مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

زیباتر کردن دکوراسیون با طاقچه های دیواری



درست کردن طاقچه, نکاتی برای نصب قفسه


برخی از ایده های این مطلب ممکن است برای نصب طاقچه ها و قفسه ها و تعریف کاربرد مناسب برای آن ها به کمک شما بیاید.

« طاقچه » بخشی جدانشدنی از خاطره خانه های ایرانی است، فرو رفتگی درون دیوار با گچبری های تزیینی که روی لبه افقی بخش پایینی آن معمولا پارچه ای ترمه به صورت مثلثی پهن می شد و یک جلد قرآن مجید و یک یا چند عکس قاب گرفته سیاه و سفید و گاهی آینه و شمعدان زینت بخش آن می شد.

 

این بخش قدیمی معماری خانه های ایرانی که هم جنبه تزیینی و هم جنبه کاربردی داشت امروزه با شکلی جدید به صورت قفسه ها و طبقه های دیواری یک بار دیگر وارد خانه های امروزی شده است. با کمک طبقات دیواری می توان به راحتی دیوار خالی و بی روح موجود در فضا را به زمینه ای برای نمایش لوازم دکوری تبدیل کرد و به دکوراسیون فضا جلوه ای کامل و جذاب بخشید.

اگر تمایل دارید مجموعه ای از عناصر و اشیای خاطره انگیز خود را در قالب یک مجموعه به نمایش بگذارید به جای چیدن آن ها روی میز و خلق نمایی شلوغ در دکوراسیون، می توانید آن ها را روی طبقات دیواری به نمایش بگذارید و جلوه سازمان یافته و مرتب دکوراسیون را حفظ کنید. برای ایجاد یک جلوه قوی با تأثیرگذاری زیاد می توانید از طبقات متعدد دیواری استفاده کنید و آن ها را به صورت افقی، عمودی، پلکانی یا ترکیبی از این حالات روی دیوار نصب کنید. این طبقات معمولا از ام دی اف یا چوب با ریزه کاری ها و سبک های مختلف ساخته شده است.

 

طبقات کوچک تر برای نمایش اشیا و عناصر کوچک و سبک مناسب هستند و برای عناصر سنگین تر باید از طبقات بزرگ تر که با استحکام بیشتری بر دیوار نصب شده اند، استفاده کرد. هر جایی که به فضای ذخیره سازی کاربردی یا ویترینی برای نمایش عناصر دوست داشتنی نیاز داشته باشید، می توانید از قفسه های دیواری استفاده کنید اما برخی از ایده های این مطلب ممکن است برای نصب این قفسه ها و تعریف کاربرد مناسب برای آن ها به کمک شما بیاید.

نکته هایی برای نصب قفسه
1 - ارتفاعی از دیوار که طبقات را بر آن نصب می کنید از اهمیت زیادی برخوردار است و جلوه نهایی در گرو این است که این طبقات در ارتفاع مناسبی نصب شود.

2 - ارتفاع کلی و نهایی طبقه دیواری را به همراه اشیا و عناصری که قرار است روی آن قرار داده یا از آن آویزان شود محاسبه کنید. برای مثال اگر طبقه ای به همراه پایه یا براکت تزیینی آن به تنهایی ۲۰سانتی متر ارتفاع دارد و قرار است عنصری به ارتفاع ۳۰سانتی متر روی آن قرار داده شود، ارتفاع کلی را ۵۰سانتی متر در نظر بگیرید.

3 - برای انتخاب جای مناسب برای نصب طبقه دیواری با استفاده از متر، روی دیوار در فضای موردنظر علامتی بگذارید، در فضای هال و ورودی، ۱۵۰ تا ۱۸۰سانتی متر از زمین به سمت بالا و در اتاق نشیمن و غذاخوری بین ۱۲۰ تا ۱۳۵سانتی متر بالاتر از دیوار علامت بگذارید. اگر قصد نصب طبقه دیواری بالای کاناپه را دارید باید بین لبه پایین طبقه و لبه بالای تکیه گاه کاناپه ۲۵سانتی متر فاصله باشد.

4 - ارتفاع کلی طبقه، پایه و عنصر روی آن را که در مرحله اول به دست آوردید نصف کنید. این میزان را در بخش بالایی و پایینی نقطه ای که در مرحله دوم بر دیوار علامت گذاری کرده اید با مداد بر دیوار مشخص کنید.

5 - حال سه نقطه علامت گذاری شده بر دیوار دارید. طبقه را طوری بر دیوار نصب کنید که مرکز ارتفاع کلی طبقه و عنصر روی آن درست روی نقطه میانی علامت گذاری شده قرار گیرد. در این صورت قسمت بالای طبقه درست روی نقطه بالایی و قسمت پایین طبقه درست روی نقطه پایینی علامت گذاری شده قرار می گیرد.

منبع : ماهنامه منزل
seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
دکوراسیون - خودتان تقویم دیواری بسازید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حقه های دکوراسیون از نوع دیواری


یک راه ساده برای ایجاد نقطه کانونی در اتاق، خلق دیواری جلوه‌دار و زیبا است. از انتخاب زیرکانه‌ یک سطح سیاه تقویم‌دار گرفته تا راه‌راه‌های براق و جذاب. ما 6 نمونه بسیار زیبا برایتان داریم.