اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش سوزی در قهوه خانه سنتی


سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: آتش سوزی قهوه خانه‌ای در غرب پایتخت که منجر به محبوس شدن تعدادی جوان شده بود بدون تلفات جانی و با موفقیت مهار شد.

 مهر نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: آتش سوزی قهوه خانه‌ای در غرب پایتخت که منجر به محبوس شدن تعدادی جوان شده بود بدون تلفات جانی و با موفقیت مهار شد.

سید جلال ملکی درباره جزییات امداد رسانی در این حریق گسترده در غرب تهران گفت: شب گذشته حدود ساعت ۲۱ آتش سوزی یک قهوه خانه سنتی در سه راه دهکده (غرب تهران) به سامانه فوریت‌های آتش نشانی ۱۲۵ تهران اعلام شد.

وی افزود: آتش نشانان چند ایستگاه برای مهار حریق به محل مورد نظر اعزام شدند و مشاهده کردند یک قهوه خانه در زیر زمین یک ساختمان به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شده است.

ملکی به دود غلیظ حاصل از آتش سوزی در محوطه قهوه خانه اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰ دختر و پسر در این قهوه خانه حضور داشتند که تعدادی از آن‌ها موفق شده بودند از قهوه خانه خارج شوند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی ۱۱ دختر و پسر در شرایط بحرانی و در میان دود غلیظ گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران ۱۲۵ از مرگ نجات یافتند، اما ۳ دختر جوان که به شدت دچار دودزدگی شده بودند توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بیان کرد: آتش نشانان پس از مهار آتش و تخلیه دود عملیات خود را به پایان رساندند.علت حادثه همچنان از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.


ویدیو مرتبط :
قهوه خانه سنتی دراصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه‌ها چطور طعمه حریق می‌شوند؟ /شبیه‌سازی یک آتش‌سوزی



شبیه سازی آتش سوزی , روش های بهینه سازی خانه ها
اخبار علمی - پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا-برکلی با شبیه‌سازی آتش‌سوزی منازل به بررسی روش‌های مقابله و کاهش آسیبب‌های جانی و مالی حریق پرداخته‌اند. استفاده گسترده از چوب در منازل آمریکای شمالی، لزوم چنین تحقیقاتی را دوچندان کرده است.
در این آزمایش، دانشمندان با پوشیدن لباس‌های ضدحریق بر روند شعله‌ور شدن ساختمان و آغاز حریق نظارت می‎کنند.نتایج آزمایش مشخص کرد که ابتدا اخگرهای اطراف خانه آتش می‌گیرند و سپس به دیوارها سرایت می‌کند. در برخی موارد هم این اخگرهای شعله‌ور از پنجره به داخل وارد می‌شوند و با آتش زدن به مبلمان و پرده‌ها، آتش را به درون خانه منتقل می‌کنند. این درحالی است که اغلب مردم به اشتباه فکر می‌کنند آتش‌سوزی‌های گسترده باید به خانه‌شان برسد تا خانه آتش بگیرد.
این آزمایش در مرکز تحقیقات موسسه بیمه ایمنی خانگی و تجاری در ریچبرگ، کالیفرنیای جنوبی انجام شده، جایی‌که پژوهشگران می‌توانند در سوله‌ای بزرگ، خیابانی دارای 9 خانه کامل را شبیه‌سازی کرده و با استفاده از سیستم حریق کنترل‌شده، روش‌های مقابله با حریق را بررسی کنند. از این مجموعه هم‌چنین برای آموزش آتش‌نشانان نیز استفاده می‌شود، هرچند که این مجموعه قابلیت شبیه‌سازی تندبادها، توفان‌ها و هاریکن‌ها را نیز دارد.... /  khabaronline.ir