سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

گل آرایی مثلث نما



 

 

گل آرایی

 

 

طراحی مثلث بهترین طراحی برای گل آرایی است. این طراحی از دیرباز در اروپا رواج داشته است سپس به ایران منتقل شده است.

 

قدم اول در این طراحی، مشخص كردن اجزاء مثلث است كه برای این امر از گل‌های ثانوی ظریف با رنگ‌های پریده استفاده می كنیم. در مرحله بعد گل‌های اصلی و بزرگتر در نقطه مركزی طرح، و به تناسب در سطح گل آرایی پخش می شوند. بعد بوسیله‌ی گل‌های پُر كننده كار را كامل می‌كنیم.

 

برای این نوع گل آرایی می توانیم از ظروف گرد، كشیده و مسطح استفاده كنیم. ابتدا دیس را آماده كرده، سپس یك فوم خیس شده را بوسیله‌ی سه پایه ها به آن وصل می كنیم و دور فوم یا اسفنج را با خزه می پوشانیم.

 

گل‌های اصلی مورد استفاده در این كار، ژربرا است كه برای دوام بیشتر گل آرایی آن‌ها را سیم پیچی می كنند. سیم را از قسمت مركزی گل رد كرده و دور ساقه می‌پیچیم. برای اضلاع مثلث از ساقه‌های خطی و گل‌های كشیده استفاده می‌كنیم. گل‌های خطی هم برای اضلاع مثلث استفاده می‌شوند. گل‌های اصلی را در قسمت مركزی قرار می‌دهیم. همچنین می‌توان از دو نوع گل كشیده استفاده كرد. گل‌هایی كه ساقه چوبی و خشن دارند، احتیاجی به سیم‌پیچی ندارند.

 

در این نوع گل آرایی برای تنوع رنگ از دو نوع گل كوتاه و بلند در راستای زوایای مثلث استفاده می‌شود. البته بهتر است كه تعداد گل‌ها فرد باشد. از شاخه‌های كشیده و پر كننده شمشاد برای زیباتر كردن گل آرایی استفاده می شود. از گل آرایی دو بعدی (از دو سمت مثلث كار ‌شده) برای روی میز، و از گل‌آرایی یك بعدی (فقط یك سمت مثلث كار شده) برای كنار دیوار یا روی میز كنسولی كنار دیوار، استفاده می‌كنیم. البته بهتر است در همه جهات روی مثلث كار شود تا دید زیبایی داشته باشد. بعد از گل‌های خطی، گل‌های اصلی را استفاده كنید. در یك گل‌آرایی كامل، هماهنگی رنگ‌ها دیده می‌شود.

 

گل‌های اصلی (مثل ژربرا) در نقطه مركزی و بطور متناسب در سطح گل آرایی پخش می‌شوند. گل‌های اصلی رنگ‌های تیره‌تری نسبت به بقیه گل‌ها دارند. و با گل‌های ثانوی ریز و متوسط و برگ‌ها كار گل آرایی تكمیل می‌شود. بعد از پایان كار گل آرایی، روی برگ ها و اسفنج آب‌فشانی می كنیم چرا كه گل آرایی نیاز به آب دارد در این گل آرایی می توان از گل‌های ثانوی میخك و گَردی هم استفاده نمود. این گل آرایی برای روی میز، كنار دیوار یا به عنوان كادو مورد استفاده قرار می گیرد. اگر مثلث بصورت قائم‌الزاویه بود زاویه‌ی راست گل در كنار ستون قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
فیلم گل آرایی با گل های خشک شده(Arranging Dried Flowers)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گل آرایی به شکل کیک و جعبه



 

 

گل آرایی به شکل کیک و جعبه

 

 

گل آرایی به شکل کیک و جعبه

 

 

گل آرایی به شکل کیک و جعبه