مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

ساده اما خوش تیپ باشید



سادگی، مرتب بودن و تمیزی نکاتی هستند که شما را همیشه به عنوان یک فرد خوش تیپ و قابل قبول جلوه ی دهد. این سادگی می تواند در لباس های رسمی و روزمره شما نمود پیدا کند. بله، پوشش روزمره، پوشش روزمره خیلی مهم است. بعضی ها فکر می کنند چون اسم روزمره به این لباس ها داده می شود نباید توجه زیادی به آنها کرد.

دقیقا برعکس است؛ روزمره یعنی یک بخش خیلی مهم از زندگی. پس برای انتخاب لباس های تان وقت بگذارید. برای ایجاد یک تغییر خوب از تی شرت های رنگی استفاده کنید. اگر نوجوان شما اهل برند و به قول خودشان مارک بازی است، یادتان باشد برندهایی را به او معرفی کنید که تنوع رنگی در آنها وجود دارد. البته بهتر است طوری رفتار کنید که در ذهن آنها رنگی و متناسب بودن بر برند بودن، ارجحیت پیدا کند.

نوجوانی با سادگی

 

خوش تیپی ساده,خوش تیپی در عین سادگی


نوجوان هستید و می خواهید خیلی خوش تیپ به نظر بیایید؟ قبول، خوش تیپ باشید اما در ظاهرتان اغراق نکنید. خیلی از پسرهای نوجوان دوست دارند مثل آدم های مشهور به نظر بیایند. آنها سعی می کنند ظاهرشان را هم شبیه آدم های خاص بکنند. بزرگ ترها! به آنها یاد بدهید. برای متفاوت بودن نیاز نیست که خودشان را عجیب و غریب درست کنند. اگر قرار است خیلی تغییر کنند نهایتا از 3 رنگ متفاوت در پوشش شان استفاده کنند و نه بیشتر.

نکته دیگر راجع به ساعت آنهاست. استفاده از ساعت های خیلی بزرگ که به طبع خیلی جلب توجه می کنند و حتی بیشتر از این که توجه دیگران را به آنها جلب بکند باعث تعجب شان خواهد شد. از آرایشگرتان بخواهید نظرش را در مورد مدل مویی که پسندیده اید بگوید. ممکن است قبل از کوتاه کردن موهای تان بفهمید این مدل نه تنها به شما نمی اید بلکه چهره تان را زشت می کند. پس به دنبال نظرات واقعی باشید. فرقی نمی کند از چه کسی، یک تلنگر از یک دوست، یکی از اعضای فامیل یا یکی از همکاران می تواند شما را از خطر بدپوشی نجات بدهد.

بیلبورد نباشید

خوش تیپی ساده,خوش تیپی در عین سادگی


وقتی یک تی شرت با یک لوگوی بزرگ تبلیغاتی می پوشید شبیه یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک به نظر می رسید.

دور این گونه تی شرت ها را خط بکشید. درعوض به دنبال تی شرت های کلاسیک با یقه های هفت بروید یا تی شرت هایی با طرح های زیبای هنری. این روزها لباس هایی با خطوط فارسی گزینه های زیبا و بااصالتی هستند که می توانند حال و هوای تازه ای به تیپ شما ببخشند.

بهترین پیشرفتی که می توانید برای ظاهرتان ایجاد کنید داشتن یک انتخاب هوشمندانه و بادقت است. انتخاب لباس هایی که کاملا اندازه تان هستند. بیشتر آقایان، به خصوص آقاپسرها، لباس هایی می پوشند که برای شان گشاد یا حتی خیلی گشاد هستند. مطمئن شوید که لباس تان درست هم سایز خود شماست و نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد.

دقت را چاشنی خرید کنید

خوش تیپی ساده,خوش تیپی در عین سادگی


از خانه بیرون بروید. به فروشگاه های خوب سر بزنید، با آدم های خوش تیپ ارتباط برقرار کرده و به ظاهرشان توجه کنید اما دقت کنید، ببینید آیا مدل مویی که آن را روی سر فلان آقا دوست دارید به شما هم همان قدر می آید؟ بستن شال گردن که فلان دوست تان را خیلی خوش تیپ کرده برای گردن شما مناسب است یا این که گردن کوتاهی دارید و نباید از شال گردن استفاده کنید. همه چیز را با هم در نظر بگیرید و مطمئن باشید هرچقدر به خوش پوشی تان اهمیت بدهید به خودتان اهمیت داده اید.

رسمی یا تمام اسپرت

خوش تیپی ساده,خوش تیپی در عین سادگی


لباس هایی که بالاتنه را می پوشانند باید با لباس هایی که پایین بدن را می پوشانند هماهنگی داشته باشند. جالب نیست یک پسر نوجوان یک سوئی شرت گشاد و اسپرت را با یک شلوار پارچه ای هماهنگ کند یا یک بالاتنه کاملا رسمی را با یک شلوار جین همراه کند.

اگر قرار است لباس اسپرت بپوشید سعی کنید تمام ظاهر شما اسپرت باشد. اگر هم قرار است، یک ظاهر رسمی را انتخاب کنید، از پیراهن و کت تان گرفته تا شلوار باید کاملا رسمی باشد. برای کفش های تان خوب خرج کنید و خوب هم وقت بگذارید. کفش ها بخش ناطق تیپ شما هستند.

بله، آنها به راحتی با بیننده حرف می زنند و معمولا اولین بخش ظاهر شما هستند که به آن توجه می کنند. پس سعی کنید کفش های تان همیشه تمیز باشند و از تمیزی برق بزنند. آنها را به موقع واکس بزنید. حتی اگر بهترین لباس ها را پوشیده باشد و همه لباس های تان تمیز و اتوکشیده باشند، یک کفش کثیف می تواند به راحتی آب خوردن همه اینها را از بین ببرد. حیف است که برای یک واکس 5 دقیقه ای کل ظاهرتان را زیر سوال ببرید، پس حواستان حسابی به کفش ها جمع باشد.

وقت بگذارید

 

خوش تیپی ساده,خوش تیپی در عین سادگی


برای ظاهرتان زمان و پول بیشتری را صرف کنید. لباس های شما وسیله ارتباطی شما با جهان خارج است. لباس هایتان نشان دهنده شخصیت و طرز فکرتان  هستند. پس هیچ عیبی ندارد اگر برایشان پول خوبی خرج کنید و وقت زیادی بگذارید. مرتب ظاهرتان را چک کنید. ببینید کدام لباس ها را با هم بپوشید بهتر است. همان قدر که به تحصیلات، روابط و شغل تان اهمیت می دهید، به پوشش تان هم اهمیت بدهید. پوشش بد می تواند موقعیت های زیادی را از شما بگیرد. برعکس، یک ظاهر آراسته و زیبا می تواند موقعیت های زیادی را در اختیارتان بگذارد، پس هیچ وقت قدرت پوشاک را دست کم نگیرید.

شال فراموش نشود

خوش تیپی ساده,خوش تیپی در عین سادگی


برای موقعیت های رسمی شال و دستمال گردن های آراسته گزینه هایی هستند که ظاهر شما را از این رو به آن رو می کنند به شرطی که گردن شما بلند و کشیده باشد. برای آدم هایی که غبغب دارند و گردن شان کوتاه است استفاده از دستمال گردن به هیچ وجه توصیه نمی شود. چون گردن شان را بیشتر از آنچه واقعا هست کوتاه نشان می دهد.

هیچ چیزی به اندازه یک ادکلن خوش بو نمی تواند تیپ یک مرد را کامل کند. عطرها معمولا برای شخصیت های مختلف ساخته می شوند. یک عطر می تواند تداعی کننده اعتماد به نفس باشد و یک عطر دیگر تداعی کننده اجتماعی بودن. با توجه به شخصیت تان سراغ عطرها بروید. برای عطرهای تان خوب خرج کنید. بعضی از عطرها بعد از چند ساعت بوی شان از بین می رود و از آن بدتر بعضی های شان بدبو می شوند. عطرهای تان را از فروشگاه های شناخته شده بخرید و به دنبال آنهایی باشید که امتحان شان را پس داده اند.

کوتاهی مو بهتر است

خوش تیپی ساده,خوش تیپی در عین سادگی


موها بیشترین تاثیر را روی چهره افراد می گذارند. سعی کنید همیشه موهای تان را کوتاه و مرتب نگه دارید؛ موهای کوتاه به چهره شما نظم و انضباط می دهد. به خصوص این که سعی کنید همیشه موهای پشت گردن تان را اصلاح کنید چون تصویر ناخوشایندی را برای بیننده ایجاد می کنند. برای گرفتن وقت آرایشگاه هیچ وقت تنبلی نکنید. این که هر چند وقت یک بار به آرایشگاه بروید به سرعت رشد موهای تان بستگی دارد. اندازه موهای تان هر چقدر که هست قبل از این که قیافه تان را نامرتب کند کوتاهش کنید.

شلوارهای پارچه ای گزینه های مناسبی برای تیپ های مردانه هستند اما حواس تان به قد شلوار باشد. اگر قد این شلوارها خیلی بلند باشد یا چند سانتی متری بالای کفش قرار بگیرد یکی از بدترین ظاهرهای ممکن را برایتان ایجاد خواهدکرد. این نکته در مورد شلوارهای جین هم صدق می کند. شلواری که پشتش ریش ریش شده، آن هم از بس که بلند است و روی زمین کشیده می شود اصلا زیبا نیست.

جزئیات ساده اما تاثیرگذار

 

خوش تیپی ساده,خوش تیپی در عین سادگی


هیچ وقت قدرت جزئیات را دست کم نگیرید. هماهنگی کل ظاهرتان به کنار، جزئیات هم به همان اندازه مهم هستند. جزئیات می توانند نشان دهنده ویژگی های خاص شخصیتی شما باشند. جالب است که این موارد جزئی اغلب تنوع بالایی دارند. یک دستمال گردن زیبا یا یک دکمه سردست زیبا می تواند حسابی حال و هوای ظاهرتان را عوض کند و خوش سلیقگی شما را به همه نشان بدهد. یادتان باشد جزئیات از اولین مواردی هستند که در ظاهرتان مورد توجه قرار می گیرند. پس اولین کسی باشید که به آنها خوب توجه می کند.

 

منبع : مجله دیده بان

bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
نظرسنجی خوش تیپ ترین مردان تاریخ !! کدوم خوش تیپ تره!؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوش‌اندام كه هستید... خوش‌تیپ هم باشید!


تصمیم گرفتن برای تهیه یك لباس ورزشی مناسب خیلی آسان‌تر از تصمیم‌گیری برای انجام مداوم تمرین‌های ورزشی و انتخاب یك روش صحیح تغذیه است!





صبح بخیر:  وقتی حرف از  انتخاب لباس ورزشی می‌شود باید 2 نكته اساسی را برای اول كار درنظر داشته باشید. اول لباسی را انتخاب كنید كه با پوشیدنش بیشترین احساس راحتی را به دست بیاورید. دوم باید بتوانید انواع و اقسام حركت‌های ورزشی را در آن لباس انجام بدهید.

شاید عجیب به‌نظر برسد اما توجه به این 2 نكته خیلی از گزینه‌هایی كه به نظر مناسب می‌رسند را رد خواهد كرد. البته ما به بیان همین ویژگی‌ها بسنده نكرده‌ایم و در كنار آن‌ها جدیدترین و جالب‌ترین نكات مربوط به انتخاب لباس و كفش‌های ورزشی را هم درنظرگرفته‌ایم. شك نداشته باشید كه با رعایت این موارد ظاهری حرفه‌ای و آراسته خواهید داشت و در عین حال گزینه‌های استاندارد را به راحتی تشخیص خواهید داد.



   جنس مناسب كدام است؟

هر لباسی كه ظاهر ورزشی داشته باشد ورزشی نیست. یكی از محبوب‌ترین پارچه‌هایی كه لباس‌های ورزشی را از آن‌ها تهیه می‌كنند در مرحله اول كتان است. بعد از كتان نوعی جنس خاص كه معمولا نخ شمع را از آن تهیه می‌كنند و جاذب رطوبت است توصیه می‌شود و این جنس در بازار با عنوان تجاری «درای- فیت» شناخته می‌شود كه هوا را به‌خوبی از خودش عبور می‌دهد و به تنفس سلول‌ها كمك می‌كند. به هر حال تعریق زیاد هنگام ورزش كردن به اندازه كافی آزار‌دهنده هست، چه برسد كه لباس‌تان آن را جذب نكند!

به این مسئله توجه داشته باشید كه پوشیدن یك لباس درای فیت حسی مشابه پوشیدن یك لباس كتانی را دارد و به همان نرمی است، با این تفاوت كه لباس كتانی، انعطاف‌پذیری لباس‌های درای فیت را ندارد و به اندازه درای فیت‌ها برای پوست‌تان مفید نخواهد بود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید كه به سریع عوض كردن لباس‌تان بعد از ورزش زیاد اهمیت نمی‌دهید، یادتان باشد لباس‌های كتان ممكن است بعد از مدتی بوی عرق بدن را به‌خود بگیرند‌ اما لباس‌های درای فیت این طور نیستند.  پوست در برابر 2 عامل گرما و رطوبت آسیب پذیر است و ورزش كردن هر دوی این عوامل را فراهم می‌كند. هم گرم تان می‌شود و هم عرق می‌كنید. حالا فكرش را بكنید كه لباس‌تان گرمای بدن‌تان را از بین نبرد و عرق هم روی سطح آن باقی بماند آن وقت شرایط برای جوش زدن و حتی رشد قارچ‌ها مهیاست! و خوشبختانه پارچه‌های درای فیت این احتمال را كاهش می‌دهند. حالا اگر باز هم پارچه‌های كتانی را ترجیح می‌دهید هیچ عیبی ندارد. فقط هر چند ماهی یك بار آن‌ها را عوض كنید. یادتان باشد بعد از ورزش استحمام كنید و حتما لباس‌تان را هم عوض كنید. بسته به این‌كه برای لباس‌تان چقدر هزینه می‌كنید و در كدام نوع پارچه احساس بهتری دارید می‌توانید از پارچه‌های درای فیت یا كتان استفاده كنید. درای‌فیت‌ها به نسبت كتان گران‌تر هستند و از روش‌های علمی در ساخت‌شان استفاده می‌شود. لباس‌هایی كه درای فیت هستند معمولا تنگ‌تر از سایر لباس‌ها روی بدن می‌ایستند. بر خلاف آن‌ها، لباس‌های كتانی ارزان‌تر هستند و به حالت آزاد روی بدن می‌ایستند.



   قبل از خرید این نكات را درنظر بگیرید

  خوب است كه لباس‌های‌تان لایه‌های متحرك داشته باشند. منظور از لایه‌های متحرك، داشتن دكمه یا زیپ‌هایی است كه می‌تواند به تعداد لایه‌های لباس اضافه كند یا با باز‌كردن‌شان از آن‌ها كم كند. این كار به شما امكان می‌دهد، لباس ‌ورزشی‌تان را در هر فصلی بپوشید.

  تركیب پلی استر و لاكرا تركیبی است كه عرق را از سطح پوست دور می‌كند. این پارچه موقعی كه بدن‌تان گرم شده است مثل یك خنك‌كننده عمل می‌كند و موقعی كه سردتان است دمای بدن را متعادل می‌سازد. برای همین در كنار درای فیت‌ها و پارچه‌های كتان می‌توانید سراغ این جنس هم بروید. این پارچه به‌خصوص برای لگینگ‌ها (شلوارهای تنگ ورزشی) مناسب است.

  برای خرید وسایل ورزشی اول از همه تعیین كنید قرار است روی كدام‌شان بیشتر سرمایه‌گذاری كنید. قاعدتا كفش‌ها در اولویت قرار دارند. برای مثال لازم نیست سربندتان را حتما از برند خاصی انتخاب كنید چون اصلا مهم نیست. برعكس یك كفش حرفه‌ای به هر چه بهتر تمرین كردن‌تان كمك می‌كند. برای خرید لوازم ورزشی از آن جایی كه معمولا گران هستند، سعی كنید گوش به زنگ حراج‌ها باشید. در این حراج‌ها اغلب تخفیف‌هایی تا 50 درصد هم داده می‌شود كه مسلما به نفع‌تان خواهد بود!

  بسته به ورزشی كه انجام می‌دهید حركات مختلفی را هم انجام خواهید داد. ورزشكاران تا جایی كه ممكن است از انجام حركات غیرضروری خودداری می‌كنند اما محض احتیاط لباسی را انتخاب می‌كنند كه لایه‌های محافظ داشته باشد. برای مثال ممكن است یكی از ورزش‌ها موجب ساییدگی پوست سطح زانوها شود. اگر شلوار ورزشی‌تان روی قسمت زانوها لایه‌های محافظ اضافه‌تری داشته باشد مانع این ساییدگی می‌شود و به سلامت‌تان كمك بیشتری خواهد كرد.





   چه رنگی  برای چه كسانی مناسب است؟

به رنگ لباس‌تان اهمیت بدهید. خیلی از كسانی كه در كلاس‌های ورزشی ثبت نام می‌كنند برای كم كردن وزن می‌آیند. به همین دلیل هم رنگ مشكی را به‌عنوان یك رنگ ایده‌آل انتخاب می‌كنند كه 2 ویژگی دارد: هیچ وقت از مد نمی‌افتد و همچنین آن‌ها را لاغرتر نشان می‌دهد اما ورزش كردن یكی از كارهایی است كه احتیاج به روحیه مثبت دارد و هیچ‌چیزی بیشتر از لباس‌های رنگی و طرح‌دار نمی‌تواند حال یك ورزشكار را سر جایش بیاورد. فكرش را بكنید اگر قرار باشد همه هم باشگاهی‌های‌تان لباس مشكی بپوشند كه با یك سالن عزاداری طرف خواهید بود!

بر خلاف رنگ لباس می‌توانید كفش‌های مشكی را به‌عنوان كفش‌هایی مناسب انتخاب كنید. این كفش‌ها قابلیت ست شدن با بیشتر رنگ‌ها را دارند و به‌خصوص وقتی بیرون از باشگاه پوشیده می‌شوند نگران كثیف‌شدن‌شان نخواهید بود.





راهنمای انتخاب كفش

   كفش‌تان را آگاهانه انتخاب كنید

وقتی صحبت از انتخاب كفش ورزشی می‌شود لطفا در حق خودتان حداقل در این 2مورد ساده نگذرید؛ سراغ كفش‌های معمولی كه لایه زیری‌شان صاف است و معمولا برای استفاده در كوچه و بازار هستند، نروید و رشته ورزشی مورد نظرتان را قبل از خرید كفش مشخص كنید.

وقتی نوبت به انتخاب كفش ورزشی می‌رسد یادتان باشد كه یك كفش مخصوص دوندگی لزوما جوابگوی نیازهای ورزشی شما در سایر رشته‌ها نیست، یعنی شما نمی‌توانید با یك كفش ساده پیاده‌روی كوهنوردی كنید یا حتی به ایروبیك بپردازید، چون نوع فشارهایی كه به پا در این ورزش‌ها وارد می‌شود كاملا با هم متفاوت است.

با انتخاب كفشی كه جنسی مناسب دارد و اندازه پای‌تان است 2 قدم اساسی اول را برداشته‌اید.

كفش‌های دوندگی برای حركات رو به جلو طراحی شده‌اند، نه حركات دورانی و سایدتوساید برای همین هم برای ورزش ایروبیك مناسب نیستند. برای ایروبیك از فروشنده‌ها بخواهید كفش‌هایی كه اصطلاحا به آن‌ها كراس ترینرز گفته می‌شود، نشان‌تان بدهند.

انتخاب كفش نامناسب دردسرهای زیادی را به‌وجود می‌آورد كه شناخته‌شده‌ترین‌شان دردهای مفصلی و تورم ساق پاست.

ممكن است قیمت كفش‌های ورزشی استاندارد بالا باشد اما قیمت خدمات درمانی مسلما بالاتر است.



  كارشناس كفش‌تان باشید

پیاده‌روی و دویدن هر 2 از طبیعی‌ترین و محبوب‌ترین ورزش‌ها هستند. پارك‌ها پر هستند از آدم‌هایی كه برای پیاده‌روی كردن یا دویدن آمده‌اند. درست است كه بیشتر فروشندگان كفش‌های ورزشی اطلاعات خوبی درباره كفش‌ها دارند و وظیفه هم دارند شما را راهنمایی كنند اما خودتان هم دست به كار شوید تا احتمال هر گونه راهنمایی غلط را از بین ببرید!

  كفش‌تان را به یك كفش چند منظوره تبدیل نكنید!

 كفش‌های پیاده‌روی معمولا سفت هستند، بر خلاف كفش‌های مخصوص دویدن كه انعطاف‌پذیری بالایی دارند. این كفش‌ها برای این‌كه بیشترین تاثیر را داشته باشند بیشترین محافظت را از پاها به عمل می‌آورند. اگر قرار است هم بدوید و هم پیاده‌روی كنید 2 جفت كفش تهیه كنید؛ یكی مخصوص دویدن و دیگری مخصوص پیاده‌روی.



  سایز پا تغییر می‌كند؛ حتی سایز پای شما!

مرتبا سایز پاهای‌تان را اندازه بگیرید. این باور كه سایز پای بزرگسالان عوض نمی‌شود اشتباه است. سایز پای افراد با بالا رفتن سن تغییر می‌كند. به نكته دیگری هم توجه داشته باشید؛ سایز كفش‌های ورزشی بین برندهای مختلف فرق می‌كند. ممكن است سایز 38 یك برند، 39 برند دیگری باشد یا برعكس. پس موقع خرید به جای توجه به سایز دقت كنید كه كدام شماره كاملا اندازه پای‌تان است. با فروشنده چانه نزنید چرا سایز 40 به من می‌خورد درحالی‌كه سایز من 39 است! او هم درست مثل شماست!



  چند نكته دیگر

  •   در پایان روز كفش بخرید. پاها در طول روز متورم می‌شوند و موقع دویدن و راه رفتن زیاد هم افزایش سایز پیدا می‌كنند. پس بهترین موقع برای خرید كفش موقعی است كه پای‌تان در بزرگ‌ترین حالت خودش قرار دارد. كفشی را كه در این حالت بخرید در همه حالت می‌توانید به پا كنید!
  •   جوراب‌هایی را كه همیشه موقع ورزش كردن می‌پوشید همراه داشته باشید. اگر جوراب‌های طبی مخصوص ارتوپدی، می‌پوشید آن‌ها را هم به همراه داشته باشید. كفش ورزشی شما باید با پوشیدن این جوراب‌ها هم راحت و مناسب باشد.
  • اگر كفش‌تان پای‌تان را می‌زند حرف فروشندگانی كه می‌گویند جا باز می‌كند را باور نكنید. كمی در كفش فروشی بدوید و راه بروید، اگر راحت بودید كفش را به خانه ببرید.
  •   از قانون شست پا استفاده كنید! این قانون می‌گوید بین نوك شست پا و نوك كفش باید به اندازه عرض شست پا فاصله باشد. قوزك پا باید به‌خوبی محافظت و محكم نگه داشته شود. موقع راه رفتن نباید قوزك پای‌تان به سمت قسمت بالای كفش بلغزد. رویه كفش باید گرم، نرم و امن باشد. این قسمت نباید با تنگ بودنش پا را اذیت كند.
  •   آكادمی ارتوپدهای جراح ایالت متحده می‌گوید مناسب بودن یك كفش ورزشی وقتی قابل تشخیص است كه بتوان شست پا را به راحتی درونش چرخاند و سایر انگشت‌ها را حركت داد.
  •   هر كفش ورزشی را بعد از طی كردن مسافتی حدود 350 تا 400 مایل (هر مایل برابر با 6/1 كیلومتر است) باید عوض كرد. دقت داشته باشید، اگر احساس راحتی پای‌تان از بین رفته و میزان محافظت كفش از پاهای‌تان كاهش پیدا كرده، وقت تعویض كفش‌های‌تان رسیده است.





   در زمستان مراقب عضلات‌تان باشید

درست است كه بعد از كمی فعالیت، بدن گرم می‌شود اما این نباید موجب شود، فكر كنید در زمستان همان لباس ورزشی همیشگی برای‌تان كافی است. در ورزش‌های زمستانی باید بیشتر از همیشه از بدن‌تان مراقبت كنید. همیشه یك سوئی‌شرت یا گرم‌كن ورزشی را به همراه داشته باشید و بعد از ورزش بپوشید. مهم نیست چقدر گرم‌تان است، یا حتی این‌كه اصلا احساس سرما نمی‌كنید و دل‌تان می‌خواهد با همان لباس‌ها تا خانه بدوید! شما باید یك گرم كن بپوشید چون اگر این كار را نكنید به عضلاتی كه بعد از ورزش در حالا ساخته شدن و شكل گرفتن هستند آسیب خواهید رساند.



  سربندها را دست كم نگیرید!

حالا كه قرار است یك ورزشكار درست و حسابی بشوید خوب است یكی از كوچك‌ترین وسایل ورزشی اما در عین حال مهم‌ترین آن‌ها را به سبد خریدتان اضافه كنید: سربند! خیلی‌ها فكر می‌كنند داشتند سربند ورزشی خیلی هم مهم نیست. آن‌ها به همراه داشتن حوله را ترجیح می‌دهند اما واقعیت این است كه اگر دوست دارید بدون وقفه ورزش كنید و مرتبا به سراغ حوله‌تان نروید بهترین كار این است كه این وسیله را تهیه كنید. سربندها مانع رسیدن عرق به پیشانی‌تان می‌شوند. مچ‌بندهایی هم برای همین منظور تهیه شده‌اند كه دقیقا همین كار را انجام می‌دهند. با این تفاوت كه نمی‌گذارند عرق موجب خیس‌شدن دست‌تان و مانع گرفتن وسیله‌های ورزشی بشود. آن‌هایی كه ترجیح می‌دهند در فضای آزاد ورزش كنند به جای سربندها باید از كلاه‌های آفتابی استفاده كنند. البته كلاه‌های آفتابی ورزشی معمولا روی قسمت پیشانی‌شان چیزی شبیه سربند دارند. در نهایت یادتان باشد كه ورزش‌هایی مثل ایروبیك و دوندگی بیشتر از سایر ورزش‌ها نیازمند سربند هستند!