سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

۴ سبزی، ۴ توصیه



 

 

 

4 سبزی ، 4 توصیه

 

 

چگونه سبزیجات پخته را خوشمزه تر کنیم؟


سبزیجات پخته، غذاهای سالمی هستند که حتی برخی افراد به جز آنها هیچ نمی خورند و اصطلاحا «گیاه خوار» می شوند. ولی مشکلی که سبزیجات پخته دارند، این است که پس از پخت، بی مزه می شوند و طعم آب می گیرند. برخی سبزیجات نیز در اثر پختن بیش از حد له می شوند و خواص اصلی خود را از دست می دهند.

هویج از آن دسته سبزیجاتی است که تقریبا در هر روش پختی سالم می ماند ولی کلم بروکلی یا کلم سفید دلمه ای در اثر پختن بیش از اندازه ممکن است له شوند و دیگر آن شکل زیبایشان را در بشقاب شما نداشته باشند. اگر شما هم با پختن سبزیجات مشکل دارید، با این مطلب همراه شوید.

 

 

۱) کلم سفید


برای اینکه شما یک کلم پخته خوشمزه داشته باشید، کافی است آن را خرد کرده و در روغن کنجد سرخ کنید. همچنین می توانید با یک قاشق کره، آن را سرخ کرده و میل کنید.

 

 

۲) کلم بروکسل


برای پختن کلم بروکسل به حرارت زیادی نیاز دارید. می توانید برای پختن آن در حرارت زیاد، از چند قطره روغن کنجد یا سس سویا استفاده کنید. با این افزودنی ها، کلم بروکسل تان بسیار خوش طعم می شود.

 

 

۳) هویج


هویج را خرد کنید و آن را داخل قابلمه بریزید. یک قاشق سوپ خوری روغن و یک چهارم فنجان آبلیمو یا سرکه و یک قاشق شکر به آن اضافه کنید. شما می توانید هویج های کوچک را درسته بپزید ولی هویج های بزرگ تر را قطعه قطعه کنید و به شکل گرد درآورید. هویج پخته به این روش هم خوشمزه می شود و هم ظرف سبزیجات پخته شما را شیک تر و زیباتر می کند.

 

 

۴) کلم بروکلی


برای طبخ کلم بروکلی، روش های گوناگونی وجود دارد اما پختن درون آب و روی اجاق گاز و بخارپز کردن با اندکی نمک و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون بهترین روش های پختن کلم بروکلی هستند. اگر دوست دارید کلم بروکلی هایتان را بپزید باید دقت کنید که حتما بعد از ۵ دقیقه آنها را کنترل کنید. برای این کار، کافی است یک چنگال را درون کلم ها فرو کنید تا مطمئن شوید کاملا پخته اند. اگر پخته بودند، فورا آنها را از روی چراغ گاز و حرارت مستقیم بردارید. یادتان باشد کلم بروکلی به حرارت حساس است و فورا از بین می رود.

 

منبع :ریدرزدایجست



ویدیو مرتبط :
سبزی خردکن - سبزی خردکن گریبکسی خانگی (نوا الکتریک)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند توصیه برای مصرف و پخت سبزی



 

 

 

چند توصیه برای مصرف و پخت سبزی

 

 

سبزی ها را به مدت زیاد در آب خیس نکنید ، زیرا ویتامین ها و مواد معدنی آنها در آب حل می شود.

 

تا آنجا که ممکن است سبزیجات را با پوست بپزید یا تنوری کنید.

 

سبزی ها را برای مدت طولانی در معرض هوا قرار ندهید.

 

در موقع طبخ غذا ، از ظروف در دار استفاده کنید و در ظرف را همیشه بگذارید.

 

سبزی و میوه را مدتی قبل از خوردن یا پختن خرد نکنید و آب میوه را نیز بلافاصله پس از گرفتن مصرف کنید.

 

برای پختن سبزی اول آب را جوش بیاورید و بعد سبزی را بریزید و فقط آنقدر بپزید تا نرم شود ( له نشود ).

 

هر قدر ممکن است در سبزی ها آب کمتری بریزید.

 

اگر در طبخ سبزی آب زیاد مصرف کرده اید، از این آب برای سوپ و سس استفاده کنید.

 

اگر از سبزی یخ زده استفاده می کنید هرگز آن را مستقیما در آب جوش نگذارید.

 


نگهداری سبزیجات


برای آنکه سبزیجات شما از جمله کاهو زرد و پلاسیده نشود. کف جایگاه مخصوص نگهداری سبزیجات را در یخچال با حوله کاغذی یا دستمال سفید بپوشانید. کاغذ رطوبت اضافی را جذب کردو سبزیجات ومیوه ها را برای مدت بیشتری تازه نگه می دارد یا چند قطعه اسفنج خشک در قسمت مخصوص سبزیجات قرار دهید. اسفنج خشک مانند کاغذ رطوبت را جذب می کند و از فاسد شدن میوه ها و سبزیجات برای مدتی جلوگیری می کند.

 


سالاد ،میوه ها و سبزیجات


هیچگاه اول به سالاد و کاهو نمک نزنید زیرا نمک تازگی و طراوت کاهو را گرفته برگ های آن را سخت و زمخت می کند. همیشه هنگامی که می خواهید سالاد را سرو کنید به آن نمک بزنید .

 

همیشه همه اجزاء لازم برای چاشنی از جمله روغن زیتون و سرکه را در یک شیشه دهان گشاد که درش بسته می شود (شیشه مربا و...)بریزید، یک قطعه یخ داخل آن بیندازید و درش را محکم ببندید. سپس آن را تکان دهید تا خوب مخلوط شود. سپس یخ را از آن خارج سازید. با این روش چاشنی سالاد فوق العاده نرم شده وبا هم می آمیزد. سپس سبزیجات سالاد را داخل یک کیسه پلاستیک قرار دهید چاشنی آماده شده را روی آن بریزید وخوب تکان دهید تا هم اجزاء سالاد به این چاشنی آغشته شود سالاد خوشمزه ای بدست خواهد آمد.

 


بیرون راندن حشرات از سبزیجات


برای آنکه حشرات را از سبزیجاتی مانند گل کلم و کلم و .. . بیرون برانید، مدت 15 دقیقه آن را در آب سردی که با چند قاشق چایخوری نمک یا سرکه مخلوط کرده اید، قرار دهید.

 


خیار سالاد


خیار سالاد را با پوست خورد کنید پوست خیار طعم جالبی به سالاد می دهد.

 


بوی مطبوع سیر!


برای آنکه سالاد خوشمزه ای داشته باشید یک حبه سیر را له کرده قبل از آنکه اجزاء سالاد را در ظرف سالاد خوری بریزید سیر را به آن بمالید سالاد شما طعم مطبوعی از سیر به خودخواهد گرفت .

 


در مورد سس ها


برای هم زدن سس به جای قاشق از چنگال استفاده کنید زیرا به این ترتیب سس صاف ترشده و گلوله نخواهد شد.

 

برای غلیظ تر کردن سس ها می توانید از آرد استفاده کنید. برای این منظور مقداری آرد را در آب حل کنید بصورت خمیر رقیقی در آورده و به تدریج به سس اضافه کنید