اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آدامس های الکل دار در سوپر مارکت های شهر !



 

 

 

آدامس های الکل دار در سوپر مارکت های شهر !

 

 

آدامس آمریكایی با عنوان تجاری 5 كه هم اكنون به صورت گسترده در بازار ایران خریدو فروش می شود حاوی میزان قابل توجهی الكل است.

 

سروش نیوز:این آدامس كه نسبت به دیگر محصولات مشابه از قیمت بالایی برخوردار است هم اكنون با استقبال چشمگیر جوانان در ایران مواجه شده است.

گفتنی است بر روی جلد این آدامس كه به راحتی در سوپر ماركت ها یافت می شود به زبان لاتین ،به كار رفتن الكل در مراحل ساخت درج شده است كه با این وجود جای تعجب است كه این محصول آمریكایی بدون هیچگونه مشكلی در ایران خرید و فروش می شود..../سروش نیوز


ویدیو مرتبط :
راهنمای مزرعه دار . دمو نسیه دادن اجناس سوپر مارکت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدامس های الکل دار؛ شایعه مجازی؟


رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو در خصوص شایعات الکل‌دار بودن برخی آدامس‌های مجوزدار بهداشتی توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو در خصوص شایعات الکل‌دار بودن برخی آدامس‌های مجوزدار بهداشتی توضیحاتی ارائه کرد.

نسترن محمدی با تکذیب وجود الکل در برخی آدامس‌های مجوزدار، این قبیل اخبار را شایعه سازی در فضای مجازی دانست و گفت: شرکت مربوطه مجوز خود را از سازمان غذا و دارو اخذ و تمدید کرده و این سازمان ضوابط لازم را در خصوص این فرآورده اعمال کرده است.

محمدی گفت: عموما تمدید مجوز شرکت‌ها پس از بررسی سابقه شرکت، محصول و مستندات و مدارکی که از طرف کارخانه تولید کننده ارائه می‌شود، صورت پذیرفته و پس از انجام آنالیزهای لازم در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

او گفت: آدامسی که صحبت آن در فضای مجازی وجود دارد، بصورت رسمی از کشور ترکیه وارد می‌شود و حسابش از آدامس‌های قاچاقی که هم از نظر بهداشتی زیر سوال است و هم ممکن است مشکل حلیت داشته باشد، جداست.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، او در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: بجاست که مصرف کنندگان فراورده‌های غذایی هنگام خرید این قبیل محصولات به شماره پروانه ورود بهداشتی که بر بسته بندی آن درج شده، توجه کرده و از پذیرفتن محصولات فاقد مجوز جدا خوداری کنند.

محمدی در پایان، امکان وجود آدامس‌های قاچاق در بازار را غیرممکن ندانسته و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده محصولاتی مغایر با ضوابط، موضوع را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت‌های غذا و دارو ی سراسر کشور اطلاع دهند.