سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کوفته سال چال



 

کوفته سال چال

 

مواد لازم :

 

گوشت دو بار چرخ شده

500 گرم

سوسیس كوكتل خرد شده

چهار عدد

فلفل‌دلمه ‌ای خرد شده

یك عدد

سبزی معطر خرد شده

یك پیمانه

جوز هندی

نصف قاشق چایخوری

تخم‌مرغ

یك عدد

آرد نخودچی

دو تا سه قاشق غذاخوری

زردچوبه

یك قاشق چایخوری

فلفل سیاه

نصف قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی

سه قاشق غذاخوری

پیاز نگینی خرد شده

یك عدد

پیاز سرخ شده

یک عدد

آب

چهار تا پنج لیوان

لیموعمانی

چهار عدد

نمک

به میزان لازم


 

طرز تهیه :

 

گوشت، سوسیس، پیاز نگینی خرد شده و فلفل‌دلمه‌ای را با هم میكس كرده، سبزی، نمك، فلفل‌سیاه، تخم‌مرغ، آرد نخودچی، زردچوبه و جوزهندی را به آن اضافه و خوب ورز می‌دهیم، آن‌گاه، پیاز سرخ شده، رب گوجه‌فرنگی و آب را با هم مخلوط كرده و می‌گذاریم بجوشد، سپس، از مواد كوفته به اندازه دلخواه برداشته به شكل بیضی فرم می‌دهیم و داخل مایه سس كه در حال جوش می‌باشد، آنها را قرار می‌دهیم و چهار عدد لیموعمانی را به كوفته‌ها اضافه می‌كنیم و می‌گذاریم به مدت یك ساعت با حرارت ملایم بپزد.


ویدیو مرتبط :
Koofteh Italiai طرز تهیه کوفته: کوفته ایتالیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترين دانشگاه هاي جهان در سال 2009



 

 

برترین دانشگاه های جهان

 

برترين دانشگاه هاي جهان در سال 2009 معرفي شدند و دانشگاه هاروارد همچنان عنوان بهترين دانشگاه جهان را حفظ کرد.

 

 

در فهرست اعلام شده، امريکاي شمالي که در سال 2008 از ميان 100 دانشگاه برتر جهان 42 دانشگاه را به خود اختصاص داده بود، در سال 2009 تنها 36 جايگاه از 100 دانشگاه برتر را در اختيار دارد. اين رتبه بندي بر پايه يک نظرخواهي جهاني از دانشگاهيان و کارفرماياني که فارغ التحصيلان دانشگاه ها را استخدام مي کنند، انجام شده است.

 

 

در فهرست جديد، 36 دانشگاه اروپايي در ميان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و تعداد دانشگاه هاي آسيايي از 14 به 16 افزايش يافته است.

 

 

دانشگاه کمبريج از رتبه سوم به دوم رفته و آکسفورد از پله چهارم به رتبه پنجم نزول کرده است.

 

 

کالج لندن نيز با سه پله پيشرفت از رتبه هفتم به چهارم رسيده است.

 

 

دانشگاه توکيو که در رتبه 22 قرار گرفته، برترين دانشگاه آسيايي است و دانشگاه هنگ کنگ نيز توانسته از رتبه 26 به 24 برسد.

 

 

امسال رده بندي متفاوتي ميان دانشگاه ها و انستيتوهاي تخصصي نيز انجام شد که انستيتوهاي اروپايي در اين بخش بسيار موفق بوده اند.

 

 

در بخش علوم اجتماعي، مدارس لندن و در حوزه اقتصاد و مهندسي، مدارس پاريس برترين رتبه ها را به خود اختصاص داده اند. برخي از دانشگاه ها و استادان و مسئولان دانشگاه در خصوص اين نظرسنجي نظراتي را مطرح کردند.

 

 

وندي پيت مدير دانشگاه هاي برتر انگلستان مي گويد؛ «پيام اين رده بندي کاملاً مشخص است؛ دانشگاه هاي بريتانيا در صدر دانشگاه هاي برتر بين المللي هستند. اما در عين حال کشورهايي مثل چين و کره که سرمايه گذاري بسياري براي ارتقاي انستيتو هايشان کرده اند، دارند به ما مي رسند.»