثه با گرفتن مرخصی محل کارش را ترک کرده و تاکنون همکاران و خانواده‌اش از او اطلاعی ندارند.

 

در پی فرار مرموز این جوان، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران اطلاع یافتند دختر ربوده شده و خواستگار او در یکی از مناطق حومه ورامین مشاهده شده‌اند. ماموران با هماهنگی قضایی عازم محل فوق شدند و با شناسایی خانه‌ای که محل رفت و آمد خواستگار جوان بود، 2 روز پیش او را همراه دختر جوان دستگیر کردند. دختر و پسر جوان با انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در بازجویی اعتراف کردند، آدم‌ربایی ساختگی بوده و هدفشان از این اقدام، جلب رضایت والدینشان برای ازدواج بوده است.

 

دختر: اشتباه کردم

متهم جوان در اظهاراتش گفت: چندی پیش در پی آشنایی با دختر مورد علاقه‌ام، تصمیم به ازدواج گرفتیم اما خانواده‌اش با این وصلت مخالفت می‌کردند. ما هم برای این که والدین دختر مورد علاقه‌ام را مجبور کنیم به این ازدواج رضایت دهند، نقشه آدم‌ربایی ساختگی را عملی کردیم. جوان خواستگار با اشاره به ماجرای آدم‌ربایی ساختگی گفت: روز حادثه دختر مورد علاقه‌ام را که به بهانه رفتن به دانشگاه از خانه خارج شده بود به خانه یکی از دوستانم در حومه ورامین بردم. او همان موقع پیامکی برای خانواده‌اش فرستاد و با ادعای این که او را ربوده‌اند، از آنها کمک خواست.

 

در پی اظهارات مرد جوان، دختر دانشجو نیز در بازجویی گفته‌های او را تایید و عنوان کرد وقتی خانواده‌ام با این وصلت مخالفت کردند، چنین تصمیم اشتباهی را گرفته و نقشه آدم‌ربایی ساختگی را همراه مرد مورد علاقه‌اش عملی کرده است. بنابراین گزارش، دختر جوان تحویل خانواده‌اش شد و برای مرد متهم نیز قرار قانونی صادر شده است./  جام جم

 


ویدیو مرتبط :
آدم ربایی صهیونیست ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدم‌ربایی ساختگی برای اخاذی از همسر



اخبار,اخبار حوادث ,آدم‌ربایی

 

اخبار حوادث - آدم‌ربایی ساختگی برای اخاذی از همسر

به گزارش جام جم مردی که به قصد اخاذی از همسرش، نقشه ربودن خود را طراحی کرده بود، همراه همدستش از سوی پلیس آگاهی طرقبه شاندیز در استان خراسان رضوی دستگیر شد.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز در این باره گفت: چند روز پیش مرد جوانی با ارائه شکایتی در پاسگاه انتظامی حصار گلستان عنوان کرد شوهر خواهرزاده اش با وی تماس گرفته و گفته در میدان شهدا چهار نفر با حمله به وی، او را به خارج از شهر منتقل و در یک اتاقک زندانی کرده اند.

وی افزود: با شروع تحقیقات، همسر گروگان نیز با حضور در پلیس آگاهی، عنوان کرد شوهرش پیامکی ارسال و عنوان کرده آدم ربا ها برای آزادی او 50 میلیون تومان پول می خواهند و اگر این مبلغ تهیه نشود، او را به قتل می رسانند.

فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز یادآور شد: در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند بعد از ارسال این پیامک، آدم ربا ها دیگر تماسی نگرفته اند، به این ترتیب احتمال آدم ربایی ساختگی، قوت گرفت.

در ادامه مشخص شد، فرد ربوده شده در باغ ویلایی یکی از روستاهای حومه طرقبه نگهداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: ماموران با هماهنگی قضایی وارد این خانه شدند و مرد ربوده شده را در حالی پیدا کردند که خبری از آدم ربا ها نبود، اما او مدعی بود چهار مرد وی را ربوده و به این مکان منتقل کرده اند.

اعتراف به آدم ربایی ساختگی
صارمی ساداتی افزود: در پی اظهارات ضد و نقیض، متهم در ادامه تحقیقات اعتراف کرد ماجرای آدم ربایی ساختگی است.

متهم درباره انگیزه اش گفت: مدتی بود با همسرم اختلاف پیدا کرده بودم و همین موضوع باعث کدورت اعضای فامیل و کم شدن محبوبیتم میان اعضای خانواده و اقواممان شده بود، پس دنبال فرصتی بودم تا به اختلاف با همسرم پایان دهم.

وی یادآور شد: در ادامه تحقیق مشخص شد، متهم چند روز پیش از حادثه با زن جوانی آشنا می شود و با بازگویی ماجرای زندگی اش برای این زن، به پیشنهاد او چند روزی به باغ ویلایی یکی از اقوامش در روستا می رود و همان جا تصمیم می گیرد با این نقشه از همسرش اخاذی کند. در ادامه ماجرا را به دایی همسرش اطلاع می دهد و سپس با ارسال پیامک به همسرش، از او برای نجات از دست آدم ربا ها پول می خواهد.

فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهم، زنی که در اجرای نقشه آدم ربایی ساختگی با او همدست شده بود نیز در مشهد شناسایی و دستگیر شد. این متهم نیز در بازجویی به جرمش اعتراف کرد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

اخبار حوادث - جام جم