سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

کاربردهای مختلف پنبه



 

کاربردهای جالب پنبه,خوشبو کننده محیط

 

به جز استفاده‌های معمول از پنبه، این بار با کاربردهای دیگر آن آشنا شوید .

 

1 - خوشبو کننده محیط

 

یک تکه پنبه را به ادکلن مورد علاقه خود آغشته کنید و آن را داخل کیسه جارو برقی بگذارید. با روشن شدن جارو برقی رایحه خوش به آرامی کل فضای اتاق را پر خواهد کرد.

 

2 - بوگیر یخچال

 

بعضی وقت‌ها مواد غذایی بوی نامطبوعی در یخچال ایجاد می‌کنند.

 

کافیست یک تکه پنبه توپی را به وانیل آغشته کرده و روی یکی از طبقات یخچال قرار دهید. پنبه به عنوان دئودورانت عمل کرده، یخچال بوی خوش و تازه‌ای خواهد گرفت.

 

3 - از بین بردن کپک

 

دسترسی به تمام قسمت‌های حمام کار آسانی نیست. معمولا کپک در همه جا به خصوص اطراف وسایل و بین کاشی‌ها رشد می‌کنند.

 

برای از بین بردن آن‌ها نیازی به تمیز کردن تک تک کاشی‌ها نیست. یک پنبه توپی را با مایع سفید کننده خیس و در جاهای خارج از دسترس و بالا قرار دهید. بگذارید چند ساعت باقی بماند تا متوجه تاثیر معجزه‌آسای آن شوید. با برداشتن پنبه‌ها متوجه موفقیت کار خواهید شد. قسمت مورد نظر را با آب گرم بشویید.

 

 

 

منبع : tehrankids


ویدیو مرتبط :
رکود صنعت پنبه استان گلستان و کاهش سطح زیر کشت پنبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح جامع «پنبه» تهیه می‌شود



 

 

 

طرح جامع «پنبه» تهیه می‌شود

 

 

مدیرعامل اتحادیه پنبه‌كاران كشور با بیان اینكه فاكتورهای بسیاری در تولید و اقتصادی شدن تولید پنبه موثر است، خاطرنشان كرد: برای ساماندهی وضعیت پنبه جلساتی را با وزیرجهاد كشاورزی داشته‌ایم و قرار شده یك طرح جامع پنبه تهیه شود كه البته قرار است در تهیه این طرح اتحادیه و تشكل‌های پنبه‌كاران نیز حضور داشته باشند؛ ولی تاكنون این طرح‌ به دست ما نرسیده است تا بتوانیم آن را اعمال كنیم.

 


بهرام نظری در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با توجه به اینكه پنبه یك محصول صنعتی است بنابراین باید در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با این محصول تمام صنایع وابسته به آن از جمله صنعت نساجی، ‌روغن كشی، فرآوری پنبه و...، در كنار هم دیده شوند.

 


وی با اشاره به این‌كه چند روز پیش نشستی با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیرجهاد كشاورزی، وزیر صنایع و معاون، نمایندگی ولی فقیه، استاندارگلستان و برخی مسئولین دراین استان برگزار و صحبت‌هایی در مورد پنبه مطرح شده است، افزود: متاسفانه با توجه به این كه نماینده اتحادیه پنبه كاران و تشكل‌ها در این نشست حضور نداشته‌اند، به نظر می‌رسد اطلاعات داده شده در این نشست بسیار استانی بوده است.

 


نظری با تاكید بر این كه ما مخالف تفویض اختیارات دولت درپنبه به استانداران شمال كشورنیستم، تصریح كرد: هر قدمی كه در رابطه با پنبه برداشته می شود، قدم مثبتی است؛ اما برداشتن این قدم‌ها باید با شنیدن مشكلات تولید پنبه از زبان تولیدكنندگان و همراهی آن‌ها باشد؛ چرا كه در نهایت اجرای كار با تولید كننده‌هاست ضمن این كه باید یك نگاه ملی به این قضیه باشد و نگاه استانی داشتن كافی نیست.


نظری درادامه با بیان اینكه در حال حاضر نیمی از پنبه مورد نیاز كشور در داخل تهیه و تولید می‌شود، گفت: پنبه یك محصول استراتژیك است كه باید در تناوب محصولاتی همچون گندم قرار گیرد؛ چراكه از زمان كاهش سطح زیر كشت پنبه در استان گلستان، عملكرد گندم نیز كاهش یافته است.

 


گفتنی است، پنج شنبه هفته گذشته محمد رضا رحیمی درنشست كارگروه بررسی وضعیت مركبات، پنبه و ابریشم كه با حضور وزرای بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی، مدیران عامل بانك ها و مجمع نمایندگان استان گلستان اختیارات خود را دربخش پنبه به استاندارگلستان واگذار كرد.

 


معاون اول رییس جمهور اعلام كرده كه دولت اختیارات خود را در خصوص مركبات، پنبه و ابریشم به استانداران شمال كشور تفویض می كند و تا زمانی كه خللی در تنظیم بازار به‌وجود نیاید، وزرای مربوط دخالت نمی كنند.