اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین اخبار از آزادشدن واردات کالاهای الویت 10



اخبار,اخبار اقتصادی,آزاد شدن واردات کالاهای اولویت10


اخبار اقتصادی - از سوی وزیر صنعت و تجارت
آزاد شدن واردات کالاهای اولویت10 تکذیب شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت صدور دستور لغو ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای اولویت 10 را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا ، محمدرضا نعمت زاده امروز سه‌شنبه در حاشیه دومین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر صدور دستور لغو ممنوعیت ثبت سفارش واردات کالاهای اولویت 10 گفت: من چنین چیزی نگفته ام زیرا این موضوع به ما مربوط نیست و هر کس این موضوع را گفته خلاف است. دستور این کار باید توسط دولت صادر شود. خبر منتشر شده در روزنامه‌ها هم تکذیب شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضع عوارض صادرات سنگ آهن و اعتراض فعالان سنگ آهن به این موضوع گفت: عوارض برای مواد خام گذاشته شده تا صنایع بالا دستی آن به وجود آید. اگر بخواهیم به همین شکل و بدون عوارض مواد خام را صادر کنیم که سودده هم است، صنایع بعدی آن به وجود نمی‌آید و به همین دلیل عوارض روی صادرات سنگ آهن گذاشته شد.

نعمت زاده گفت:‌ 80 درصد از پهنه کشور برای مطالعات معدنی و اکتشافی بلوکه شده بود اما به دلیل این که منابع دولتی کفاف نمی‌دهد کاری دراین پهنه‌ها انجام نمی‌شود که قصد داریم 80 درصد از پهنه‌های معدنی کشور را آزاد کنیم.
اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
واردات کالاهای عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونگی عرضه گسترده کالاهای اولویت 10 با وجود ممنوعیت واردات آنها



اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی

طحان‌پور مطرح کرد:
چگونگی عرضه گسترده کالاهای اولویت 10 با وجود ممنوعیت واردات آنها

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از وجود کالاهای وارداتی بیش از نیاز بازار در گمرکها و انبارها خبر داد.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی وجود کالاهای وارداتی در بازار در حالی که ثبت سفارش آن‌ها ممنوع است اظهار کرد: واردکنندگان عمده با اطلاع از تصمیمات مدیریت واردات بیش از پیش کالا وارد کرده‌اند که مشخص نیست حجم کالاهای انبار شده در کشور چه میزان است.

وی ادامه داد: در گذشته شرکت‌ها به صورت نقدی کالا به فروش می‌رساندند اما با رکود بازار این شرکت‌ها محصولات خود را به صورت غیر نقدی و در مدت زمان یک ماه تا 45 روز تغییر داده‌اند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به این‌که در ایران محصولات و لوازم خانگی ایتالیایی، کره‌یی و چینی موجود است، گفت: برخی از تجار محصول را سفارش داده و به کشور وارد می‌کنند و زمانی که به گمرک رسید برای آن اقدام به دریافت ثبت سفارش می‌کنند.

طحان‌پور تاکید کرد: ‌کالاهای جدید و لوکس به بازار وارد شده و لوازم خانگی موجود در ایران از کشورهای سازنده جلوتر است.

او بیان کرد: علامت سوال‌های بزرگی همچون میزان دقیق حجم کالای وارداتی در کشور و چگونگی به روز بودن این کالاها با وجود عدم ثبت سفارش ایجاد شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر وجود امضای طلایی در ثبت سفارش و واردات لوازم خانگی گفت: احتمال وجود امضای طلایی در واردات لوازم خانگی بسیار کم است اما امکان دارد در زمان ثبت سفارش واردکننده را کمی تحویل بگیرند.

طحان‌پور همچنین در رابطه با واردات لوازم خانگی به صورت CKD گفت: واردات CKD را اولین بار آقای دیانی رییس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی بر سر زبان‌ها انداخت که همان زمان به ایشان اعلام شد اگر مشاهده یا مدرکی در این زمینه وجود دارد ارائه کند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدی ایران با همتایان اروپایی خود قرارداد همکاری دو طرفه امضا کردند تا برخی محصولات را در کشور تولید کنند، از این رو شرکت اروپایی برای عدم افت کیفیت محصولات مونتاژ شده در ایران قطعات را به صورت CKD به کشور وارد می‌کند. /ایسنا