سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چینش دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی



 

چینش دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

 

 

اسکاندیناوی نام سبکی است که اگر از آن برای طراحی داخلی و چیدمان وسایل خانه خود استفاده کنید دکوراسیون منزلتان از محبوبیت جهانی برخوردار می شود. این سبک بسیار معروف و زیبا است. دلیل اصلی محبوبیت و ماندگاری این سبک سادگی و کلاسیک بودن آن است. وسایل سبک اسکاندیناویایی در هر فضا و در هر دکوراسیونی که قرار بگیرند، آنجا را شیک و با شکوه می کند.

 

 

چینش دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

 


سبک اسکاندیناویایی از سال 1950 مطرح شد و رفته رفته با گذشت زمان جای خود را در میان سبک های مختلف باز کرد. امروزه این سبک دارای طرفداران زیادی است. البته ناگفته نماند که سبک اسکاندیناوی اولیه به مرور زمان دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته است و سبک فعلی آن با آنچه در گذشته به این نام شناخته می شده متفاوت است؛ اما در کل ویژگی هایی که سبب شد این سبک روز به روز پیشرفت کند و بیشتر مورد توجه همگان واقع شود کاربردی بودن و در عین حال جذاب بودن آن است. وسایلی که در سبک اسکاندیناویایی مورد استفاده قرار می گیرند، به زیبایی خود را با دیگر وسایل موجود در دکوراسیون تطبیق می دهند و با بیشتر سبک های دکوراسیونی سازگارند و در هر دکوراسیونی به زیبایی نمایان می شوند.


به کارگرفتن رنگ سفید در خانه آرایی یکی از ویژگی های برجسته سبک اسکاندیناوی به شمار می رود.ظاهرا این ویژگی با اقلیم همیشه برفی و سرد کشورهای شمال اروپا ارتباط می یابد و جزیی از باورها و رسوم مردم این منطقه است.رنگ برتر سفید انتخاب می شود تا فضا را وسیع تر از آنچه هست نمایان کند.

 

 

چینش دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

 



وسایلی که در سبک اسکاندیناویایی مورد استفاده قرار می گیرند اغلب از چوب طبیعی درختان از قبیل چوب درخت ساج، کاج، و چنار ساخته می شوند. از جمله مواد دیگری که در ساخت وسایل سبک اسکاندیناویایی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: آلومینوم، شیشه، کروم و استیل. همانطور که می بینید تمام موارد نام برده ارزان بوده و به راحتی قابل دسترس هستند.

 

 

چینش دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

 

 

در دوره ای که این سبک در شهرهای اسکاندیناوی ظهور کرد، یک تحول اجتماعی بسیار مهم و بزرگ در حال وقوع بود. در آن زمان برای کم کردن فاصله طبقاتی میان افراد فقیر و ثروتمند اقداماتی صورت گرفته بود و تصمیم گرفته شده بود که فقر در کشور کاهش داده شود. شاید به همین دلیل است که این سبک دارای ساختاری ساده و بی تکلف است. به نوعی می توان گفت این سبک به خوبی تداعی کننده شرایط اجتماعی آن دوره در کشورهای اسکاندیناوی است.



شما نیز اگر طرفدار جلوه ای کلاسیک و شیک برای دکوراسیون خانه خود هستید، می توانید تنها با قرار دادن یک صندلی یا میز اسکاندیناویایی جلوه ای از این سبک را در خانه خود ایجاد کنید.

 

منبع : pcparsi

 


ویدیو مرتبط :
آموزش طراحی داخلی6 (سبک های دکوراسیون داخلی )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با 3 سبک اصلی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید



با خواندن این مطلب با 3 سبک اصلی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

در طراحی دکوراسیون داخلی همیشه پیروی از سبکی خاص می تواند به انسجام و هماهنگی بخش های مختلف کار کمک کند، ظاهری زیباتر به آن ببخشد و استفاده از آن فضا را بهبود دهد. بنابراین شناخت سبک های مختلف ضروری به نظر می رسد. در این مطلب می خواهیم به صورت مختصر شما را با اصول سبک های رمانتیک، مینی مالیسم و کانتری بیشتر آشنا کند. با ما همراه باشید.

آشنایی با سبک های اصلی دکوراسیون,دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک های اصلی دکوراسیون


سبک رمانتیک در طراحی دکوراسیون
اگر می خواهید فضای مورد نظر همیشه تداعی کنندۀ فصل بهار باشد، طراحی دکوراسیون به سبک رمانتیک را انتخاب کنید. بهار همیشه طراوت و شادابی را القا می کند. با استفاده از این سبک چنین حس و حالی را به خانه خود ببخشید و از رنگ های طبیعت در فضای داخلی استفاده کنید.

طراحی داخلی خانه,طراحی دکوراسیون داخلی سبک رمانتیک در دکوراسیون


این سبک طراحی می تواند فضایی خیال انگیز و اسرار آمیز بیافریند و به احساسات انسانی بها بدهد. رمانتیک‌ با نوعی حالت عارفانه به زندگی می‌نگرند و گرفته از سبک مدرن است، از ویژگی های آن می توان به تخت های مزین به حریر و تافته و حمام هایی با درِ شیشه ای و جکوزی های تعبیه شده در اتاق اشاره کرد.

سبک های اصلی دکوراسیون,طراحی دکوراسیون داخلی سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون


سبک مینی مالیسم در طراحی دکوراسیون
سبک مینی مالیسم در معماری برگرفته از طراحی و فرهنگ ژاپن است که میل به آرامش و تعادل معنوی دارد. این سبک که از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون است مناسب افرادی است که برای استراحت پس از یک روز پرکار در طلب یک فضای آرام هستند.

آشنایی با سبک های اصلی دکوراسیون,دکوراسیون داخلی سبک مینی مالیسم در دکوراسیون


رنگ های غالب سبک مینی مال سفید، خاکستری و سیاه اند. از دیگر ویژگی های این نوع طراحی استفاده از مجسمه ها و تابلوهای لوکس است. این روزها که بیشتر خانه ها مانند قوطی کبریت شده اند و زندگی شهری رونق زیادی دارد طراحی مینیمال به کمک تان میآید تا بتوانید خانه های کوچک تان را بدون اتلاف فضا دکور کنید.

طراحی داخلی خانه,طراحی دکوراسیون داخلی سبک های اصلی دکوراسیون


سبک کانتری در طراحی دکوراسیون
این سبکِ طراحی، ساده، بی آلایش، خالی از تصنع، بسیار دنج و راحت است و با یک زندگی آرام سازگار است. کانتری برای هر کشور یک سبک سنتی محسوب می شود. بنابراین شما با سبک های محلی مختلفی مانند فرانسوی، انگلیسی، آمریکایی، ایتالیایی یا توسکانی و ... مواجه می شوید. هر نوع سبک کانتری ویژگی هایی دارد که بیانگر فرهنگی است که این سبک از آن زاده شده است. براساس یک قاعده، دیوارها با دیوارپوش پوشانده شده و فضای اتاق از صندلی، میز، چراغ خواب، تخت، فرش، تابلوهای نقاشی و مبلمان پُر شده است.

سبک های اصلی دکوراسیون,طراحی دکوراسیون داخلی سبک کانتری در دکوراسیون


در مجموع، ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی کانتری یا محلی عبارتند از:

دنج و راحت اما گاهی شلوغ و بهم ریخته
سبکی سنتی در هر فرهنگ (مثلا محلی فرانسوی، محلی آمریکایی و... )
نقوش گل و گیاه، چهار خانه ای و راه راهی
مبلمان درشت و سنگین
سطوح خشن و پرداخت نشده

منبع : chidaneh.com