مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

چگونه اتاق نشیمنی شیک و منظم داشته باشیم؟



چیدمان اتاق نشیمن , طراحی اتاق نشیمن
نشیمن در فرهنگ ایرانی دارای جایگاه خاصی است و می گویند این ماجرا ریشه در فرهنگ مهمان نوازی ایرانی دارد. ایرانی ها از روزهای دور، بهترین اتاق خانه شان را اتاق مهمان می نامیدند و بهترین وسایل شان را در آن می گذاشتند تا مهمانان شان احساس  آرامش کنند. اما در خانه های کوچک امروزی ورودی خانه در کنار نشیمن قرار گرفته است و نشیمن و پذیرایی دیگر چندان از هم جدا نیستند و همین کمی کار را سخت تر می کند چرا که باید وسایلی متنوع را در یک اتاق جا داد؛ اما زیاد نگران نباشید ما می خواهیم به شما بگوییم چگونه هر چه بیشتر این قلب خانه را دلپذیر کنید.

1 - سراغ وسایل زیاد نروید
چیدن وسایل زیاد می تواند اتاق شما را زشت کند حتی اگر بزرگ ترین اتاق نشیمن را داشته باشید و با وسیله های زیاد آن را خیلی شلوغ کنید، شبیه خانه محتکرانی می شود که از هر جایی یک چیز جمع کرده اند. توصیه می کنیم برای داشتن یک اتاق نشیمن شیک و خلوت به وسایل اصلی قناعت کنید یعنی یک کاناپه، یک کتابخانه، یک صندلی راحتی، یک میز جلوی مبل و یک میز ناهارخوری. همه این وسایل را به گونه ای بچینید که مسیر رفت و آمد را مسدود نکند.

2 - خانه شما به هرس نیاز دارد
اگر می خواهید خانه ای منظم داشته باشید، باید دیگر به دنبال جمع کردن و دور نینداختن وسایل مختلف نباشید؛ مثلا از هر مجله ای که می خرید فقط دو شماره آخر آن را نگه دارید و بقیه را دور بیندازید، نهایتا می توانید صفحه مقالات مورد علاقه تان را جدا کنید و آن ها را در یک کشو نگه دارید.

3 - خانه را تمیز نگه دارید
هر چقدر خانه شما تمیزتر باشد و وسایل با نظم بیشتری چیده شده باشند دکوراسیون خانه هم بیشتر به چشم می آید؛ مثلا اگر روی میز اپن آشپزخانه بیش از اندازه وسایل باشد، چهره آشپزخانه زشت می شود یا میز پای مبل تا جایی که طراحان معروف دکوراسیون می گویند باید تا ۷۵درصد خالی از هرگونه وسیله ای باشد.

4 - وسایلی که کار را راحت می کنند
گاهی وسایل کوچکی روی میز وجود دارند که به راحتی می توانند میز و خانه شما را نامرتب نشان دهند؛ مثل شمع، گلدان، نمکدان و ... شما می توانید برای این که میزتان منظم تر به نظر برسد یک سینی یا هر وسیله دیگری که بتوان آن ها را در یک جا جمع کرد روی میز قرار دهید و همه این وسایل را درون آن بچینید تا هم جابه جایی وسایل راحت تر انجام شود، هم گردگیری کار آسان تر صورت گیرد و میز شما منظم تر به نظر برسد.

5 - جایی برای دستگاه های کنترل از راه دور
خیلی اوقات دستگاه های کنترل از راه دور حسابی نظم اتاق را به هم می زنند و در نهایت هم وقتی به آن ها نیاز دارید، پیدا کردن شان کاری دشوار است. پیشنهاد می کنیم یک مکان جداگانه برای کنترل ها در نظر بگیرید؛ مثلا می توانید یک جعبه فانتزی کوچک یا کاسه ای را به عنوان جایگاه کنترل ها در نظر بگیرید و از همه اعضای خانواده بخواهید که کنترل ها را در آن بگذارند.

6 - کوسن ها اتاق را منحصر به فرد می کنند
کوسن های رنگی حسابی به خانه شما رنگ و طراوت می دهند به خصوص اگر رنگی متفاوت از مبل ها و البته مکمل رنگ آن ها داشته باشند، می توانید از چند کوسن طرح دار در کنار چند کوسن رنگی ساده استفاده کنید. روی یک کاناپه می توان بین ۲تا ۵کوسن قرار داد.

7 - فضا را دو برابر کنید
بین وسایل خانه چیزهای زیادی هست که در آن ها فضاهای مخفی وجود دارد؛ مثلا در زیر کاناپه می توانید یک فضای اضافی به وجود آورید که وسایل اضافی را درون آن قرار دهید بدون این که اتاق شلوغ شود. اگر خانه ای کوچک دارید هنگام خرید حسابی حواستان را جمع کنید تا بیشتر وسایل این چنینی با فضاهای مخفی انتخاب کنید.

8 - فرش بزرگ اتاق را بزرگ نشان می دهد
پهن کردن چند تکه فرش کوچک روی زمین هم اتاق را نامرتب جلوه می دهد و هم چون فضا تکه تکه می شود، اتاق کوچک تر جلوه می کند. توصیه می کنیم در عوض یک فرش یا موکت نسبتا بزرگ زیر مبل و میز بیندازید تا نه تنها اتاق زیباتر شود بلکه بزرگ تر هم به نظر برسد.

منبع : زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
اتاق منظم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی



 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

این اتاق خواب‌ها سبك منظم، ساده و آرام بخشی دارند. به مدلها و رنگهای استفاده شده در اثاثیه منزل توجه فرمایید!



این اتاق خواب‌ها سبك منظم، ساده و آرام بخشی دارند.

 


1- اتاق خواب ، كم رنگی مدرن

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

ست كردن اثاثیه اتاق باعث ایجاد انسجام درون آن گردیده شده است. رختخواب بژ رنگ ساده با روكش بالا و پایین تخت می‌خورد، از طرفی كار هنری آبی كم رنگ توجه همگان را به خود جلب می‌سازد.

 

برای جلوه بیشتر و مدرن ساختن اتاق، كوسن‌های بزرگ مربع شكل مناسب می‌باشند.

 


2- اتاق خواب با فضای باز

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

به خاطر ازدیاد پنجره‌ها، اتاق روشنایی فراوانی پیدا نموده است. جلوه رنگ‌ها در بین وسایل و لوازم اتاق نیز به چشم می‌آیند. رنگ سبز لیمویی نیز انتخابی مناسب برای وسایل اضافی اتاق خواب می‌باشد.

 

 

3- اتاق خواب با فضای پیراسته

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

در این اتاق از تخته و پارتیشن‌های هم امیخت و پیراسته به وفور استفاده شده است. از تختخواب تا پاتختی‌ها گسترده شده اند و مكان خواب را دنج و آرام گردانده اند كه فرد احساس راحتی خواهد كرد. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید كاناپه ای كوچك را در انتهای تخت خود قرار بدهید تا اتاق خواب شما از حالت یكنواختی در آید، یا برای قیلوله و مطالعه كردن از آن استفاده نمایید.

 

 

4- اتاق خواب با ظرافت جدید انگلیسی

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

سبك‌های تیره و چوبی به وسیله سایه رنگ‌ها و طرح‌های كلاسیك تعدیل می‌شوند. قاب‌های كوچك و باریك تاثیری مثبت در اتاق خواب (به ویژه اتاق خواب‌هایی با وسایل تیره رنگ) ایجاد می‌نمایند. تكه چسبانی (كولاژ) گل‌های خشك شده بالای تخت نیز خالی از لطف نیست، چرا كه ظرافت و لطافتی خاص به فضا می‌بخشد.

 

 

5- اتاق خواب با چیدمان ساده

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

تختخواب نقطه كانونی این اتاق است. درست بین دو پنجره بزرگ قرار گرفته است. دیوار پشتی تخت حس و حال خوبی به شما می‌بخشد، گویی تابلویی عظیم است كه در بین لوازم اتاق قرار گرفته است. در پایین تختخواب، میز كار چوبی و زیبا نیز به عنوان وسیله ای اضافی گذاشته شده، كه چیدمان اتاق را جالب تر ساخته است.

 

حتی لوازم اضافی این اتاق هم طرحی خنثی ایجاد نموده اند و درست در نقطه كانونی اتاق جا گرفته اند.

 

 

6- اتاق خواب گرم و طبیعی

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

دكوراسیون بژ رنگ این اتاق خواب با اثاثیه چوبی تیره و جدید همجور گردیده است. چوب تیره، انتخابی رایج و پرطرفدار است كه با دیگر رنگ‌های خنثی اتاق ست گردیده. یك پشتی ساده در وسط تختخواب با پالت اتاق پیوند دارد. و نیز می‌توانید در اتاق خواب پنجره‌هایی تزئینی یا پرده‌های زیبا نصب نمایید.

 

 

7- اتاق خواب با طرح و الگوهای زیبا

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

تركیب طرح‌ها برای جلب توجه دیگران و زیبا نمودن اتاق، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این اتاق تركیب رنگ‌ها نه تنها طرحی منسجم ایجاد نموده است، بلكه در ابعاد مختلف بهترین تاثیر را دارد.

 

فرش‌های مشرق زمین به اتاق‌ها ماهیت می‌بخشند. اگر فرشی دارید كه خیلی شلوغ است، آنرا با فرشی ساده تر و شیك عوض كنید.

 

 

8- اتاق خواب مهمان خنثی

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

این اتاق تك كروماتیكی مملو از ظرافت و قشنگی جزئی می‌باشد. سایه رنگ‌های زرد سرد و گرم برای ایجاد فضایی كلاسیك و زیبا و طرب انگیز، هماهنگی پیدا كرده اند. لوستر یا چراغ خواب منجوق دوزی شده برای ایجاد روشنایی نیز موثر است. كریستال‌های كوچك در شب می‌درخشند و در روز حیرت برانگیز هستند و چشم انسان را خیره می‌سازند

 

 

9- وفور كشو و انباری

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 

 

هرگز از استفاده نمودن سایه‌های یك رنگ در اتاق هراسی نداشته باشید. با طرحی رنگی خنثی، رنگ‌ها نقطه كانونی ایجاد می‌نمایند و اتاق را با صفا تر می‌سازند. این طرح رنگ سفید به همراه رنگ سبز، منظره ای جذاب ایجاد می‌نمایند و فضای اتاق تر و تمیزتر به نظر می‌رسد.

 

این اتاق از كف تا به سقف انبارش دارد. انباری زیر تختی، قفسه‌ها و كشوهای توكار برای نگهداری لوازم شخصی كاربردی هستند و اتاق را جادارتر می‌سازند.

 

 

10- اتاق خواب نسیم ساحلی

 

 

اتاق خواب های زیبا و شیک با رنگهای خنثی

 


با این چشم انداز (منظره) فضای داخل اتاق زیبایی خاصی پیدا كرده است. پالت رنگی نیز با شن‌های بیرون ست می‌باشد. دیوارهای روشن تمام نور بیرون را به طور كامل منعكس می‌نمایند و با باز نمودن درها نسیمی روح بخش وارد اتاق می‌شود. پنجره‌های بدون پرده به نور طبیعی خورشید اجازه ورود می‌دهند. اگر نگران خلوت خود هستید، پس از پرده‌های نازك استفاده كنید و در مواقع لزوم آنها را بكشید.