سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کرم های ضد آفتاب را هر 3 ساعت تجدید کنید!



 

 

کرم های ضد آفتاب

 

اثرات مضر نور و اشعه ماوراء بنفش ضمن آسیب به DNA، ایجاد اختلال در ایمنی پوست، ایجاد چروک ولک در پوست همچنین منجر به سرطان پوست می شود.

 

یک کارشناس مواد آرایشی و بهداشتی گفت: استفاده از ضد آفتابها باید هر 3 یا 4 ساعت یک بار بر حسب شرایط تکرار شود تا اثر خود را حفظ کند.

 

با شنا کردن در آب استخر یا دریا، ضد آفتاب در عرض یک ساعت کم کم اثر خود را از دست داده و پس از 80 دقیقه دیگر اثری از ضد آفتاب باقی نخواهد ماند بنابراین باید در این شرایط هر یک ساعت یکبار آنرا تکرار کرد.

 

استفاده از ضد آفتاب از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش و نور مرئی جلوگیری می کند.

 

اثرات مضر نور و اشعه ماوراء بنفش ضمن آسیب به DNA، ایجاد اختلال در ایمنی پوست، ایجاد چروک و لک در پوست همچنین منجر به سرطان پوست می شود.

 

باید در هر سانتی متر مربع پوست، 2 میلی گرم ضد آفتاب مالیده شود تا اثر خود را در حفاظت از پوست به بهترین شکل ممکن نشان دهد در حالیکه بررسیها نشان داده که بیشتر افراد نصف این مقدار و یا حتی کمتر از آن را استفاده می کنند.

منبع : asriran.com


ویدیو مرتبط :
بی بی کرم نیو ول بهترین ضد آفتاب و کرم آرایشی دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کرم ضد آفتاب رنگی مضر است یا خیر ؟



 

 

ضد آفتاب رنگی, ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب

 

کرم ضد آفتاب-افراد ترجیح می دهند به دلیل وجود اسكار(جای زخم یا جوش) و لك در پوست صورت از كرم های رنگی استفاده كنند كه مصرف این نوع كرم ها هیچ گونه آسیبی به پوست آن ها وارد نمی كند.

 

افراد باید از كرم های ضد آفتابی استفاده كنند كه پروانه تولید در داخل كشور را داشته باشد یا كرم های خارجی، پروانه واردات را اخذ كرده باشد. عیار محافظتی(SPF) برای كرم های ضدآفتاب بین 25 تا 30 است. حداقل پوشش ضد آفتاب ها برای جلوگیری از پیری پوست، ایجاد لك و چروك 25 یا 30 است و بالاتر از این عیار حفاظتی یعنی بین 30 تا 100 فرقی با عیار های 25 تا 30 ندارد برخی از تبلیغات مبنی بر اینكه ضد آفتاب های دارای عیار حفاظتی بالاتر از 30 در محافظت از پوست موثر است، تبلیغات كارخانه ای است و از نظر علمی و پزشكی تفاوتی بین این عیارها برای جذب اشعه خورشید وجود ندارد.

منبع : Salamatnews.com