سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

‎خانه‌تان را کرکره‌ بکشید!


این فلزهایی که قرار است به شما پیشنهاد دهیم تا در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید، در واقع همان کرکره های قدیمی مغازه ها هستند؛ ورقه های نازک فلزی که مواج بودند. این ورقه های فلزی عموما در سقف خانه ها، در دکان ها یا به عنوان پرچین استفاده می شوند. اما با کمی خلاقیت می توانید آنها را درست در وسط اتاق نشیمن خود نیز استفاده کنید.

 
 


صبح بخیر: این فلزهایی که قرار است به شما پیشنهاد دهیم تا در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید، در واقع همان کرکره های قدیمی مغازه ها هستند؛ ورقه های نازک فلزی که مواج بودند. این ورقه های فلزی عموما در سقف خانه ها، در دکان ها یا به عنوان پرچین استفاده می شوند. اما با کمی خلاقیت می توانید آنها را درست در وسط اتاق نشیمن خود نیز استفاده کنید. از این پانل ها می توانید به جای کاغذ دیواری یا تیغه حایل میان اتاق ها بهره بگیرید.

خوشبختانه، فلز استقامت، دوام و انعطاف پذیری بسیاری دارد و برای هر منظوری از آن می توان استفاده کرد. بعلاوه، در رنگ ها و اندازه های متنوع موجود است. حتی طرح آنها نیز تنوع بسیاری دارد و از طرح های روستایی گرفته تا صنعتی موجود است.

در این مطلب چند ایده جالب برای بهره گرفتن از ورقه های فلزی  کرکره‌مانند به شما پیشنها داده ایم تا خانه تان را خاص و متفاوت تزئین کنید.

دیوار

ورقه های موج‌دار فلزی اصولا به صورت پانل هایی با اندازه میان 60 تا 100 سانتی‌متری و بلندتر ساخته می شوند. به همین دلیل، گزینه های خوبی برای استفاده به عنوان دیوار به شمار می روند. این ورقه ها شخصیت ها متفاوتی دارند. نازک یا ضخیم هستند، موج های آنها به هم نزدیک یا از هم دور هستند، برخی ها موج های منحنی دارند و برخی مرکز محور هستند.



رایج ترین فلزی که این کرکره ها از آنها ساخته می شوند، استیل است. البته در جنس های آلومینیوم، مس و گالوالیوم یا روی- آلومینیوم با پرداخت ضد پوسیدگی نیز موجود هستند.

کرکره های قدیمی از جنس قلع هستند و می توانید در فروشگاه های ابزار و مصالح فروشی نمونه هایی از آنها را پیدا کنید. برخی از این فروشگاه ها، کرکره های قدیمی، دست دو و تعمیر شده نیز دارند که کاملا نمای ساده و بی تکلف ارایه می دهند.

هزینه این نوع دیوارها بسیار کمتر از تیغه های آماده یا پیش ساخته است. یکی از دلایل آن این است که این کرکره ها به رنگ و نقاشی نیازی ندارند اما دیوار گچی را باید رنگ کنید. در ضمن، نصب آنها نیز زمان بسیار کمتری نیاز دارد. در هزینه های نصب نیز بیشتر می توانید صرفه جویی کنید.

پانل هایی که افقی نصب می شوند مدرن تر به نظر می رسند و وقتی پانل ها را عمودی نصب می کنید، بیشتر حس سنتی دارند.

در این اتاق خواب، پانل های فلزی به صورت عمودی نصب شده و جفت شدن آنها با وسایل چوبی، طرحی روستایی و ساده به اتاق بخشیده است. برای القای این بی تکلفی به استفاده از وسایل و دکوری های زیاد و شلوغ نیازی نبود، با همین کرکره ها کاملا حس روستایی بودن به اتاق بخشیده شده است.



در این اتاق ورزشی نیز همه دیوارها با پانل های فلزی عمودی تزئین شده اند و طرحی همچون دیوارهای چوبی را به بیننده القا می کنند. البته می دانیم که گرمای چوب و سرمای فلز در دو نقطه مقابل هم قرار دارند، اما این رختکن با تزئینات دیواریِ فلزی، زشت یا بی روح نشده است.



این اتاق نشیمن طراحی بسیار زیبایی دارد. یکی از دلایل زیبایی آن، استفاده از پانل فلزی موج‌دار در بخشی از دیوار است. همان طور که در تصویر نیز می بینید، دیوار اصلی اتاق به رنگ مشکی نقاشی و بخش میانی آن با پانل فلزی سفیدرنگ تزئین شده است. با نصب وسایل تزئینی، تابلوهای نقاشی یا نصب دیوارکوب می توانید به زیبایی بیشتر آن کمک کنید.



برخی از این پانل های فلزی که قدیمی هستند، نوعی زنگار زیبا روی خود دارند که شخصیت خاصی به آنها می بخشد. اما انواع نو و دست اول آنها نیز این مزیت را دارد که به راحتی با هر وسیله و موقعیتی جفت می شوند و درخشندگی فلز آنها موجب درخشش فضا نیز می شود.

سقف

همان طور که در عکس می بینید، نوری که از سقف وارد این آشپزخانه می شود، باعث روشنایی بیشتر آن شده است. برای اینکه نگاه بیننده را به این منبع نور جلب کنید، می توانید از پانل های فلزی زیبا، نقره ای و نو استفاده کنید.



با ورقه های استیل گالوانیزه می توانید سقفی خمیده و گنبدی شکل برای اتاق خواب ایجاد کنید تا با طراحی قبل خود فرق داشته باشد.



راه پله


از پانل های فلزی مواج می توانید به عنوان نرده های راه پله نیز بهره بگیرید. این ورقه های فلزی به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند و می توانید به شکل دلخواه آنها را خم کنید. برای راه پله های داخلی خانه که به طور مثال، به صورت مارپیچ بالا رفته اند، با نصب این پانل ها، زیبایی خاصی به آنها می بخشید. البته خمیده شدن این ورقه ها به جنس فلز و معیار آن بستگی مستقیم دارد. اگر در نظر دارید این کار را انجام دهید، پیش از خرید این پانل ها با کارشناس این امر مشورت کنید.



کابینت


ورقه های مواج فلزی که همچون کرکره می مانند را فقط برای سقف و دیوار استفاده نمی کنند. از آنجا که این فلزها دوام و استحکام بالایی دارند، می توانید به عنوان در کابینت نیز از آنها بهره بگیرید. شست‌وشوی این فلزها نیز بسیار ساده است و به هیچ چیز غیر از آب نیاز ندارد.



مبلمان


شاید تعجب کنید که دیگر از کرکره برای مبلمان یا میز و صندلی نمی توان استفاده کردو اما ما می گوییم می شود. شما هم قبول کنید. از این پانل ها می توانید برای تاج تخت استفاده کنید. این ورقه ها به راحتی برش می خورند و می توانید به هر شکلی که دوست دارید آن را برش دهید و در بالای تختخواب خود نصب کنید.



از ورقه های فلزی مواج حتی به عنوان میز جلوی مبل هم می توانید، استفاده کنید.



حتی برای دیوارهای حمام هم می توانید از آنها استفاده کنید. البته برای این منظور، خوب است از انواعی که حالت زنگار گرفتگی دارند، استفاده کنید که در اثر پاشیده شدن دایمی آب روی آنها پس از مدتی زنگ‌زده نشوند.



این ورقه ها را می توانید به رنگ دلخواه نقاشی کنید و در دیوار ورودی یا هر کدام از اتاق ها که دوست دارید نصب کنید.



ویدیو مرتبط :
یک میلیون دلار طلا در wc!!, درب کرکره ای پارکینگ, کرکره برقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه ای برای خود بکشید



حتما تا به حال خانه های زیادی در دفتر نقاشیتان کشیده اید،اما این بار به صورت دیگری خانه بکشید و از آن لذت ببرید. پس بیشتر از این معطل نکنید و مداد و دفترتان را بیاورید.

اگر قسمت های قبلی که در مورد آشنایی با شکل ها بود را خوانده باشید، راحت تر می توانید این نقاشی را به سرانجام برسانید. مربع هایی را به صورت زیر بکشید. با این کار طرح را برای کشیدن یک مکعب آماده می کنید. که یادآور یک شکل حجم دار است.

خانه ای برای خود بکشید

اضلاعی را که این دو مربع را به یکدیگر وصل کرده است، باعث می شود تا یک مکعب تشکیل شود. خطوطی را که به صورت خاکستری مشخص شده است را کم رنگ کنید و تا جایی که می توانید بی رنگ کنید.

خانه ای برای خود بکشید<

خطوط سبز را دنبال کنید و همانند شکل زیر یک مستطیل نیمه بکشید. این خطوط پایه ی شیروانی و سقف خانه ی نقاشی شماست.

خانه ای برای خود بکشید

همانطور که گفته شد با توجه به خطوط سبز، شیروانی و سقف خانه را رسم می کنیم. شکلی که سقف را تشکیل می دهد در واقع یک مستطیل است.

خانه ای برای خود بکشید

و حالا برای اینکه به سقف خانه مان حجم بیشتری بدهیم، سقف را با چند خطوط دیگر امتداد می دهیم.

خانه ای برای خود بکشید

ابتدا به خطوط قرمز رنگ توجه کنید. زیرا بخش اصلی خانه را مشخص می کند. اما همیشه یادتان باشد خطوط پیش طرح را خیلی کم رنگ بکشید. و حالا شروع به کشیدن در و پنجره ها کنید. کافی است از یک مستطیل و دو مربع کمک بگیرید.

خانه ای برای خود بکشید

خانهامتداد گوشه های مربع را همانند تصویر زیر بکشید. این کار به شما کمک می کند تا پنجره ها را در مکان متناسب خود جایگزین کنید. دایره ای در اتاق زیر شیروانی بکشید و یک مستطیل دیگر در امتداد خطوط سبز بکشید. که یک پنجره ی دیگر را نشان می دهد.

خطوط رنگی اضافه را پاک کنید تا شکل هایی که کشیده اید بهتر مشخص شود. سپس درختچه هایی را در کنار خانه بکشید تا فضای زیبایی را درست کند.

خانه ای برای خود بکشید

و حالا مابقی خطوط اضافی پیش طرح را از روی خانه پاک کند. و برای خانه تان هر تزئینی که دوست دارید بکشید.

خانه ای برای خود بکشید


می توانید برای پنجره ها پرده بکشید و یا هر تغییری که دوست داشتید در آن ایجاد کنید و آن را با سلیقه ی خودتان رنگ کنید.

خانه ای برای خود بکشید

منبع: تبیان