اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از وضعیت شمشیرباز ایرانی


گروگان گیر ها بر مواضع قبلی خودشان تاکید دارند و می گویند برای آزادی حامد صداقتی 5 میلیون دلار می خواهند.

خبرآنلاین: گروگان گیر ها بر مواضع قبلی خودشان تاکید دارند و می گویند برای آزادی حامد صداقتی 5 میلیون دلار می خواهند.

5 میلیون دلار برای آزادی حامد صادقتی از دست گروگان گیرها.این آخرین خبری است که خانواده ملی پوش شمشیربازی می دهند.قنیان شوهر خاله حامد دراین مورد می گوید:«دیگر کسی پیگیر کارهای حامد نیست.آنها هم که سر همان حرفشان هستند و می گویند 5 میلیون دلار پول نقد.هر دو هفته یک بار زنگ می زنند و تهدید می کنند.یک بار عکس منتشر می کنند و یک بار فیلم.دیگر نمی دانیم چه کاری باید انجام بدهیم.

او این را گفت و ادامه داد:«خانواده حامد حالشان اصلا خوب نیست.ما با برنامه ماه عسل هم تماس گرفتیم و گفتیم اگر خانواه حامد را برای حمایت به برنامه تان نمی آورید حداقل از مردم بخواهید تا او را دم افطار دعا کنند.ما هر کاری از دستمان برآمده انجام داده ایم اما واقعا دیگر ازدست ما خارج است.از مردم هم می خواهم دعا کنند تا هر چه زوتر حامد به آغوش خانواده اش برگردد.ما این پول را نداریم که پرداخت کنیم.یعنی هیچ کس ندارد.فکر می کنم این رقم بودجه عمرانی همان استانی باشد که حامد را در آنجا گروگان گرفته اند.»


ویدیو مرتبط :
آخرین اخبار از وضعیت کرار جاسم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از وضعیت 5 مرزبان ایرانی


جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا ضمن تشریح آخرین اخبار از ۵ مرزبان ایرانی دربند نیروهای جیش‌العدل، از تربیت کماندوهای مرزبانی توسط سپاه و ارتش خبر داد.

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا ضمن تشریح آخرین اخبار از ۵ مرزبان ایرانی دربند نیروهای جیش‌العدل، از تربیت کماندوهای مرزبانی توسط سپاه و ارتش خبر داد.

احمد گراوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در سال جاری ۷۰ تن انواع مواد مخدر در نقطه صفر مرزی کشور توسط نیروهای مرزبانی ‌کشف شده است‌.

* افزایش کشفیات سوخت قاچاق


وی بیان کرد‌: در این مدت کشفیات سلاح که از غرب و جنوب وارد می‌شد‌ ۵۱ درصد افزایش یافته ضمن اینکه در کشف سوخت قاچاق نیز ۳۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

* هلاکت و دستگیری ۷۲ فرد مسلح در مرز


جانشین فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در راستای حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، ۷۲ نفر از عناصر مسلح که قصد ورود به کشور را داشتند یا دستگیر شده یا کشته شدند.

گراوند خاطرنشان کرد: درگیری‌های مسلحانه‌ای که در غرب داشتیم منجر به تلفاتی برای دشمن شد ضمن اینکه تعدادی از سربازان مرزبانی نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

* برخورد جدی با هرگونه تردد غیرمجاز از مرز

وی گفت: د‌ر حال حاضر اقدامات همه جانبه در شرق کشور با همکاری سپاه پاسداران داریم و مصمم هستیم خلأهای مرزی را زیرپوشش داده و با هرگونه تردد با جدیت برخود کنیم.

* آخرین اخبار از وضعیت ۵  مرزبانی جمهوری اسلامی

گراوند در پاسخ به سئوالی در ارتباط با وضعیت پنج مرزبان جمهوری اسلامی که به اسارت نیروهای تروریستی «جیش‌العدل» درآمده‌اند خاطرنشان کرد: هر زمان که مشکلی در مرزها با دیگر کشورها داشته باشیم سریعا مقدمات ملاقات با مقامات کشور همسایه را فراهم می‌کنیم و در این ارتباط هم ملاقات‌هایی با مقامات پاکستان انجام شد‌.

وی بیان کرد: بعد از اینکه هیئتی از ایران به بلوچستان پاکستان اعزام شد، ملاقات برای بررسی وضعیت مرزبانان زندانی بین مسئولان مرزبانی ایران و پاکستان صورت گرفت.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا ادامه داد: پاکستان و افغانستان کنترلی به نوار مرزی خود ندارند و مشکلاتی را برای ما به وجود می‌آورند.

گراوند گفت: آخرین خبری هم که از وضعیت پنج مرزبان ایرانی داریم این است که مرزبان طرف مقابل یعنی پاکستان در حال رایزنی با تروریست‌هاست که اقدام لازم را نیز انجام دهد و هر زمان هم که از مرزبانی پاکستان از وضعیت مرزبانان ایران‌ جویا شدیم اعلام کردند پیگیر هستند و جواب قطعی به ما ندادند.

تربیت کماندوهای مرزبانی توسط سپاه و ارتش


جانشین فرمانده مرزبانی ناجا د‌ر بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در نوار مرزی از دستگاه‌های فناوری روز استفاده می‌کنیم و قرارداد‌ی هم با سپاه و ارتش بستیم که آنان کماندوهایی برای فعالیت در دریا و خشکی برای مرزبانی ناجا تربیت کنند.

وی بیان داشت: مراکز آموزشی مرزبانی با استفاده از مجرب‌ترین اساتید در حال آموزش‌های مختلف به مرزبانان هستند و با یک جدیت بیشتری در مرزها به ویژه در شرق، شمال غرب و غرب برنامه‌هایی برای توانمندی بیشتر مرزبانان داریم.

گراوند در ارتباط با اعتبارات مرزبانی هم گفت: فرمانده ناجا قول داده از اعتبارات ناجا به مرزبانی هم کمک کند که در مرزهای شرق کشور آمادگی خود را بیشتر کنیم.

آموزش منطقه‌ای برای فرماندهان پایگاه‌های مرزبانی در کشور

گراوند ‌در ارتباط با دوره آموزش مرزبانی برای فرماندهان مرزبانی که در بوشهر در حال برگزاری است، گفت: دوره‌های قبلی در مشهد و تایباد برای پایگاه‌های شرق کشور و در قصر شیرین برای پایگاه‌های شمال غرب برگزار شد و برای پایگاه‌های شمال و جنوب کشور این دوره به میزبانی بوشهر در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: در این دوره‌ها علاوه بر آموزش‌های مدرن مرزبانی، اولویت‌های کاری نیز ابلاغ می‌شود تا با آمادگی بیشتر به استقبال سال جدید برویم.