سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کدام ظروف برای مایکروویو مناسب ترند؟



ظروف مخصوص مایکروویو , پخت غذا در مایكروویو

 

کدام یک برای مایکروویو مناسب ترند؟شیشه ای یا پلاستیکی؟

 

درباره ظروف مناسب برای استفاده در مایكروویو  می توان خاطر نشان کرد : ظرف‌هایی كه برای استفاده در مایكروویو انتخاب می‌شود، باید قابلیت عبور اشعه را داشته باشد تا این اشعه بتواند به غذا نفوذ كند بنابراین ظرف‌های فلزی یا دارای روكش فلزی و نیز فویل‌های آلومینیومی كه اشعه‌ مایكروویو را منعكس می‌كند، نباید در مایكروویو استفاده شود.

 

بهتر است برای پخت غذا در مایكروویو از ظروف شیشه‌ای و پلاستیكی مخصوص استفاده شود كه در این میان ظروف شیشه‌ای بهتر و مناسب‌تر است. البته فراموش نكنید كه ظروف پلاستیكی معمولی به هیچ‌وجه برای استفاده در مایكروویو مناسب نیست، چون در اثر حرارت زیاد، ساختار شیمیایی آنها تغییر می‌كند و مواد سمی وارد غذا می‌شود.

 

تنها ظروف پلاستیكی مخصوص مایكروویو كه روی آنها نیز ایمنی استفاده در مایكروویو ذكر شده، برای استفاده در این دستگاه مناسب است.

 

ظرفی كه همراه غذا در مایكروویو خودش هم گرم می‌شود برای استفاده در این دستگاه مناسب نیست و ظروفی پیشنهاد می‌شود كه حین گرم‌شدن غذا، سرد باقی بماند.

 

بنابراین برای این‌كه ظرف مناسب را تشخیص دهید، بهتر است آن را به مدت یك دقیقه داخل مایكروویو قرار دهید و پس از آن حرارت ظرف را كنترل كنید؛ اگر ظرف گرم بود، اصلاً مناسب استفاده نیست، اگر ولرم شد برای دوباره گرم كردن غذا می‌توانید از آن استفاده كنید و اگر سرد باقی مانده بود برای پخت غذا هم مناسب است.

 

استفاده از ظروف گرد یا بیضی شكل بهتر از ظروف مربع است، چون در این ظروف تمام قسمت‌های غذا به طور یكنواخت حرارت می‌بیند، اما در ظروف مربعی شكل، كناره‌های غذا بیشتر می‌سوزد. ظروف گود هم به علت این‌كه سطح تماس بیشتری ایجاد می‌كند برای گرم كردن غذا در مایكروویو مناسب‌تر است.

 

منبع : jamejamonline


ویدیو مرتبط :
‫ظروف مناسب‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كیمیاگر:ظروف چدنی، مناسب ترین ظروف برای پخت غذا هستند



 

 

كیمیاگر:ظروف چدنی، مناسب ترین ظروف برای پخت غذا هستند

 

یك متخصص تغذیه عنوان كرد: ظروف چدنی، مناسب ترین ظروف برای پخت غذا هستند.

دكتر مسعود كیمیاگر در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، افزود: ظرف چدنی حرارت را به خوبی منتقل می كند و هیچ عنصری از جداره این ظرف به غذا منتقل نمی شود. چدن تركیبی از آهن و كربن است.

وی با بیان این كه به علت جدا شدن مواد به كار رفته در ظروف تفلون و وارد شدن آن به غذا، تفلون ها عمدتا ظروف مناسبی به منظور طبخ غذا نیستند، گفت: البته عده ای عنوان می كنند كه چون این مواد جذب نشده و وارد سیستم گردش خون نمی شوند، ضرر ندارند و نیازمند كار و مطالعه بیشتر است.

كیمیاگر در ادامه با اشاره به این كه استفاده از ظروف مسی منسوخ است، اظهار كرد: ظروف آلومینیومی و استیل هم ظروف مناسبی هستند. تفاوت این ها با یكدیگر در نحوه انتقال حرارتشان است.

این متخصص تغذیه، ادامه داد: اخیرا عنوان می شود پخت غذا در ظروف برنجی بویژه برای كودكان مفید است در صورتی كه این گونه نیست و ما نمی دانیم چه مقدار آلیاژ وارد بدن كودكمان می شود. بهتر است مواد مورد نیاز بدن را از طریق مواد مغذی و سالم تامین كنیم چون مایل نیستیم ماده ای از طریق ظرف وارد بدن شود.

استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، درباره سرطان زا بودن لیوان های یك بار مصرف نیز توضیح داد: چای داغ، پلیمر به كار رفته در جداره این لیوان ها را در خود حل می كند. استفاده از لیوان های كاغذی به جای لیوان های یك بار مصرف پلاستیكی توصیه می شود.

وی اضافه كرد: اما استفاده از ظروف یك بار مصرف فوم و اسفنجی كه بیشتر در رستوران ها و به منظور نگهداری و حمل غذا به كار می روند، بدون مشكل هستند.... /  خبرگزارى ایسنا