سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

گنجی كه درون شما پنهان است


دانشمندان معتقدند، هر انسانی پر از استعدادهای كشف نشده است و تكنولوژی فكر می‌تواند این استعدادها را به شكوفایی برساند




ویدیو مرتبط :
پنهان کردن فایل در درون عکس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش جعل سند از درون زندان



 

 

 

سركرده یك باند جعل وقتی از سوی پلیس دستگیر و زندانی شد، بیكار نماند و به همدست فراری خود كه به ملاقاتش می‌آمد، جعل و كلاهبرداری آموزش می‌داد.


هفته گذشته مردی با اداره مهاجرت و اتباع خارجی ناجا تماس گرفت و گفت كه یك تبعه افغان به طور گسترده در زمینه جعل اسناد و مدارك هویتی و فروش آن به مردم، فعالیت می‌كند.



ماموران پس از اطلاع از این موضوع، با تشكیل پرونده قضایی، تحقیق در این رابطه را آغاز كردند كه معلوم شد مرد جاعل پس از دریافت سفارش مدارك، آنها را ۲ ساعته جعل می‌كند و با دریافت مبالغی، تحویل مشتریان می‌دهد.



ماموران اداره مهاجرت و اتباع خارجی ناجا با به دست آمدن این اطلاعات به جستجوی خود ادامه دادند و متوجه شدند جاعل فراری فرید نام دارد و در جنوب تهران زندگی می‌كند.

به این ترتیب، ماموران ضمن هماهنگی قضایی با بازپرس رودگر در شعبه دوم دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران، به محل اختفای متهم اعزام شدند و ۲ روز قبل او را همراه همسرش شناسایی و دستگیر كردند و در بازرسی از محل زندگی آنها مدارك جعلی از قبیل ۷۵۰‌فقره گواهینامه بین‌المللی به نام اتباع افغانی، ۹۰ عدد مهر مربوط به سازمان‌های مختلف ایران و افغانستان، كارت‌های خام متعلق به حزب اسلامی افغانستان، ده‌ها فقره كارت ترددی این اتباع در ایران، چندین گذرنامه و مدارك مختلف تحصیلی و برگه فاكتوری متعلق به یك چاپخانه در تهران كشف و ضبط كردند.

با انتقال این ۲ متهم به مركز پلیس، آنها در بازجویی به جعل و فروش انواع مدارك جعلی اعتراف كردند.

● آموزش در ملاقات‌های زندان

فرید متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: از یك سال قبل با مردی به نام عتیق كه كارش جعل مدارك بود، آشنا شدم و با او همكاری می‌كردم؛ به این ترتیب كه هر روز ۱۰ تا ۱۵ مدرك جعلی از قبیل گذرنامه، شناسنامه، مدارك تحصیلی، كارت تردد و گواهینامه بین‌المللی را تهیه و به مشتریانی كه او معرفی می‌كرد، می‌فروختم و مبالغ به دست آمده را میان هم تقسیم می‌كردیم.

متهم ادامه داد: همكاری‌مان ادامه داشت تا این‌كه مهرماه امسال عتیق و ۲ نفر از اعضای باند شناسایی و دستگیر شدند.

پس از این‌كه آنها روانه زندان شدند، چند بار به ملاقات سركرده باند عتیق در یكی از زندان‌ها رفتم و در خصوص متوقف شدن فعالیت‌مان در ارتباط با تهیه مدارك جعلی با او صحبت كردم كه او از من خواست به فروش مدارك ادامه دهم و ماهانه مبلغی به حسابش واریز كنم، سپس از من خواست به ملاقات یكی از دوستانش در جنوب تهران رفته و دفترچه‌ای را كه نام مشتریان و متقاضیان جدید در آن ثبت شده است، تحویل و از آنها سفارش‌های جدید را بگیرم كه پذیرفتم و قرار شد هر وقت با مشكلی روبه‌رو شدم، برای حل آن به زندان رفته و با عتیق ملاقات كنم.

متهم اضافه كرد: طبق خواسته او عمل كردم و با به دست آوردن آن دفترچه، با مشتریانی كه نامشان در آن نوشته شده بود، تماس می‌گرفتم و با آنها معامله می‌كردم و آنها مجبور بودند برای این‌كه مدارك جعلی را ۲ ساعته تحویلشان دهم، ۳ تا ۵ مشتری به من معرفی كنند.

به این ترتیب از ۳۰۰۰ نفر سفارش مدارك جعلی گرفتم و آنها را تحویلشان دادم و به این ترتیب مبالغ كلانی به دست آوردم و هر ماه مبلغی به حساب مالی عتیق، سركرده باند واریز می‌كردم و همسرم نقشی در جعل اسناد و مدارك نداشت.

در حالی كه تحقیقات از این متهم ادامه داشت، ماموران صاحب چاپخانه را كه برخی از گواهینامه‌های بین‌المللی و كارت های ترددی اتباع افغان در محل كار وی تهیه شده بود، پیدا كردند. با انتقال این مرد به اداره مهاجرت و اتباع خارجی ناجا، وی در بازجویی گفت عتیق (سركرده باند) او را هم فریب داده و با جعل نامه سفارتخانه افغانستان، خود را كارمند این سفارت معرفی و با ارائه برگه‌ای از او خواسته گواهینامه‌های بین‌المللی مربوط به تردد ۵۰۰۰ افغان را تهیه كند كه پذیرفته و در قبال آن مبالغی دریافت كرده است.

متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد.