سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

یخچال تان را نو کنید


ما برای شما یک راهکار جالب داریم تا از همان یخچال فرسوده یک یخچال نو با ظاهری جدید و خاص بسازید؛ یخچالی که هم به فضای آشپزخانه‌تان بیشتر می‌آید و هم خودش باعث زیبایی بیشتر خانه می‌شود




مجله ایده آل: یخچال یا فریزرتان خیلی وقت است که کهنه شده است و دوست دارید آن را عوض کنید چرا که هربار ظاهر فرسوده آن را می‌بینید حسابی حرص می‌خورید ولی فعلا برنامه‌ریزی‌های مالی شما اجازه چنین کاری را نمی‌دهد؟ نگران نباشید ما برای شما یک راهکار جالب داریم تا از همان یخچال فرسوده یک یخچال نو با ظاهری جدید و خاص بسازید؛ یخچالی که هم به فضای آشپزخانه‌تان بیشتر می‌آید و هم خودش باعث زیبایی بیشتر خانه می‌شود. اول از همه نگاهی کلی به وسایل آشپزخانه بیندازید تا بهترین رنگ و هماهنگ‌ترین رنگ برای یخچال را پیدا کنید. حالا اسپری آن رنگ را تهیه کنید و دست به کار شوید.



چیزهایی که نیاز دارید
  • چسب نواری
  • اسپری رنگ برای دستگا‌ه‌های براق
  • کاغذ سمباده ظریف
  • نایلون پلاستیکی متری
  • پلاستیک سیاه وینیلی چسبنده
  • پانچ کاغذ



1. یخچال‌تان را سمباده بزنید

اول با اسفنج خیس شده تمام سطح دستگاه را به خوبی خیس و مرطوب کنید و بعد با سمباده روی سطح آن را سمباده بزنید تا کاملا صاف و سیقلی شود این کار را باید چندین بار انجام دهید و برای آسان‌تر شدن کار و کم کردن گرد و خاک مرتبا سطح دستگاه را مرطوب کنید. باید هرگونه رنگ یا سطح ناصاف با سمباده صاف شود.

نکته: بعد از اینکه کار با سمباده تمام شد، سطح یخچال را کاملا تمیز کنید تا هیچ‌گونه گرد و خاک اضافی روی آن باقی نماند؛ یادتان نرود برای استفاده از اسپری رنگ یخچال باید ضمن تمیز بودن، کاملا خشک هم باشد.

نکته مهم: بعد از رنگ زدن هر نوبت باید چند ساعتی صبر کنید که رنگ کاملا خشک شود، بعد از زدن مرحله آخر یخچال را حدود 6 ساعت در هوای باز قرار دهید تا کاملا رنگ‌های آن خشک شود.



2. رنگ‌آمیزی کنید

یخچال را روی نایلون‌های پلاستیکی متری قرار دهید و روی وسایل اطراف آن را کامل بپوشانید، تمام مناطقی را که نمی‌خواهید رنگ بگیرند را با چسب نواری بپوشانید، مثلا گوشه‌های در و... حالا اسپری رنگ را خوب تکان دهید و هنگام اسپری کردن آن را کاملا صاف نگه دارید و از فاصله 30 تا 40 سانتی‌متری رنگ مورد نظر خود را روی دستگاه اسپری كنید (توجه کنید اسپری زدن از نزدیک باعث چکه کردن رنگ خواهد شد).

نکته: اگر دوست داشته باشید می‌توانید بعد از خشک شدن رنگ از اسپری براق‌کننده استفاده کنید. در یک مرحله سطح یخچال را اسپری کنید و بگذارید کاملا محلول روی سطح خشک شود.

قبل از اسپری كردن، خوب آن را تکان دهید و گوشه‌ای از روزنامه‌ای مقداری بپاشید که از سالم بودن آن مطمئن شوید.



3. دایره‌های زیبا

یک‌بار کامل روی یخچال را با اسپری مورد نظرتان رنگ کنید و قبل از اینکه لایه دوم رنگ را بزنید اجازه دهید که رنگ لایه اول کاملا خشک شود. بعد از خشک شدن رنگ نوبت طراحی‌های دلخواه روی در یخچال است، این طراحی‌ها می‌توانند هر چیزی باشند مثلا ما با توجه به طرح‌های کاغذ دیواری روی یخچال طرح داده‌ایم، شما هم می‌توانید با توجه به کاشی‌های آشپزخانه یا دیگر وسایل‌تان طرح‌های دیگری را بکشید. ما از 2 اندازه متفاوت دایره استفاده کرده‌‌ایم.کافی است پانچ‌هایی در اندازه متفاوت داشته باشید تا با استفاده از آن شکل دلخواه‌‌تان را روی برچسب وینیلی به وجود بیاورید و بعد روی در بچسبانید. اگر برایتان تهیه پانچ طرح‌دار مشکل است می‌توانید سراغ استیکرهای دیواری بروید که در بازار وجود دارند. خود این استیکرها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارند و می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.



4. پایان کار

برچسب‌های مورد نظرتان را بنا به طرحی كه در ذهن دارید، روی یخچال بچسبانید و بعد طرح‌های اضافه‌ای را که می‌خواهید با ماژیک مشکی روی بدنه نقاشی کنید.

نکته: برای اینکه طرح بهتری روی یخچال بکشید از قبل خوب در مورد آن فکر کنیدو بکوشید همان طرح را روی یک کاغذ«A4» پیاده کنید تا نسبت به آن دید بهتری داشته باشید؛ البته ما این طرح را با یک دستگاه پروژکتور روی یخچال انداختیم تا بتوانیم مرزها را بهتر تشخیص دهیم و روی همان طرح را کشیدیم.



باید بدانید تمام مراحل کار را خودتان می‌توانید برای به دست آمدن کیفیت بهتر، زیادتر کنید، دقت، صبر و حوصله در کار خیلی مهم است و به هیچ وجه عجله نکنید چون کار تقریبا 2 روز طول می‌کشد.


ویدیو مرتبط :
ترول یخچال!!!!(من یکی بیماری یخچال گرایی دارم!!!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحی در مورد یخچال



اگر به علت مسافرت ویا هر دلیل یخچال را به مدت طولانی خاموش می کنید حتماُ یخچال را کاملاُ تمیز کنید و درب آن را باز بگذارید.در غیر این صورت یخچال بوی بسیار بدی می گیرد، که بر طرف کردن بوی بد آن هم مشکل است، اگر مدتی طولانی درب یخچال بسته بوده وبوی بدی گرفته است. قند سوخته را درون یخچال قرار داده ودرب آن را ببندید تا بوی بد آن گرفته شود.

 

هرگز روی تور های درون یخچال پوشش پلاستیکی قرارندهید، تاجریان هوا را به راحتی در یخچالهمه جای یخچال وجود داشته باشد. برای تمیز کردن یخچال ابتدا تمام محتویات یخچال را از آن خارج کنید. برفک ها را آب کنید. سپس باآب نیم گرم و کمی صابون همه جای یخچال را تمیز کنید.و با محلول آب و جوش شیرین بو زدایی کنید و با حوله یخچال را کاملاُ خشک کنید و مواد را به یخچال انتقال دهید.برای اینکه یخچال شما بو نگیرد تمام میوه ها و سبزیجات را در پلاستیک و یا ظرف در بسته قرار دهید. و برای بوزدایی یخچال می توانید از یک تکه ذغال استفاده کنید و یا کمی خردل را درون ظرف کوچکی بگذارید و درون یخچال قرار دهید.

 

مغز بادام, مغزگردو, آرد گندم, آرد برنج و پودر نارگیل را حتماُ درون یخچال نگهداری کنید.