سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

۷ فرمان طلایی برای پوست شما



 

 

 فرمان طلایی برای پوست شما

 

مراقبت از پوست مقوله ای است که همیشه در طول زندگی باید به آن توجه کرد اما گاهی که از این مراقبت غافل می شوید باید تلاش بیشتری برای بازگرداندن سلامت به پوست باشید. با هم برخی راهکار های داشتن پوست تمیز و سلامت را مرور می کنیم.

 

● تمیز باشید

 

صورت خود را تمیز نگه دارید. چه آکنه داشته باشید چه نداشته باشید، باید هر روز صورت تان را بشویید تا ناخالصی ها، سلول های مرده پوست و چربی اضافی از سطح پوست تان پاک شود. از آب گرم، نه خیلی داغ و یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. استفاده از صابون های خشن(مانند صابون خوشبوکننده بدن) می تواند پوست را ملتهب و زخمی کرده و باعث تحریک بیشتر آن شود. از مالش پوست با لیف حمام، دستکش لایه برداری و اسفنج اجتناب کنید. بهتر است با دست یا دستمالی تمیز به آرامی صورت تان را بشویید. بعد از این که صورت تان را خوب شستید، آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. حوله را حتما بشویید چون بعد از خشک شدن پر از باکتری است.

 

● همیشه مرطوب باشید

 

پوست تان را مرطوب کنید. بسیاری از محصولات موضعی آکنه حاوی موادی هستند که پوست را خشک می کنند. بنابراین استفاده از یک مرطوب کننده برای کاهش خشکی پوست الزامی است. مرطوب کننده های ژله ای برای پوست های چرب بسیار عالی است. اگر پوست خشک دارید از کرم مرطوب کننده یا لوسیون استفاده کنید. درصورت داشتن پوست مختلط باید از ۲ محصول استفاده کنید. (کرم و لوسیون برای بخش های خشک و ژل برای قسمت های چرب) قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده حتما به پوست تان آبرسانی کنید.

 

اگر آرایش می کنید، حتما در پایان روز صورت تان را بشویید. درصورت امکان از محصولات بدون چربی و بدون افزودنی ها و مواد شیمیایی استفاده کنید.

 

● در این یک مورد خسیس باشید

 

در مصرف لوازم آرایش صرفه جویی کنید. هنگام بروز حساسیت پوستی سعی کنید از کرم پودر، پنکیک یا رژگونه استفاده نکنید. اگر آرایش می کنید، حتما در پایان روز صورت تان را بشویید. درصورت امکان از محصولات بدون چربی و بدون افزودنی ها و مواد شیمیایی استفاده کنید. محصولاتی که پایه آن ها آب است نیز در بازار وجود دارد که می تواند انتخاب خوبی باشد. بنابراین هنگام خرید محصولات آرایشی مواد به کار رفته روی برچسب را بخوانید.

 

● عطر برای موها ممنوع

 

به تمام محصولاتی که برای موهای تان به کار می برید، توجه کنید. از روغن ها و مواد شیمیایی و معطر که به موهای تان آسیب می زند، استفاده نکنید. یادتان باشد که این مواد ممکن است روی صورت تان بچکد و موجب مسدود کردن منافذ پوست و در نتیجه تحریک آن شود. سعی کنید از شامپوها و حالت دهنده ها (کاندیشنرها) ملایم استفاده کنید. موی چرب می تواند موجب چربی پوست صورت شود. پس وقتی صورت تان زیاد جوش می زند، مو را مرتب بشویید. اگر موهای تان بلند است آن را از صورت خود کنار بزنید.

 

● لطفا دست نزنید

 

هیچ وقت دست تان را به صورت تان نمالید. حتی الامکان از لمس صورت و چانه تان خودداری کنید. با تماس دست با صورت نه تنها باکتری ها روی پوست گسترش می یابند بلکه باعث التهاب صورت نیز می شوند. هیچ گاه با انگشت تان سعی در ترکاندن جوش نکنید چون باعث عفونت و زخم درصورت می شود.

 

● هم طالبی بخورید، هم زردآلو

 

پوست تان را خوب تغذیه کنید. اغلب کارشناسان معتقدند، برخی مواد غذایی خاص مانند شکلات و چیپس باعث شیوع جوش نمی شوند اما برای جلوگیری از شیوع آکنه بهتر است از غذاهای چرب و فست فودها دوری کرده و میوه ها، سبزی ها و غلات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برخی مطالعات نشان می دهد، خوردن غذاهایی با ویتامین A و بتاکاروتن ایمنی و سلامت پوست را تقویت می کند. هویج، سیب زمینی، طالبی، زردآلو، کلم پیچ و اسفناج همگی حاوی بتاکاروتن هستند.

 

● دور باشید

 

از آفتاب دوری کنید. اشعه ماورای بنفش خورشید می تواند التهاب و قرمزی پوست را افزایش دهد. علاوه بر این، برخی دارو های خوراکی و موضعی آکنه ممکن است حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش دهد. چه آکنه داشته باشید چه نداشته باشید، همیشه ۲۰ دقیقه قبل از مواجهه با نور خورشید از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF۱۵ استفاده کنید. به دنبال کرم ضد آفتاب ضد آکنه باشید تا احتمال ایجاد آکنه جدید کاهش یابد. همیشه برچسب محصولات را مطالعه کنید تا از آنچه در این محصولات به کار رفته آگاه باشید.

منبع: bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
10 فرمان طلایی مالی-مدیرسازان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 فرمان طلایی برای پوست شما


مراقبت از پوست مقوله‌ای است كه همیشه در طول زندگی باید به آن توجه كرد. موها، پوست صورت، دست و پا مهم ترین بخش های بدن در زیبایی محسوب می شوند، پس این توصیه ها را برای زیبایی جدی بگیرید.





مراقبت از پوست مقوله‌ای است كه همیشه در طول زندگی باید به آن توجه كرد اما گاهی كه از این مراقبت غافل می‌شوید باید تلاش بیشتری برای بازگرداندن سلامت به پوست باشید. فصل تابستان به‌دلیل گرمای هوا و در نتیجه افزایش عرق و البته افزایش اشعه ماورای بنفش پوست حساس‌تر شده و نیاز به محافظت بیشتری دارد. با هم برخی راهكار‌های داشتن پوست تمیز و سلامت را مرور می‌كنیم.



 تمیز باشید

صورت خود را تمیز نگه دارید. چه آكنه داشته باشید چه نداشته باشید، باید هر روز صورت‌تان را بشویید تا ناخالصی‌ها، سلول‌های مرده پوست و چربی اضافی از سطح پوست‌تان پاك شود. از آب گرم، نه خیلی داغ و یك پاك‌كننده ملایم صورت استفاده كنید. استفاده از صابون‌های خشن(مانند صابون خوشبوكننده بدن) می‌تواند پوست را ملتهب و زخمی كرده و باعث تحریك بیشتر آن شود. از مالش پوست با لیف حمام، دستكش لایه‌برداری و اسفنج اجتناب كنید. بهتر است با دست یا دستمالی تمیز به آرامی صورت‌تان را بشویید. بعد از این‌كه صورت‌تان را خوب شستید، آن را با یك حوله تمیز خشك كنید. حوله را حتما بشویید چون بعد از خشك‌شدن پر از باكتری است.



 همیشه مرطوب باشید

پوست‌تان را مرطوب كنید. بسیاری از محصولات موضعی آكنه حاوی موادی هستند كه پوست را خشك می‌كنند. بنابراین استفاده از یك مرطوب‌كننده برای كاهش خشكی پوست الزامی است. مرطوب‌كننده‌های ژله‌ای برای پوست‌های چرب بسیار عالی است. اگر پوست خشك دارید از كرم مرطوب‌كننده یا لوسیون استفاده كنید. درصورت داشتن پوست مختلط باید از 2 محصول استفاده كنید. (كرم و لوسیون برای بخش‌های خشك و ژل برای قسمت‌های چرب) قبل از استفاده از كرم مرطوب‌كننده حتما به پوست‌تان آبرسانی كنید.



اگر آرایش می‌كنید، حتما در پایان روز صورت‌تان را بشویید. درصورت امكان از محصولات بدون چربی و بدون افزودنی‌ها و مواد شیمیایی استفاده كنید.





  در این یك مورد خسیس باشید

در مصرف لوازم آرایش صرفه‌جویی كنید. هنگام بروز حساسیت پوستی سعی كنید از كرم پودر، پنكیك یا رژگونه استفاده نكنید. اگر آرایش می‌كنید، حتما در پایان روز صورت‌تان را بشویید. درصورت امكان از محصولات بدون چربی و بدون افزودنی‌ها و مواد شیمیایی استفاده كنید. محصولاتی كه پایه آن‌ها آب است نیز در بازار وجود دارد كه می‌تواند انتخاب خوبی باشد. بنابراین هنگام خرید محصولات آرایشی مواد به كار رفته روی برچسب را بخوانید.



  عطر برای موها ممنوع

به تمام محصولاتی كه برای موهای‌تان به كار می‌برید، توجه كنید. از روغن‌ها و مواد شیمیایی و معطر كه به موهای‌تان آسیب می‌زند، استفاده نكنید. یادتان باشد كه این مواد ممكن است روی صورت‌تان بچكد و موجب مسدود كردن منافذ پوست و در نتیجه تحریك آن شود. سعی كنید از شامپوها و حالت‌دهنده‌ها (كاندیشنرها) ملایم استفاده كنید. موی چرب می‌تواند موجب چربی پوست صورت شود. پس وقتی صورت‌تان زیاد جوش می‌زند، مو را مرتب بشویید. اگر موهای‌تان بلند است آن را از صورت خود كنار بزنید.



  لطفا دست نزنید

هیچ وقت دست‌تان را به‌صورت‌تان نمالید. حتی‌الامكان از لمس صورت و چانه‌تان خودداری كنید. با تماس دست با صورت نه تنها باكتری‌ها روی پوست گسترش می‌یابند بلكه باعث التهاب صورت نیز می‌شوند. هیچ‌گاه با انگشت‌تان سعی در تركاندن جوش نكنید چون باعث عفونت و زخم درصورت می‌شود.



   هم طالبی بخورید، هم زردآلو

پوست‌تان را خوب تغذیه كنید. اغلب كارشناسان معتقدند، برخی مواد‌غذایی خاص مانند شكلات و چیپس باعث شیوع جوش نمی‌شوند اما برای جلوگیری از شیوع آكنه بهتر است از غذاهای چرب و فست‌فودها دوری كرده و میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات را به رژیم غذایی خود اضافه كنید. برخی مطالعات نشان می‌دهد، خوردن غذاهایی با ویتامین A و بتاكاروتن ایمنی و سلامت پوست را تقویت می‌كند. هویج، سیب‌زمینی، طالبی، زردآلو، كلم پیچ و اسفناج همگی حاوی بتاكاروتن هستند.





  دور باشید

از آفتاب دوری كنید. اشعه ماورای‌بنفش خورشید می‌تواند التهاب و قرمزی پوست را افزایش دهد. علاوه بر این، برخی دارو‌های خوراكی و موضعی آكنه ممكن است حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش دهد. چه آكنه داشته باشید چه نداشته باشید، همیشه 20 دقیقه قبل از مواجهه با نور خورشید از كرم ضد‌آفتاب با حداقل SPF15 استفاده كنید. به‌دنبال كرم ضد‌آفتاب ضد‌آكنه باشید تا احتمال ایجاد آكنه جدید كاهش یابد. همیشه برچسب محصولات را مطالعه كنید تا از آنچه در این محصولات به كار رفته آگاه باشید.