سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کباب چوبی مدیترانه ای



 

 

کباب چوبی

 

 

مواد لازم :


ریحان تازه خرد شده
2 قاشق سوپخوری
آب لیموی تازه
4 قاشق سوپخوری
سیر خرد شده
1 حبه
نمك و فلفل سیاه
به میزان لازم
كدوی كوچك 2 عدد
بادمجان قلمی بلند 1 عدد
سینه مرغ پوست كنده بدون استخوان 1عدد
پیاز كوچك (مخوصوص ترشی ) 8 عدد
فلفل دلمه ای زرد یا قرمز 1 عدد

 


طرز تهیه :

در یك كاسه كوچك روغن زیتون , آب لیموی تاره , سیر و ریحان را مخلوط كنید. نمك و فلفل را به آن اضافه كنید . كذدو و بادمجان را به صورت طولی به قطر 5 میلیمتر ورقه ورقه كنید سینه های مرغ را به قطعات مكعبی 5 سانتی متر خرد كنید . نصف سینه های مرغ را داخل ورقه های بادمجان و نصف دیگر را داخل ورقه های كدو بپیچید .

(مانندشكل ) داخل سیخ های كباب به ترتیب یك تكه مرغ , پیاز , فلفل دلمه ای قرار دهید . سیخ ها را داخل یك بشقاب گذاشته , سس فوق الذكر را به وسیله قلم مو روی تمام كبابها بمالید تا مزه دار شوند. بگذارید نیم ساعت بماند. در آخر , هر چه سس در بشقاب سس بود, در مدت زمان پخت با قلم مو روی كبابها بملاید . كبابها را زیر گریل یا روی كباب پز قرار داده تا كاملاً نرم شوند . سیخ ها را بر گردانده تا طرف دیگر نیز بپزد . این كباب را گرم سرو كنید .

منبع:jadidtarin.com


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزش جوجه کباب مدیترانه ای - خوشمزه و مجلسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کباب چوبی



 

 

کباب چوبی

 

 

موادلازم :

 

 

گوشت
600 گرم
پیاز درشت
3 عدد رنده شده
آب لیمو
4 قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی
5/1 قاشق غذا خوری
روغن به مقدار کافی
زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 

 

گوشت را به قطعاتی بزرگتر از گردو به سیخ های چوبی بزنید بعد در روغن تفت دهید . البته من خودم چون  طرفدار غذای آب پز هستم در روغن تفت نداده ام بعدگوشت را باپیاز و زرد چوبه بپزید .بعد از پخته شدن به آن  نمک و آبلیمو و رب گوحه فرنگی و زعفران بزنید . در صورتیکه گوشت را سرخ نکرده اید میتوانید در آخربه آن کمی روغن زیتون و یا روغن حیوانی اضافه کنید .حتماْ در آخر به اندازه یک لیوان از آب غذا باقی بماند تا به عنوان سس از آن استفاده شود .