سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

۶ توصیه نظم دادن به کابینت های آشپزخانه



 

 

۶ توصیه برای نظم دادن به کابینت های آشپزخانه

 

 

دیدن یک قوطی کنسرو تاریخ گذشته یا بیسکویت هایی که بوی ماندگی گرفته اند در کابینت آشپزخانه اتفاق ناخوشایندی است. این نکته ها کمک می کند تا خوراکی ها و غذاها را مدیریت و از دور ریختن و خراب شدنشان پیشگیری کنید.

۱) به کابینت ها سر و سامان دهید. کلوچه ها و بیسکویت هایی که در بسته بندی شان باز است به طور مناسب نگهداری کنید. برای نگهداری غلات و خشکبار از کیسه های مخصوص که درشان خوب بسته و راحت باز می شود، استفاده کنید. قوطی های کنسرو و مواد غذایی قدیمی تر را در قسمت های جلویی بچینید تا زودتر مصرف شوند.

 

۲) تخم مرغ و لبنیات را در در یخچال نگذارید. باقیمانده غذاها را جایی در دسترس قرار دهید تا آنها را زودتر مصرف کنید. برای نگهداری طولانی مدت غذاها آنها را در کیسه و ظرف های مخصوص دردار بریزید، هوای داخل آن را خارج کنید و در فریزر بگذارید.

 

۳) همه قوطی ها و بسته بندی ها برای استفاده مجدد مناسب نیستند. ظروف شیشه ای که خوب تمیز می شوند برای نگهداری خوراکی ها مناسب اند اما در مورد قوطی های فلزی آلومینیومی توصیه می شود پس از باز کردن، مواد غذایی داخل این ظروف نگهداری نشوند. ظروفی هم که خوب شسته نمی شوند به محل مناسبی برای رشد باکتری ها تبدیل می شوند.

 

۴) به هم ریختگی ها را از بین ببرید. قوطی های کوچک را در ظروف بزرگ کنار هم قرار دهید. خوارکی هایی که احتمال ریختن شان وجود دارد به شکل عمودی در ظرف مناسبی قرار دهید. برای استفاده راحت تر می توانید از یک ظرف یا سبد چهارگوش دسته دار استفاده کنید.

 

۵) هوا عامل اصلی فساد مواد غذایی است. با استفاده از وکیوم و هواگیری، مواد غذایی را به جای چند هفته تا ماه ها سالم نگه دارید.

 

۶) هنگام خرید ظروف نگهداری مواد خوراکی به شکل آنها هم توجه کنید. ظروف چهارگوش فضای کابینت و یخچال را افزایش خواهند داد.


روزنامه سلامت


ویدیو مرتبط :
کابینت آشپزخانه ام دی اف| کابینت mdf| آرک آشپزخانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

6 توصیه برای نظم دادن به کابینت‌های آشپزخانه



 

 

6 توصیه برای نظم دادن به کابینت‌های آشپزخانه

 

دیدن یک قوطی کنسرو تاریخ گذشته یا بیسکویت هایی که بوی ماندگی گرفته اند در کابینت آشپزخانه اتفاق ناخوشایندی است. این نکته ها کمک می کند تا خوراکی ها و غذاها را مدیریت و از دور ریختن و خراب شدنشان پیشگیری کنید...

 


1-به کابینت ها سر و سامان دهید. کلوچه‎ها و بیسکویت هایی که در بسته‎بندی شان باز است به طور مناسب نگهداری کنید. برای نگهداری غلات و خشکبار از کیسه های مخصوص که درشان خوب بسته و راحت باز می شود، استفاده کنید. قوطی های کنسرو و مواد غذایی قدیمی تر را در قسمت های جلویی بچینید تا زودتر مصرف شوند.


2-تخم مرغ و لبنیات را در در یخچال نگذارید. باقیمانده غذاها را جایی در دسترس قرار دهید تا آنها را زودتر مصرف کنید. برای نگهداری طولانی مدت غذاها آنها را در کیسه و ظرف های مخصوص دردار بریزید، هوای داخل آن را خارج کنید و در فریزر بگذارید.


3-همه قوطی ها و بسته بندی ها برای استفاده مجدد مناسب نیستند. ظروف شیشه ای که خوب تمیز می‎شوند برای نگهداری خوراکی ها مناسب اند اما در مورد قوطی های فلزی آلومینیومی توصیه می شود پس از باز کردن، مواد غذایی داخل این ظروف نگهداری نشوند. ظروفی هم که خوب شسته نمی شوند به محل مناسبی برای رشد باکتری ها تبدیل می شوند.


4-به هم ریختگی ها را از بین ببرید. قوطی های کوچک را در ظروف بزرگ کنار هم قرار دهید. خوارکی هایی که احتمال ریختن شان وجود دارد به شکل عمودی در ظرف مناسبی قرار دهید. برای استفاده راحت‎تر می توانید از یک ظرف یا سبد چهارگوش دسته دار استفاده کنید.


5-هوا عامل اصلی فساد مواد غذایی است. با استفاده از وکیوم و هواگیری، مواد غذایی را به جای چند هفته تا ماه ها سالم نگه دارید.

 

6-هنگام خرید ظروف نگهداری مواد خوراکی به شکل آنها هم توجه کنید. ظروف چهارگوش فضای کابینت و یخچال را افزایش خواهند داد.


منبع : takedel