اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار انتخاباتی وزارت کشور/حدادعادل هم ثبت نام کرد/ زاکانی هم آمد



 یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری,اخبار  یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری,ستاد انتخابات

حدادعادل هم ثبت نام کرد

 غلامعلی حداد عادل برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایسنا مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، این نماینده مجلس و عضو ائتلاف پیشرفت (1+2) در چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

حسین نجابت و حسین مظفر، حداد عادل را در هنگام ثبت‌نام همراهی کردند.

غلامعلی حداد عادل گفت: ائتلاف 1+2 به این معنا نیست که ما سه نفر با هم ثبت‌نام کنیم، بلکه ائتلاف ما اصول دیگری دارد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به وزارت کشور جهت ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که "چرا هر سه نفر ائتلاف با هم برای ثبت‌نام نیامدید؟" گفت: اگر سه نفری با هم می‌آمدیم می‌پرسیدید چرا تک تک نیامدید. در ضمن اگر هر سه با هم می‌آمدیم، تجمع زیاد می‌شد و حواس شما خبرنگاران پرت می‌شد.

وی اضافه کرد: از نظرسنجی و همه عوامل موثر در انتخاب فرد مورد نظر استفاده می‌کنیم و حرفهایی که من زدم، به معنی انتخاب گزینه نهایی نبوده است پس به بی‌انصافی‌ها جواب خواهم داد و در مورد آقای ولایتی هم اگر بی‌انصافی شود جواب می‌دهم. 

این عضو ائتلاف پیشرفت همچنین درباره احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنچه می‌توانم پیش‌بینی کنم این است که آقای هاشمی در انتخابات شرکت نخواهد کرد. 

زاکانی:در صورت آمدن جلیلی با هم ائتلاف خواهیم کرد

زاکانی تصریح کرد که در صورت آمدن جلیلی با هم ائتلاف خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مستقر در ستاد انتخابات کشور علیرضا زاکانی پس از ورود به وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری افزود: مرام‌نامه‌ی من این هفته منتشر می‌شود که شامل اصول و راهبردهاست.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی احتمال ثبت نام جلیلی نیز گفت: از آنجا که گفتمان من و آقای جلیلی به هم نزدیک است، اگر ایشان بیایند با هم ائتلاف خواهیم کرد.

زاکانی همچنین تاکید کرد: به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم.

نادران، الهیان، سروری، شاکری، روستا آزاد رئیس دانشگاه شریف و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان زاکانی را جهت ثبت نام در انتخابات همراهی می کردند. 

اکبر اعلمی: شعار من احیای منشور نوفل لوشاتو است

اکبر اعلمی تاکید کرد: شعار من احیای منشور نوفل لوشاتو است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مستقر در ستاد انتخابات کشور، اکبر اعلمی نماینده مجلس ششم شورای اسلامی پس از انجام مراحل ثبت نام خود در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان این‌که من داوطب مستقل اصلاح طلب هستم گفت: شعارم احیای منشور نوفل لوشاتو است.

بر اساس این گزارش اعلمی در کنفرانسی مطبوعاتی بیانیه‌ی خود به عنوان کاندیدای اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر جزییات شعار انتخاباتی‌اش (احیای منشور نوفل لوشاتو) را قرائت کرد.

وی در ادامه به تشریح 14 بند از مهمترین مختصات این منشور و مبانی آن پرداخت.

در ادامه، اعلمی اظهار کرد: برای صدا و سیما متاسفم که تاکنون به هیچ عنوان در برنامه‌هایش از حضور اکبر اعلمی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نام نبرده است.

وی همچنین، به سوابق کاری خود اشاره کرد و گفت: 33 سال در این مملکت مسئولیت داشتم. دو سال رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما، هشت سال عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، 12 سال مسئولیت‌های مختلف در وزارت کشور داشتم. من در چهار رشته تحصیلی فارغ‌التحصیل شدم اما متاسفانه تا به امروز حتی یک کلمه از کاندیداتوری بنده در صدا و سیما حرفی زده نشده است.

این نمایند هپیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه، آمادگی خود برای برگزاری مناظره با محسن رضایی، قالیباف و ولایتی را اعلام کرد.

اعلمی با بیان این اعتقاد که "من در انتخابات مجلس بر خلاف قانون رد صلاحیت شدم و بر خلاف قانون، شورای نگهبان علت آن را اعلام نکرده است"، تصریح کرد: در این دوره با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جوار حرم امام رضا(ع) مبنی بر ضرورت حضور همه سلیقه‌های سیاسی در انتخابات شرکت کردم، چراکه رهبری تاکید داشتند حضور در انتخابات حق و وظیفه است و معتقدم شورای نگهبان که مدعی التزام به ولایت فقیه است، نباید بر خلاف نظر رهبری عمل کند. همچنین آقای احمدی‌نژاد هم این‌بار تاکید داشتند که همه سلیقه‌ها در انتخابات شرکت کنند./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
تشنج در ثبت نام وزارت کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واعظ زاده برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد



واعظ زاده, ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری

با حضور در ستاد انتخابات کشور؛

واعظ زاده برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد

صادق واعظ زاده صبح روز سه شنبه در اولین دقایق ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد تا برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور ،این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حدود ساعت8:20 امروز در محل ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری حضور یافت./ایسنا