اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

 افزایش ناگهانی قیمت خودرو هم به ضرر مصرف کننده است و هم تولیدکننده



تولیدکنندگان خودرو,قیمت خودرو

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه:
افزایش ناگهانی قیمت خودرو هم به ضرر مصرف کننده است و هم تولیدکننده

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه معتقد است، افزایش ناگهانی و بی‌برنامه قیمت خودرو هم به ضرر مصرف‌کننده و هم تولیدکننده است.

عبدالرضا یاری در گفت‌وگو با  ایسنا - منطقه کرمانشاه با تاکید بر مطلب فوق گفت: اگر قیمت خودرو بار دیگر ناگهانی و بدون کار کارشناسی افزایش پیدا کند باعث بی‌اعتمادی مصرف‌کننده به بازار شده و آسیب این بی‌اعتمادی در بلندمدت به خود تولیدکننده هم می‌رسد.

وی با اشاره به نوسانات شدید اخیر قیمت خودرو، یادآوری کرد: این نوسانات عجیب و بی‌قاعده باعث می‌شود مردم اعتمادی به قیمت‌های موجود در بازار و همچنین آینده بازار نداشته باشند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه با انتقاد از وجود مراجع مختلف برای قیمت‌گذاری خودرو، خاطرنشان کرد: وجود مراجع مختلف تصمیم‌گیری در خصوص قیمت خودرو باعث می‌شود قیمت خودرو در بازار و درب کارخانه و بخش‌های دیگر متفاوت باشد و با اظهارنظر غیرکارشناسی برخی افراد بازار به هم بریزد.

یاری خاطرنشان کرد: دولت باید در خصوص قیمت خودرو سیاست بینابینی داشته باشد که نه مصرف‌کننده آسیب ببیند و نه تولیدکننده.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه‌های بلندمدت برای حمایت از تولید و مصرف خودرو داشته باشد، افزود: برنامه برای حمایت از تولیدکنندگان خودرو در بلندمدت می‌تواند رونق اقتصادی و در نهایت رفاه عمومی مردم را به همراه داشته باشد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه تصریح کرد: رویکرد دولت جدیدی که روی کار آمده رویکرد حمایت از تولیدکنندگان است و اگر برای حمایت از تولیدکنندگان خودرو نیز برنامه داشته باشد سود آن در بلندمدت به نفع مصرف‌کننده هم خواهد بود.
/ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
قیمت کارخانه به جای قیمت مصرف کننده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت های خودرو در هفته پایانی فروردین/ افزایش قیمت تولیدکننده ها هم آرامش را بهم نزد



در هفته پایانی فروردین ماه، افزایش 200 هزار تا دو میلیون تومانی قیمت خودرو از سوی تولیدکنندگان هم نتوانست روی بازار خرید و فروش خودرو تاثیر بگذارد.

بازار خودرو در ایران رفتاری مشابه سایر بازارهای در پیش گرفته است؛ انگار مانند تمامی بازارهای دیگر حاضر نیست آرامش خود را در قبال هیچ خبر  و اتفاقی به این سادگی ها از دست بدهد حتی اگر این اتفاق، افزایش 200 هزار تومانی تا دو میلیون تومانی  قیمت از سوی تولیدکنندگان باشد.

به گزارش خبرآنلاین اگر چه هفته گذشته و پس از اندک مجادله ای، شورای رقابت با پذیرش استدلال خودروسازان، بر افزایش قیمت های اخیر مهر تأیید زد اما واکنش بازار به این افزایش به هیچ وجه قابل ملاحظه نبود و قیمت ها در حاشیه بازار تنها همان مقداربالا رفت که قیمت عرضه خودرو توسط تولیدکنندگان افزایش یافته بود.

 

اخبار,اخباراقتصادی,بازار خودرو


پژو 206 تیپ 2 که تا اواسط هفته حدود 33 میلیون و 110 هزار تومان معامله می شد پس از اعمال قیمت های جدید، سه روز آخر هفته را روی قیمت 33 میلیون تومان ایستاد.

پژو 206 صندوقدار  وی 8  هم که جهشی 90 هزار تومانی را در اواسط هفته تجربه کرده  و از حدود 37 میلیون و 510 هزار تومان به 37 میلیون و 600 هزار تومان رسیده بود در روزهای پایانی هفته مجددا به همان مرز قبلی یعنی حدود 37 میلیون و 500 هزار تومان بازگشت.

پژوپارس  ELX  اما مقاومت بیشتری از خود نشان داد و توانست پس از افزایش حدود 250 هزار تومانی که اواسط هفته داشت همان قیمت افزایش یافته 42 میلیون تومان را تا پایان هفته حفظ کند.

تندر 90 مدل E1 اما روندی معکوس را طی کرد؛ این خودروی پرطرفدار که هفته را با قیمت 37 میلیون و 500 هزار تومان شروع کرده بود نتوانست این قیمت را حفظ کند و قیمتش از اواسط هفته به 37 میلیون و 100 هزار تومان کاهش پیدا کرد.

سمند ال ایکس EF7 دو گانه سوز هم با افت قیمتی حدود 200 هزار تومان از حول و حوش قیمتی 32 میلیون و 500 هزار تومان در اوائل هفته به 32 میلیون و 270 هزار تومان عقب نشست.

شرایط بازار برای خودروهای تولید سایپا هم چندان متفاوت نبود؛ پراید EX111 در اواسط هفته از حدود 21 میلیون و 100 هزار تومان به 21 میلیون و 300 هزار تومان رسید و هفته اخر فروردین را با همین قیمت به اتمام رساند.

یکی از خودروهایی که بیشترین اختلاف قیمت را در کارخانه و بازار در هفته گذشته تجربه کرد، پراید 132 SL گازسوز بود؛  این خودرو که در کارخانه 16 میلیون و 63 هزار تومان قیمت خورده بود، در بازار حدود 19 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می شد.

تیبا SX  فول هم از همان اوائل هفته بنای افزایش گذاشت و از قیمتی پایین تر از 26 میلیون و 400 هزار تومان به بالای 26 میلیون و600 هزار تومان در اخر هفته برسد.

MVM 110 (چهار سیلندر) هفته پایانی فروردنی را با قیمتی حدود 21 میلیون  تومان آغاز کرد ولی برای اینکه از قافله افزایش قیمت ها جانمانده باشد و با وجود اینکه از سوی کمپانی افزایشی در قیمت داده نشده بود، قیمت این خودرو هم با حدود 120 هزار تومان افزایش به حدود 21 میلیون و 120 هزار تومان رسید. سایر مدل های MVM  اما تغییر قیمت محسوسی در بازار نداشتند.

به این ترتیب می توان اینگونه گفت که بازار خودرو نیز ماند سایر بازارها تلاش می کند آرامش خود را در قبال عواملی که به صورت بالقوه امکان تغییر در بازار را دارند حتی المقدور حفظ کند تا اگر نقدینگی جذب نمی کند دستکم از کف هم ندهد.   


 اخبار اقتصادی  -  خبرآنلاین