اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آدامس فرگوسن مهمتر است یا خودروی تاریخی سایپا؟



اخبار,اخباراجتماعی ,خودروی سواری

مفاخر ملی مورد توجه قرار نمی گیرند و جامعه اقتصادی به این موضوعات بی اعتناست.

 چندی پیش در خبری تصاویری از آخرین آدامس جویده شده آلکس فرگوسن در دوران مربیگری و آرامگاه مخروبه پوریای ولی را در کنار هم دیدم و به این اندیشیدم که چه می شود یک طرف دنیا حاضرند برای آدامس جویده شده آلکس فرگوسن ۱۵۰ هزار پوند (تقریبا 8۰۰ میلیون تومان) پول بدهند، یک طرف دیگر دنیا آرامگاه «پوریای ولی» رو به تخریب می رود. پوریای ولی که نه تنها یک شخصیت ورزشی بود که خلق و خوی پهلوانی و انسانی اش نه در عصر ارتباطات امروزی، بلکه در دوران گذشته، شهرت و آوازه ای جهانی داشت.، بگذریم...


در این اثنا در رسانه ها با این تیتر روبرو گشتم:"خودروی استاد شهریار در آستانه اوراق شدن". تصاویر برای من بعنوان یک ایرانی آذری زبان ناگوار بود. با عرق وطن دوستی و شیدایی هم زبانی یا او به تکاپو افتاده و پس از خرید ماشین بدور از حواشی تصمیم خود را برای اهدای ماشین به خانه-موزه استاد شهریار اعلام داشتم و در مراسمی کلید خودرو را به رئیس سازمان میراث فرهنگی استان و شهردار تبریز تحویل دادم.

 

گفتنی است با تلاشی که انجام شد در همین مراسم مسئولان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز نقشه احیا و بازسازی خانه پدری محمدحسین بهجت تبریزی در روستای خشکناب را رونمایی کردند تا عملیات ساخت این مرکز فرهنگی در دو طبقه آغاز شود و گام دیگری برای پاسداشت جایگاه والای این شاعر سخن سرا برداشته شده باشد.


مع الاسف چندی بعد در برخی رسانه ها مطلبی کار شد که محتوای آن عدم تعلق خودروی سواری رنو مدل 66 به شماره شهربانی 59865 تبریز - 11 به استاد بود. یا اینکه چرا مبلغ خرید خوروی استاد شهریار در مقایسه با مزایده خودروی رئیس جمهو گذشته بسیار پایین تر است و .... به انحاء مختلفاین اقدام را زیر سوال بردند.


باید اشاره کرد براساس مدارک شرکت سایپا (شرکت فروشنده ماشین) و برگه ثبتی سازمان اسناد و املاک کشور و قول دوستان نزدیک آن مرحوم آنچه محرز است تعلق ماشین به شاعر بی همتای تاریخ فرهنگ و ادب ایران است. آن چه باعث رضایت اینجانب هم میهنان ایرانی و هم زبانان آذری استبازگشت آخرین یادگار استاد به موزه ادبی وی و آرام گرفتن ماشین استاد در خانه اش است.


شکی نیست که حیات هر ملت در پاسداشت گذشته پر افتخارش است،نباید از یاد برد که انقطاع تاریخی نسل جوان از فرهنگ و تاریخ پر ارزش این مرز و بوم و عدم انتقال ارزش‌های فرهنگی از نسل گذشته به نسل فعلی و ورود عناصر فرهنگی مزاحم، جوانان ما رادچاربحرانهویت نموده؛ فرهنگ بیگانه در کمین است تا با ایجاد موانع ارتباط و اتصال نسل امروز به نسل گذشته و دوری جوان ایرانی از پشتوانه حیات فرهنگی اش در نظام فکری و فرهنگی مااخلال ایجاد نمایند. مبادا دانسته و نادانسته آب به آسیاب دشمن بریزیم.


* دبیر هیئت مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودرو تبریز


اخباراجتماعی -  خبر آنلاین 


ویدیو مرتبط :
کلیپ بررسی خودروی z300 سایپا-محصول جدید سایپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"تیبا 2" پرفروش ترین خودروی "سایپا"



پرفروش ترین خودروی سایپا,تیبا هاچ بک

"تیبا 2" پرفروش ترین خودروی "سایپا"

تیبا هاچ بک یا تیبا 2 محصول جدید گروه خودروسازی سایپا از استقبال بی نظیر مشتریان برخوردار شده است بطوریکه پس از اعلام پیش فروش این خودرو توسط سایپا، بسیاری از علاقه مندان این خودرو را برای ثبت نام به نمایندگی ها و سایت های فروش خودرو سایپا راهی کرد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران به نقل از سایپا نیوز، اسقتبال بی نظیر از خودرو تیبا2 یا تیبا هاچ بک به گونه ای بوده است که از سطح پیش بینی های سایپا نیز فراتر بوده است و مشکلاتی را در فرآیند ثبت نام این خودرو جدید ایجاد کرده است.

بر این اساس طبق نظرسنجی های صورت گرفته از مشتریان و نتایج بدست آمده، از سوی شهروندان در کلینک های تست این خودرو در نمایشگاه های کشور، تیبا هاچ بک بعنوان محصولی جوان پسند و زیبا ارزیابی شده است.

در طراحی این خودرو ایجاد هارمونی در کلیه زوایای ظاهری ، پنجره ها و شیشه جلوی خودرو، نمای اسپرت، کشیدگی چراغهای جلو و برخی دیگر از تغییران جانبی باعث شده است که نمای بیرونی تیبا 2با زیبائی منحصر به فردی همراه شود و در عین حال طرحی جدید از فضای داخلی که حاصل آن زیبایی و راحتی است متقاضیان را در انتخاب این خودرو مصمم تر کرده است.

شتاب و چالاکی خودرو با بهره گیری از مجموعه تقویت شده ازموتوری پر قدرت، فرمان پذیری مطلوب و هندلینگ مناسب و مصرف سوخت پایین بواسطه کیفیت عملکرد سیستم سوخت رسانی از نکاتی است که باعث شده است تیبا 2 نسبت به خودروهای هم کلاس خودبه نسبت از علاقه مندان بیشتری مواجه شود.

 

همچنین ایمنی بالا با بکارگیری فولاد با ضخامت بالا در بدنه، دربهای تقویت شده، ستونهای دوجداره وجود این مجموعه باعث شده است که این خودرو در تست تصادفات نیز عملکرد قابل قبولی از خود بجای بگذارد.

علاوه بر این سیستمهای ایمنی خودرو نیز شامل کمربند پیش کشنده ، ترمز ABS مجهز به EBD با هدف محافظت از سرنشینان جلو خودرو به ایمنی این خودرو افزوده است.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در این خودرو قابلیت تا شو بودن صندلیهای عقب به منظور افزایش فضای صندوق عقب است که امکان استفاده از فضای بیشتر را برای سرنشیان تیبا 2 فراهم کرده است.

تیبا اولین خودرو ملی گروه خودروسازی سایپا بوده که پس از ورود به بازار با توجه به معیارهایی همچون مصرف سوخت پائین، خدمات پس از فروش در دسترس و استهلاک پائین از استقبال خوبی در بازار داخلی و اهداف صادراتی گروه خودروسازی سایپا مواجه شده است.

حال با ورود دومین مدل از اولین فیس لیفت ملی سایپا، تنوع محصول در تولید خودرو ملی در گروه خودروسازی سایپا با افزایش روبرو خواهد شد و نیز سبد محصولات این شرکت را با دیدگاه رضایت هرچه بیشتر مشتریان داخلی توسعه خواهدبخشید./باشگاه خبرنگاران