اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از پرواز MH 370; امیدها ناامید شد



اخبار,اخبار بین الملل,هواپیمای بوئینگ 777


اخبار بین الملل-  امیدها ناامید شد؛ هواپیما پیدا نشد

 امیدها به یافتن ردی از هواپیمای ناپدید شده مالزی، بار دیگر با رسیدن کشتی های جستجوگر به محل اشیای شناور مشاهده شده در اقیانوس هند، به ناامیدی انجامید. بررسی ها نشان داد هیچ کدام از این اشیاء، مربوط به هواپیمای از دست رفته «ام اچ ۳۷۰» نبوده است.

به گزارش شبکه خبر، با رسیدن کشتی های جستجوگر به محل اشیای شناور مشاهده شده در اقیانوس هند، امیدها به یافتن ردی از هواپیمای ناپدید شده مالزی بار دیگر به سردی گرایید.

مسئولان امنیت دریایی استرالیا اعلام کردند، بازیابی اشیاء شناور به دست آمده از آب های جنوب اقیانوس آرام نشان داد هیچ کدام از این اشیاء، مربوط به هواپیمای از دست رفته «ام اچ 370» نبوده است.

در روزهای اخیر، مشاهده تصاویر ماهواره ای اشیای پراکنده در سطح اقیانوس هند و آرام، سبب امیدواری به حل معمای هواپیمای ناپدید شده مالزی شده بود؛ این در حالی است که اما پس از رسیدن جستجوگران به محل این اشیا مشخص شد آن ها تجهیزات ماهیگیری و اجسام دیگری بوده اند که ارتباطی با هواپیمای مالزی نداشته اند. سازمان امنیت دریایی استرالیا اعلام کرد هواپیماها همچنان به جستجو و ارایه گزارش از دیگر بخش هایی که در آنها اشیایی مشاهده شده است ادامه می دهند.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی 23 روز پیش با 239 مسافر و خدمه ، حدود یک ساعت پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد . اکنون هشت گروه از استرالیا- ژاپن - چین - کره جنوبی - آمریکا و مالزی در عملیات جستجوی این هواپیما شرکت دارند .


                                       .......................................


نگرانی جدید درباره جعبه‌ سیاه پرواز مرگ

روزنامه انگلیسی "تلگراف" از وجود نگرانی های جدید درباره درباره پیدا نشدن جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی که سیگنال های آن پس از یک ماه خاموش می شود، خبر داد.

پایگاه خبری العالم: روزنامه انگلیسی "تلگراف" از وجود نگرانی های جدید درباره درباره پیدا نشدن جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی که سیگنال های آن پس از یک ماه خاموش می شود، خبر داد.

شرکت های هواپیمایی ملزم هستند که اطلاعات "جعبه سیاه "را قبل از هر پرواز ارائه کنند تا در صورت وقوع حادثه برای هواپیما، بتوانند هواپیما را پیدا کنند.

ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هواپیمایی مالزی، بار دیگر جنجال ها را درخصوص احتمال پخش مستقیم اطلاعات پرواز مطرح کرد. محققان درزمینه حوادث هواپیمایی عموماً به اطلاعاتی که اطلاعات پرواز دارد و اطلاعات ضبظ شده صوتی که به " جعبه سیاه " معروف است، تکیه می کنند.

هواپیمای مالزیایی روز هشتم مارس از صحنه رادار ناپدید شد.

این نگرانی ها، حادثه ای را که در سال 2009 برای هواپیمای خطوط هوایی فرانسه پیش آمد، دراذهان زنده می کند. درآن حادثه، هواپیمای یاد شده بر فراز اقیانوس اطلس از صحنه رادار محو شد و بعداً جعبه سیاه این هواپیما در سال 2011 در قعر اقیانوس پیدا شد.

"دیوید گالو" زیست شناس دریایی و محقق درزمینه اقیانوس ها که جعبه سیاه هواپیمای فرانسوی را بعد از دو سال از زمان سقوط آن کشف کرد، اعلام کرده که معمای هواپیمای مالزیایی یکی از "بزرگ ترین معماهای همه دوران ها" است.

گالو گفته است که تنها راه برای پی بردن به سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزیایی، پیدا کردن جعبه سیاه این هواپیما است.
اخبار بین الملل - شبکه خبر ,برترینها 

 


ویدیو مرتبط :
پرواز 370 مالزی در شبیه ساز پرواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از پرواز MH 370



اخبار,هواپیمای گمشده مالزیایی


اخبار بین الملل-   آخرین اخبار از پرواز MH 370؛
هواپیمای گمشده مالزیایی در میانه راه، سوخت تمام کرده است!

مقام مالزیایی در کنفرانسی خبری در کوالالامپور گفت: تحقیقات اخیر نشان داده که به احتمال زیاد هواپیمای گم شده مالزیایی با سرعت بیشتری از آنچه قبلاً تصور می‌شد پرواز می‌کرده و از اینرو سوخت کافی برای ادامه راه نداشته است.

سی ان ان نوشت: مقام مالزیایی در کنفرانسی خبری در کوالالامپور گفت: تحقیقات اخیر نشان داده که به احتمال زیاد هواپیمای گم شده مالزیایی با سرعت بیشتری از آنچه قبلاً تصور می‌شد پرواز می‌کرده و از اینرو سوخت کافی برای ادامه راه نداشته است.

به گزارش «انتخاب»، هشام الدین حسین، سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی، روز جمعه در پایتخت این کشور در برابر خبرنگاران حاضر شد و درباره آخرین اطلاعات در رابطه با پرواز ام اچ 370 شرکت هواپیمایی مالزی که مدتی طولانی است ناپدید شده است گفت: روز دوشنبه، آقای نخست وزیر اعلام کرد که بر اساس تحلیل جدید داده‌هایی که در اختیار محققان قرار داده شده است، هواپیمای پرواز ام اچ 370 در مسیر دالان جنوبی پرواز می‌کرده و آخرین موقعیتی که از این هواپیما در دست است، در وسط اقیانوس هند در غرب شهر پرت استرالیا بوده است.

هشام الدین حسین افزود: روز سه شنبه من تأیید کردم که مطالعات بیشتری روی این داده‌ها و اطلاعات انجام خواهد شد تا آخرین موقعیت این هواپیما شناسایی و تعیین شود. گروه‌های مختلف بین‌المللی، شامل کارشناسان تصاویر ماهواره‌ای و متخصصان نحوه عملکرد هواپیماها، تحقیقات روی این اطلاعات را آغاز کردند. این گروه های بین‌المللی شامل نمایندگانی از انگلیس، چین، آمریکا، استرالیا و مالزی بودند.

اطلاعات جدید فنی درباره عملکرد این هواپیما نه تنها در گروه بین‌المللی یادشده، بلکه توسط کارشناسان مستقل در کشورهای مختلف دنیا به صورت مجزا مورد دقت و مطالعه قرار گرفته است. روز گذشته (پنجشنبه) نتایج جدید این تحقیقات اعلام شد.

نتایج این تحقیقات نشان داد که پرواز ام اچ 370 با سرعت بیشتری از آنچه قبلاً تصور می‌شد، پرواز می‌کرده است. این به نوبه خود بدین معنا است که مصرف سوخت این هواپیما بیشتر شده بود و از اینرو قادر نبود به فاصله‌های بسیار دور پرواز کند.

این اطلاعات متعاقباً توسط سازمان ان تی اس بی آمریکا به مقامات استرالیایی منتقل شد تا به محدود کردن و اصلاح منطقه جستجو برای این هواپیما کمک کنند. مقامات استرالیایی سپس اعلام کردند که منطقه جستجو را تقریباً هزار و صد کیلومتر به سمت شمال شرق منتقل کرده‌اند. ژاپن و تایلند اخیراً تصاویر ماهواره‌ای خود را که نشان‌دهنده‌ی اشیائی شناور در اقیانوس هند بوده است، تحویل مقامات استرالیایی داده‌اند. مقامات استرالیایی سپس برای بهبود روند جستجو، این تصاویر جدید ماهواره‌ای ژاپن و تایلند را در کنار تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده توسط استرالیا، چین، فرانسه و مالزی قرار دادند تا روی همه آن‌ها مطالعه شود.

سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی افزود: طیف گسترده‌ی اشیاءِ بالقوه (که ممکن است مربوط به هواپیمای مفقود شده باشند) و دشواری تشخیص آن‌ها، حاکی از پیچیدگی بیش از حد این تحقیقات است. ما از تمامی همکارانی که به ما در این عملیات جستجو و تحقیق کمک می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی سپس تأکید کرد: خانم ها و آقایان، منطقه جدید جستجو تقریبا در فاصله هزار و ششصد و هشتاد کیلومتریِ غرب شهر پرت استرالیا قرار دارد. این منطقه جدید نیز کماکان در حیطه مسئولیت استرالیا است. استرالیا همچنان به رهبری تلاش‌های جستجو و تحقیق در این منطقه‌ی جدید ادامه می‌دهد و مقامات امنیت دریانوردی استرالیا نیز در اوایل صبح امروز (جمعه) آخرین اخبار را در این رابطه به صورت مبسوط اعلام کردند.

حسین تأکید کرد: هرچند منطقه جدید جستجو تا حدی اصلاح و محدود شده است، وسعت آن کماکان قابل توجه است و گرچه شرایط (جوی و دریایی) برای انجام عملیات جستجو، کمی آسان‌تر از قبل شده، این شرایط همچنان چالش‌برانگیز است.

وی در خاتمه برای خانواده‌های کسانی که در این جریان درگیر هستند دعا و ابراز امیدواری کرد که ادامه تحقیقات جدید و پیشرفت در عملیات جستجو، ما را به پیدا کردن هواپیمای پرواز ام اچ 370 نزدیک‌تر کند. 

اخبار بین الملل  - انتخاب