اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آتش در توقفگاه خودروها



 

ساختمان انباری یك تعمیرگاه و گاراژ قدیمی خودرو در خیابان نجات‌اللهی كه از حیاط آن به عنوان پاركینگ استفاده می‌شود، ظهر دیروز دچار حریق شد.



در پی این حادثه ماموران ایستگاه‌های ۱۸ و ۴۶ سازمان آتش‌نشانی تهران با حضور در محل حادثه به اطفای حریق پرداختند.



ساختمان مذكور قدمتی بالای ۴۰ سال دارد و بسیاری از تجهیزات آن كهنه و فرسوده است.



به گفته یكی از آتش‌نشانان حاضر در صحنه حادثه، علت احتمالی این آتش‌سوزی فرسودگی ساختمان و اتصالات تجهیزات برقی بوده است.



خوشبختانه با وجود تعداد خودروهای زیاد پارك شده در حیاط این كارگاه، این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته و خسارات مالی آن نیز ناچیز اعلام شده است.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارش کمبود توقفگاه و خبر خوش معاون حمل ونقل شهرداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این خودروها خیابان را به آتش بکشید



اخبار , اخبار گوناگون , سریعترین خودروها

اخبار گوناگون - با این خودروها خیابان را به آتش بکشید

شرکت های خودرو سازی همیشه در حال رقابت برای تولید بهترین و سریعترین خودروها هستند ، نگاهی داریم به یکی از موارد مهم بازار رقابت: شتاب

خودروهای اسپرت مجاز خیابانی امروزی اکثرا تا حدی به شتاب دست یافته اند که باعث شده تا رقابت برای شتاب میلی ثانیه ای شود. هرچند که این سرعت ها و شتاب ها برای ما ارقامی غیر قابل باور به نظر می رسند اما بهتر است تا در این زمینه اطلاعات داشته باشیم. در این فهرست 5 خودرو با سریعترین شتاب را معرفی خواهیم کرد. دقت کنید که این فهرست شامل خودروهای موشکی و خودروهای مسابقه ای نمی شود.

 

نیسان GTR R35 – 2014

 

اخبار , اخبار گوناگون , سریعترین خودروها

 

در جایگاه پنجم سریعترین شتاب میان خودروها مددل جدید نیسان قرار دارد. با 545 اسب بخار قدرت، دور موتور 6400 این خودرو می تواند تنها در عرض 3 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد. قیمت پایه این خودرو 116 هزار دلار می باشد. با بدنه عالی و طراحی تقسیم متناسب وزن این خودرو یکی از قویترین های بازار در حال حاضر است.

 

کاپرو T1 – 2007

 

اخبار , اخبار گوناگون , سریعترین خودروها

 

یک سوپرکار انگلیسی با قیمت پایه 382 هزار دلار، تا به حال تنها 16 عدد از این مدل خودرو به فروش رفته که باعث شده تا علاوه بر سریع بودن این خودرو انحصاری نیز باشد. این خودرو حداکثر سرعتی معادل 330 کیلومتر در ساعت دارد و می تواند در عرض 2.5 ثانیه از سرعت صفر به صد برسد. نکته جالب دیگر این خودرو وزن بسیار سبک 450 کیلوگرمی آن است. وزن بسیار سبک، طراحی آیروداینامیک و استفاده از فیبر کربن در ساخت بدنه این خودرو باعث شده تا رانندگی با این خودرو بسیار لذت بخش و راحت باشد

 

پورشه اسپایدر 918 – 2014

 

اخبار , اخبار گوناگون , سریعترین خودروها

 

یکی از جدیدترین و سریعترین مدل های پورشه تا به امروز با دو موتور برقی و بنزینی، این خودرو نیر همانند کاپارو می تواند در عرض 2.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. با قیمت 845 هزار دلاری این خودرو یکی از گران ترین خودروهای موجود در بازار است اما یکی از زیباترین ها نیز می باشد. این خودرو با حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعت یکی از سریع ترین خودرهای تولید شده توسط پورشه تا به امروز است.

 

بوگاتی ویرون 16.4 سوپراسپرت - 2012

 

اخبار , اخبار گوناگون , سریعترین خودروها

 

در سال 1998 شرکت فولکس واگن امتیاز شرکت بوگاتی را خریداری کرد و طراحی یک خودروی قدرتمند 18 سیلندری را آغاز کرد، نتیجه کار قویترین خودرو خیابانی جهان شد که در سال 2005 به تولید رسید.
این مدل محدود از بوگاتی قیمتی معادل 2.7 میلیون دلار دارد. موتور 18 سیلندری این خودرو می تواند 1200 اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر سرعت این خودرو را به 430 کیلومتر در ساعت برساند که باعث می شود این خودرو سرعترین خودرو خیابانی تولید شده در جهان باشد. بوگاتی با شتاب صفر تا صد 2.46 در جایگاه دوم این لیست قرار دارد.

 

Ariel Atom v8 – 2010

 

اخبار , اخبار گوناگون , سریعترین خودروها

 

خودروی اتم یک خودروی اسپرت مجاز برای رانندگی در خیابان است که تا حد امکان از کمترین امکانات بیشترین بهره را برده است. این خودرو از یک موتور 8 سیلندری وی شکل با قدرت 500 اسب بخار استفاده می کند که باعث می شود تا این خودرو با شتاب صفر تا صد 2.3 ثانیه رکورد دار سریعترین شتاب جهان باشد.


این خودرو به گونه ای طراحی شده که همه‌ی امکانات عادی یک خودرو را برای شتاب بالا فدا کرده است.در ابتدا به دلیل طراحی بدنه و نگرانی در مورد امنیت این خودرو به صورت انبوه تولید نمی شد اما در سال 2005 پس از ایجاد تغییراتی تولید این خودرو در کارخانه آغاز شد.
اخبار گوناگون - بازارخبر