اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آدمكشی برای سرقت گوشی تلفن همراه



آدمكشی برای سرقت گوشی تلفن همراه

مرد میانسال كه برای شكایت از دو زورگیر كه گوشی تلفن همراهش را سرقت كرده بودند به كلانتری رفته بود، نمی‌دانست بعد از خروج از كلانتری زورگیران در كمینش نشسته‌اند تا جانش را بگیرند.

این مرد 43 ساله كه «عدنان» نام داشت، شامگاه سه‌شنبه گذشته در حالی كه از بلوار قدس در منطقه دولت‌آباد عبور می‌كرد طعمه دو زورگیر موتورسوار شد.

 

آنها با تهدید دو گوشی تلفن همراه مرد را ربودند و در یك چشم به هم زدن از آنجا فرار كردند. تلاش‌های این مرد برای دنبال كردن زورگیران به جایی نرسید و در نهایت او برای گزارش این سرقت به كلانتری 167 دولت آباد رفت. عدنان جزییات سرقت گوشی‌اش را شرح داد و از ماموران برای دستگیری سارقان كمك خواست.

دقایقی بعد شاكی همراه یكی از دوستانش از كلانتری بیرون آمد تا به خانه‌اش برود اما هنوز چند دقیقه از آنجا دور نشده بود كه دو جوان زورگیر را در میدان قدس دولت آباد دید. عدنان خودرواش را كنار خیابان پارك كرد تا سراغ سارقان برود اما آن دو به وی حمله كردند.

 

هرچند درگیری با رد و بدل شدن چند مشت و لگد آغاز شد اما در ادامه یكی از سارقان كه خود را در مخمصه می‌دید چاقویی از جیبش بیرون كشید و دو ضربه پی در پی به گردن عدنان زد. خون از شاهرگ مرد فواره می‌زد و وی با مرگ دست و پنجه نرم می‌كرد. دوست عدنان تلاش كرد تا با انتقال او به درمانگاه دارالتوحید جانش را نجات دهد اما وی به دلیل شدت خونریزی دقایقی بعد روی تخت بیمارستان جان باخت.

دقایقی بعد از این حادثه ماموران كلانتری دولت‌آباد برای دستگیری عاملان قتل این مرد به تكاپو افتادند. از آنجا كه ماموران حتم داشتند ضاربان هنوز در آن حوالی هستند، با اجرای طرح مهار نخستین گام را برای به دام انداختن قاتل فراری برداشتند و در قالب چند گروه به گشت‌زنی پرداختند. در حالی كه هنوز ساعتی از مرگ عدنان نمی‌گذشت ماموران به دو جوان موتورسوار مظنون شدند و به آنها دستور ایست دادند.

 

در نگاه اول همه‌چیز طبیعی به نظر می‌رسید و دلیلی برای بازداشت آنها وجود نداشت ولی لحظه‌یی بعد در حالی كه یكی از مظنونان قصد داشت سوار موتوسیكلت شود چاقویی خون‌آلود از جیبش بیرون افتاد و به سرنخی برای رازگشایی از این جنایت تبدیل شد. همچنین در بازرسی از متهمان 6 دستگاه تلفن همراه كشف شد.

در چنین شرایطی این دو جوان دستگیر و به كلانتری منتقل شدند.

زمانی كه دستگیر‌شدگان در معرض دید دوست مقتول، به عنوان تنها شاهد این جنایت قرار گرفتند او یكی از آنها را به عنوان ضارب شناسایی كرد.

جوان 19 ساله به نام امیر كه شواهد را علیه خود می‌دید در همان مراحل اولیه بازجویی اتهامش را پذیرفت و كشتن عدنان را برعهده گرفت. او گفت من و همدستم از چند ساعت قبل از این حادثه شروع به سرقت كردیم و چند گوشی تلفن زورگیری كردیم كه آخرین نفر مقتول بود. ما تصور می‌كردیم بعد از سرقت صاحب گوشی‌ها را نمی‌بینیم اما یك ساعت بعد او در میدان قدس دولت آباد ما را دید و با یكدیگر درگیر شدیم.

 

من قصد نداشتم كسی را بكشم. او راهمان را بسته بود و اجازه نمی‌داد فرار كنیم. من هم از ترس اینكه دستگیر شویم چاقو كشیدم و چند ضربه به وی زدم. من نیتی برای كشتن او نداشتم.

در همین حال، برادر مقتول درباره این حادثه گفت: برادرم راننده بود و آزارش به كسی نمی‌رسید. قاتل برادرم با این كار او را از ما گرفت و سه فرزند قد و نیم قدش را یتیم كرد.

وی ادامه داد: بلوار قدس و منطقه‌یی كه ما در آن زندگی می‌كنیم از جمله مناطق نا امن تهران است. برادرم در حالی به دست زورگیران كشته شد كه مدتی قبل هم جوانی در جریان یك درگیری به قتل رسید. به جز این روزی نیست كه حادثه‌یی مثل زورگیری، سرقت از منزل و كیف قاپی در این منطقه اتفاق نیفتد.

بر اساس این گزارش هم‌اكنون دو متهم در بازداشت به سر می‌برند و رسیدگی به پرونده اتهامی آنها در دادگستری شهرری در جریان است.

/اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
سرقت تلفن همراه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل دوست به خاطر سرقت گوشی تلفن همراه



 قتل دوست به خاطر سرقت گوشی تلفن همراه

 

مردی كه به قصد سرقت گوشی تلفن همراه، ۲ نفر از دوستانش را با چاقو زخمی كرده و مرگ یكی از آنها را رقم زده بود، دستگیر شد.

به گزارش «جام جم»، چند روز پیش مردی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شهرستان آمل تماس گرفت و از درگیری خیابانی میان ۳ مرد جوان در یكی از محله های مركزی شهر خبر داد.

ماموران آگاهی شهرستان آمل با حضور در محل حادثه مشاهده كردند ۲ مرد جوان زخمی شده اند كه هر دو به بیمارستان منتقل شدند ولی با وجود تلاش پزشكان یكی از آنها به نام پوریا بر اثر شدت خونریزی تسلیم مرگ شد.

با هماهنگی قضایی جسد مرد جوان به پزشكی قانونی انتقال یافت. ماموران در تحقیق از مرد نجات یافته متوجه شدند عامل حادثه جوانی به نام مصطفی (معروف به داشبورد) بوده كه در جریان سرقت گوشی تلفن همراه پوریا (مقتول) این حادثه را رقم زده است.

با به دست آمدن هویت قاتل فراری، وی تحت تعقیب قرار گرفت تا این كه روز گذشته در یكی از محله های شهرستان آمل دستگیر شد.

 

اعتراف عامل حادثه

پس از انتقال متهم به قتل به پلیس آگاهی آمل، وی در بازجویی به جنایت اعتراف كرد و گفت: روز حادثه گوشی تلفن همراه پوریا (مقتول) را به امانت گرفتم تا با یكی از دوستانم تماس بگیرم.

با این ترفند گوشی تلفن همراه را به سرقت برده و در حال فرار بودم كه صاحب تلفن همراه و دوستش قصد داشتند مانع فرار من شوند كه با هم درگیر شدیم و با چاقویی آنها را زخمی كرده و متواری شدم.

متهم یادآور شد: یك روز بعد از فرار از طریق یكی از دوستان متوجه شدم پوریا فوت كرده و دوست دیگرم در بیمارستان بستری است.بنابراین گزارش، با اعتراف متهم به قتل، وی با قرار قانونی روانه زندان شد.... / جام جم آنلاین