سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کباب شیر ماهی



 

 

کباب شیرماهی

 


● مواد لازم:


ماهی شیر
۸۰۰ گرم
خامه
۳قاشق سوپخوری
کره ذوب شده
یک و نیم قاشق سوپخوری
زعفران آب کرده
۱قاشق سوپخوری
روغن مایع ۲ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل و آبلیمو به مقدار کافی

 

 

● طرز تهیه:

گوشت ماهی را پس از شستشو نمک زده و حدودا ۱۲ ساعت در مخلوط پیاز رنده شده، آبلیمو و زعفران خوابانده و در یخچال بگذارید. بعد از ۱۲ ساعت کره ذوب شده، خامه و فلفل را با هم مخلوط کنید.

 

ماهی را با این مخلوط آغشته کرده و در دیس فر که قبلا چرب شده است بگذارید تا حدود ۴۰ دقیقه در حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد (فر از قبل گرم شده) بماند و کاملا طلایی شود (زمانی که ماهی لازم دارد تا به این مرحله برسد بستگی به نوع فردارد).

 

در این مدت گاهی از مخلوط آبلیمو، زعفران و روغن روی گوشت ماهی بریزید تا از سوختن آن جلوگیری شود، سینی را روی پنجره وسط فربگذارید و توجه داشته باشید که در طول مدت پخت، ماهی را یکبار پشت و رو کنید.


ویدیو مرتبط :
ماهی کباب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کباب ماهی اوزن برون



 

 

کباب ماهی

 


مواد لازم :

 


ماهی (استخوان درشت)
500 گرم
آب پیاز
3 قاشق سوپخوری
آب لیمو
3قاشق سوپخوری
نمک و فلفل
به دلخواه
زعفران دم کرده نصف یا یک قاشق چایخوری
روغن مایع 2 تا3 قاشق سوپخوری
فلفل دلمه ای رنگی 2 عدد
لیموترش و جعفری برای تزیین

 


طرز تهیه :

 

ابتدا پوست ماهی را بکنید و گوشت آن را یک تکه از استخوان جدا کنید (فیله کنید). سپس گوشت را به قطعات 25 یا 30 گرمی برش بزنید.


در ظرفی آب پیاز ، آب لیمو، نمک، فلفل و زعفران دم کرده را مخلوط کنید و قطعات برش خوردة ماهی را داخل این مواد قرار دهید و بگذارید یک ساعت در یخچال با روکش نایلونی استراحت کند تا به خوبی طعم دار شود.


پس از گذشت این مدت روغن را نیز به سایر مواد اضافه کنید ، قطعات گوشت ماهی را نیز پشت و رو کنید . و یک ساعت دیگر مواد را در یخچال قرار دهید .


پس از استراحت دوم یک در میان قطعات ماهی و یک تکه از فلفل دلمه ای را به سیخ بکشید و روی منقل (ترجیحاً منقل کبابی) کباب کنید.


سپس تکه های ماهی را از سیخ بیرون بیاورید و آن را در ظرف مخصوص سرو بچینید و با برش هایی از فلفل دلمه ای رنگی ، لیموترش و جعفری تزیین و سرو کنید.

 

نوش جان!

 

 

نکته:

 

 

1-هنگام خواباندن ماهی در مواد مزه دار کننده، بهتر است 2تا 3 مرتبه آن را زیر و روکنید تا طعم سس یکسان به تمام قسمت های ماهی برسد.

 

 

2-هنگام کباب کردن می توان مقداری از سس را با قلمو روی تکه های گوشت ماهی و فلفل زد تا ضمن پخت روی مواد نسوزد.

 

 

3-هنگام پخت مواظب باشید تا کباب ها خیلی خشک نشود و آنها را کمی آبدار بردارید.

 

 

4-به دلیل لطیف بودن گوشت ماهی از خواباندن گوشت به مدت طولانی در مواد طعم دهنده اسیدی خودداری کنید تا بتوانید از مواد مغذی غذا نیز بهره بیشتری ببرید. زیرا مواد اسیدی باعث از بین رفتن خواص غذایی گوشت ماهی می شود.