سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

گلدان چوبی زیبا بسازید


با استفاده از این گلدان جذاب که با تخته پاره ساخته می شود می توانید فضای طبیعی و روستایی را به منزل یا محل کارتان بیاورید.

وب سایت لاپلاس: با استفاده از این گلدان جذاب که با تخته پاره ساخته می شود می توانید فضای طبیعی و روستایی را به منزل یا محل کارتان بیاورید. علاوه بر تخته پاره های روی آب می توانید از شاخه و تنه درخت یا چوب های دیگر هم برای رسیدن به نتایج مشابه استفاده کنید. آموزش ساخت این گلدان را در ادامه دنبال کنید.

لوازم مورد نیاز

یک قطعه چوب، مته برقی، چسب حرارتی، خزه خشک، بیلچه، خاک گلدان، کاکتوس های کوچک، خزه تزیینی، مسواک کهنه ، بطری اسپری

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.

1. ابتدا با یک مسواک قدیمی سطح چوب را از گل و مواد دیگر کاملا پاک کنید. پس از آن با استفاده از دریل سوراخ های مختلفی روی سطح چوب ایجاد کنید. لازم نیست سوراخ ها خیلی عمیق باشند، کاکتوس ها فضای زیادی برای ریشه نیاز ندارند. شما هم چنین می توانید از شکاف های طبیعی چوب برای کاشت گیاهتان استفاده کنید.

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.

2. با چسب حرارتی خزه های خشک را به انتهای حفره بچسبانید.

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.

3. پس از خشک شدن چسبی که با آن خزه های خشک را چسبانده بودید، داخل حفره را با خاک گلدان پر کنید.

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.

4. همانطور که اشاره کرده بودیم می توانید شکاف های طبیعی چوب را هم با خزه و خاک گلدان پر کنید.

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.

5. گیاهان شاداب و کاکتوس خود را داخل خاک قرار دهید و مطمئن شوید ریشه ها کاملا پوشانده شده اند. سعی کنید از گیاهان با اندازه، رنگ و شکل متنوع در طول چوب خود استفاده کنید. هم چنین می توانید اطراف گیاه را با خزه های تزیینی بپوشانید.

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.

6. با استفاده از قلم مو یا مسواک قدیمی دوباره سطح چوب را تمیز کنید و با استفاده از اسپری آب گیاهان را آبیاری کنید.

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.

این گلدان طبیعی، فضای فوق العاده زیبایی را برای میز یا قفسه شما فراهم می کند.

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.

یک گلدان چوبی زیبا بسازید.


ویدیو مرتبط :
گلدان های گچی بسازید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خیلی ساده گلدان های زیبا بسازید


با کمک بتن و قالب های ساده می توانید گلدان های دلخواه خود را بسازید و به فضای باغچه یا جلوی در خانه شکل و شمایل زیبا ببخشید. برای آگاهی از مراحل این کار با ما همراه باشید.





صبح بخیر: با کمک بتن و قالب های ساده می توانید گلدان های دلخواه خود را بسازید و به فضای باغچه یا جلوی در خانه شکل و شمایل زیبا ببخشید. برای آگاهی از مراحل این کار با ما همراه باشید.

کاردستی کاربردی

برای اینکه گلدان های کوچک و زیبا در گوشه و کنار باغچه داشته باشید لازم نیست هزینه کنید و گلدان های طرح دار که قیمت های ارزانی هم ندارند بخرید. با هزینه بسیار کمتر و کمی حوصله و سلیقه می توانید هر چند تا گلدانی که دوست دارید، تهیه کنید. برای این منظور باید مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم را با دقت انجام دهید.




داخل قالب بزرگ را چرب کنید

برای ساخت گلدان بتونی باید دو قالب کوچک و بزرگ داشته باشید. قالب بزرگ تر را به طرح و شکل دلخواه انتخاب کنید و قالب کوچک تر می تواند یک گلدان پلاستیکی یا کاسه یا هر چیز گردی باشد که فضای داخل گلدان و محل خاک ریختن را شکل دهد. در این مرحله باید قالب بزرگ را با قلم مو و روغن آشپزی چرب کنید.




بیرون قالب کوچک را چرب کنید

با کمک قلم مو سطح بیرونی قالب کوچک تر را نیز چرب کنید.




بتون بریزید

قالب بزرگ تر را با بتن پر کنید. البته حدود 3 سانتی متر از بالای ظرف را خالی بگذارید. آن را خوب تکان دهید تا هوای بتن خارج شود و سطح روی آن را کاملا صاف کنید. برای ساخت بتن به سیمان، آب و ماسه نیاز دارید. به طور مثال، برای نیم کیلوگرم سیمان، 1.25 کیلوگرم شن، 1.8 کیلوگرم سنگریزه نیاز دارید.




قالب کوچک را داخل قالب بزرگ فرو کنید

قاب کوچک را در مرکز قالب بزرگ تر فشار دهید. در انتهای گلدان فاصله مناسبی را برای ته گلدان در نظر بگیرید و قالب کوچک را در فاصله مشخص شده ثابت کنید.




قالب را سنگین کنید

برای ثابت ماندن قالب کوچک داخل بتن، سنگ بزرگی داخل قالب کوچک بگذارید و به مدت 24 تا 48 ساعت در هوای آزاد قرار دهید تا سفت و محکم شود.




قالب ها را جدا کنید

بتن سفت شده را از داخل قالب ها جدا کنید. لبه های تیز آنها را با سنباده یا سنگ کمی گرد و نرم کنید تا به دست آسیب نرسانند.




گلدان های متنوع درست کنید

با قالب های متنوع در شکل های دلخواه می توانید هر چند تعداد گلدن که دوست دارید برای خانه یا باغچه خود درست کنید. البته باید ته گلدان ها را با درل سوراخ کند تا آب از آن خارج شود. باید توجه داشته باشید گلدان های سیمانی هنگام آبیاری در نتیجه خیس شدن تیره می شوند اما دوباره پس از خشک شدن، به رنگ روشن خود باز خواهند گشت.




ساخت جا شمعی

از این قالب ها می توانید برای ساخت جاشمعی های سیمانی هم استفاده کنید. فقط باید به جای قالبی کوچک تر که داخل سیمان قرار می گرفت، خود شمع مورد نظر را چرب کنید و داخل سیمان قرار دهید تا به اندازه و قالب خودش شکل بگیرد. یادتان باشد پیش از روشن کردن شمع، روغنی که به سطح بیرونی آن زده اید را پاک کنید.




ساخت حوضچه کوچک

پس از تهیه بتن در خانه، می توانید از آن برای ساخت انواع چیزها همچون حوضچه بسیار کوچک هم استفاده کنید. برای ساخت این حوضچه به قالب پهن و بزرگ نیاز دارید. از تشت هم می توان برای این منظور کمک گرفت. البته باید دو قالب یک شکل در دو اندازه کوچک و بزرگ داشته باشید که ضخامت حوض را شکل دهد. در کف این حوضچه می توانید آینه هم کار بگذارید تا به آب انعکاس زیبایی ببخشد.