سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه یک آرایش بی عیب داشته باشیم؟



 

چگونه آرایش کنیم

 

در آرایش طبیعی كشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم و گونه است كه مهمترین ویژگی صورت طبیعی است.

 

اینكه چگونه باید آرایش كنیم را همه ما از سنین خردسالی وقتی یواشكی به سراغ كیف لوازم آرایش مادرمان می رفتیم و سر و صورتمان را قرمز می كردیم بلدیم. آنچه اهمیت دارد طریقه صحیح آرایش و رفع عیب های صورت با استفاده از محصولات آرایشی است به عبارت دیگر یك آرایش ترمیم كننده. قبل از اینكه ببینیم چه رنگی به صورتمان می آید و چه رنگی مناسب تابستان است ابتدا باید به فكر ترمیم چاله های صورت بود. ابتدا صورت را با یك لایه كرم مرطوب كننده بپوشانید. سپس قلم مو را به پن كیك آغشته و روی صورت بزنید. در صورت استفاده از كرم پودر آن را روی اسفنج خیس مالیده و سپس روی صورتتان پخش كنید.

 

پس از مالیدن كرم پودر كمی پن كیك روشن را با قلم مو روی صورتتان بكشید تا كاملاً پخش شود و دیر عرق كند. اگر صورتتان پهن است از كشیدن یكنواخت پن كیك روی صورت خودداری كنید. نواحی كنار گوش محل رویش مو و زیر چانه را پررنگ بزنید تا صورتتان كوچك تر نشان داده شود. از پن كیك دو رنگ (تیره و روشن) نیز می توان برای این كار بهره گرفت. با پن كیك تیره می توان برای كوچك و كوتاه نشان دادن بینی، بزرگ نشان دادن چشمان گود رفته و گردن باریك، برجسته نشان دادن گونه و برطرف كردن لكه ها و زخم ها استفاده كرد. برای برجسته نشان دادن گونه یك خط از گوشه دهان به وسط گوش و یكی دیگر به صورت عمودی از گوشه خارجی چشم به طرف چانه فرض كنید. تلاقی این دو خط را در نظر گرفته و پودر تیره را به صورت هلالی روی صورت بكشید.

 

برای اینكه بدانید چه رنگ آرایشی به شما می آید به رنگ موهایتان توجه كنید. اگر موی گندمی یا زیتونی دارید، سراغ بنفش، قرمز و یاسی بروید. اگر موهایتان خرمایی است، سایه های براق، كرم و رژ لب نارنجی بسیار پیشنهاد می شود. موهای شرابی یا بلوطی نیز تمامی رنگ های تابستانی را می پذیرد. سبز با آبی انتخاب خوبی است. برای موهای بور نیز انتخاب اول رژ لب قرمز است. این افراد اگر بیشتر از خط چشم یا ریمل استفاده كنند زیباتر خواهند شد تا سایه های بنفش و صورتی. تیپ مشكی ها نیز پیشنهاد می شود سراغ طوسی، خاكستری، مشكی و سرمه ای بروند و از رژ لب های قرمز و نارنجی و سرخابی استفاده كنند.

 

اگر هم به مد فكر می كنید، سراغ رنگ های استوایی بروید. سایه های سبز (چمنی، فیروزه ای و مرجانی)، بنفش و آبی آسمانی توصیه متخصصان زیبایی برای تابستان ۲۰۰۶ است. در این مدل ریمل جایی ندارد و تنها از مداد مشكی و سایه برای آرایش چشم استفاده می شود.

 

چگونه آرایش کنیم

 

اگر عینك می زنید، بیشتر از سایه های قهوه ای، آبی و بنفش استفاده كنید. استفاده از سایه های روشن و صدفی باعث گم شدن چشم پشت عینك می شود. اگر عینك تان فریم مشكی دارد حتی الامكان از ریمل استفاده كنید و تا می توانید خط چشم نكشید. این گونه چشم تان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

برعكس در عینك های گریف (بدون فریم) و یا عینك های پنسی هر چه سایه روشن تر باشد چشم بیشتر جلوه می كند. نكته مهم دیگر در آرایش های ترمیمی استفاده از سایه كمرنگ برای رفع گودی چشم است. سایه روشن را از گوشه داخلی تا كمی خارج چشم زده و سپس كمی سایه تیره دور چشم بزنید تا چشم بیشتر جلوه كند. در مدل های آرایشی كه امروزه طرفدار دارد، بیشترین تمركز روی چشم است. استفاده از دو رنگ سایه مات و تیره مثلاً آبی- سرمه ای در صورت سفید بودن چهره باعث زیباتر شدن چشم می شود.

 

برعكس استفاده از سایه تك رنگ چشم را كوچك نشان می دهد. مالیدن سایه بدون خط چشم باعث مریض حال نشان دادن فرد می شود.

 

حتماً از ریمل یا خط چشم برای تكمیل آرایش استفاده كنید. در این نوع آرایش برای بهتر جلوه كردن لب نیز از رژلب و مداد لب همزمان استفاده كنید. مداد لب می تواند فرورفتگی ها را بپوشاند و همانند ژل بوتاكس عمل كند.رژلب روشن و براق بیشتر برای لب های خیلی بزرگ و كشیدن مداد لب برای لب های باریك بسیار توصیه می شود.اینها دستورالعمل هایی بود كه برای آرایش ترمیمی به كار می رود.

 

برای یك آرایش طبیعی كه تنها صورت شما را از بی حالی و رخوت درآورد استفاده از پودر كمرنگ، ریمل رقیق و رژگونه آجری و رژ لب براق با تنالیه صورتی بسیار عالی است.

 

در آرایش طبیعی كشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم و گونه است كه مهمترین ویژگی صورت طبیعی است.


ویدیو مرتبط :
سه مدل آرایش زیبا پاییزى براى پوست هاى پاك و بى عیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عیب‌ های صورت‌ را با «آرایش» محو کنید


آرایش ترمیمی، آرایشی است که نه تنها روی صورت جلب توجه نمی‌کند بلکه می‌توانید با آن تمام عیب‌ها را هم بپوشانید و چهره‌ای زیباتر و ساده‌تر از همیشه برای خود بسازید.



مجله سیب سبز:   آرایش ترمیمی، آرایشی است که نه تنها روی صورت جلب توجه نمی‌کند بلکه می‌توانید با آن تمام عیب‌ها را هم بپوشانید و چهره‌ای زیباتر و ساده‌تر از همیشه برای خود بسازید.

چطورعیب‌های صورت‌ را با«آرایش» محوکنید

ریزه‌کاری‌هایی که آرایش چشم‌ها دارد

پلک:   شاید واضح‌ترین بخش چشم همین پلک‌ها باشند که بیشتر از همه نیز به چشم می‌آیند، در این منطقه باید کم‌رنگ‌ترین رنگ سایه را نسبت به جاهای قبلی انتخاب کنید.

استخوان زیر ابرو:
پیدا كردن استخوان زیر ابرو خیلی کار سختی نیست، کافی است با نوک انگشتانتان زیر ابرو را لمس کنید تا برجستگی آن را احساس کنید، اینجا جایی است که سایه چشم می‌نشیند، شما باید این قسمت را رنگ روشن‌تر بزنید، یعنی از این استخوان تا زیر قوس ابرو را سایه روشن بزنید تا چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسد و چهره هوشیارتر جلوه کند.

گوشه خارجی چشم:
توجه به این بخش از چشم و درست آرایش کردن آن، می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی چشم داشته ‌باشد، این منطقه از جایی که مژه‌های پلک بالا تمام می‌شود، شروع و در ابتدای خط پلک تمام می‌شود. این قسمت باید تیره‌ترین سایه را داشته ‌باشد تا چشم‌ها به بهترین حالت خود را نشان دهند.

خط پلک: 
بالای پلک و حد واسط بین حلقه چشم و استخوان ابرو، یک چین‌‌خوردگی است که به نام خط پلک شناخته می‌شود. برای پیدا کردن آن می‌توانید کمی سرتان را عقب ببرید، انگشت خود را روی استخوان ابرو بگذارید و روی آن حرکت کنید، جایی که این استخوان تمام می‌شود، نقطه‌ای است که خط پلک آغاز می‌شود، سایه این منطقه باید تیره‌تر از سایه روی پلک  انتخاب شود، زیرا باعث می‌شود، چشم درشت‌تر جلوه کند و نگاه عمیق‌تر به نظر بیاید.

خط مژه‌های پایین:
به طور کلی با خط چشم هم می‌توان چشم‌ها را ریزتر کرد و هم درشت‌تر، مثلا اگر خط چشمی کامل بکشید، یعنی از ابتدا تا انتهای چشم، چشم‌ها درشت‌تر جلوه می‌کنند.



چطورعیب‌های صورت‌ را با«آرایش» محوکنید

جاهایی که باید تیره‌تر شود

گونه‌ها:
  با یک آرایش درست روی گونه‌ها می‌توانید صورت‌تان را لاغرتر جلوه دهید یا حتی تناسب‌های روی صورت را به گونه‌ای تغییر دهید که کاملا حالت چهره تغییر کند، برای اینکه جای اصلی رژگونه را پیدا کرده و خط گونه خود را برای رژگونه زدن در نظر بگیرید کاملا گونه ها را به داخل بکشید و سپس روی همان نقاط فرو رفته به سمت بالا با برس پهن و مخصوص رژ گونه بزنید، توصیه می‌کنیم برای برجسته کردن گونه‌ها از پودر صورت که 4 درجه تیره‌تر از پوست طبیعی صورت‌تان است، استفاده کنید.این پودر را زیر استخوان گونه بزنید تا گونه‌های شما استخوانی و برجسته به نظر آید، یادتان باشد که اگر از پودر برنزی رنگ به عنوان رژگونه استفاده کنید، چهره شما را طبیعی‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد.

خط شقیقه:
معمولا لازم نیست خیلی به این بخش توجه کنید ولی اگر احساس می‌کنید پیشانی خیلی پهن و عریضی دارید، می‌توانید کرم‌پودر کمی تیره‌تر به این منطقه بزنید، علاوه بر اینها کشیدن چشم‌ها هم تاثیر قابل‌توجهی در کوچک‌تر به نظر رسیدن پیشانی دارد.

بینی:
با یک کرم‌پودر تیره می‌‌توانید بینی خود را کوچک‌تر نشان دهید،کافی است یک برس پرزدار نرم کوچک بخرید و با چند رنگ کرم‌پودر حالت بینی را تغییر دهید، اگر بینی بلندی دارید باید در نوک بینی از کرم پودر تیره‌تری استفاده کنید؛ اگر بینی‌تان کمی انحنا دارد و کج است، رنگ تیره را در کنار بینی و رنگ روشن‌تر را در وسط بینی به کار ببرید.

خط فک: 
کسانی که صورتی گرد دارند یا کسانی که احساس می‌کنند به دلیل بالا رفتن سن‌شان، پوست‌شان در حاشیه فک  انعطاف خود را از دست داده‌ است، باید توجه ویژه‌ای به خط زیر فک داشته باشند،  با برسی مخصوص کرم‌پودری کمی تیره‌تر را از قسمت زیر فک تا حاشیه گوش‌ها بکشید، البته برای یکدست شدن کمی از همین کرم را به چانه‌ها هم بزنید، این کار باعث می‌شود پوست شل شده حاشیه فک دیگر خیلی خودنمایی نکند.



چطورعیب‌های صورت‌ را با«آرایش» محوکنید

رنگ این مناطق باید روشن باشد

خط گونه:  
وقتی  بالای استخوان گونه رنگ روشن‌تری داشته‌باشد، زیبایی چهره بیشتر می‌شود، یعنی باید بالای استخوان گونه را رنگ روشن‌تر بزنید و زیر همین استخوان را رنگ تیره‌تر، در این صورت، چهره جذبه بیشتری پیدا می‌کند. برای اینکه صورت  شما شادابی طبیعی داشته باشد فرچه مخصوص پودر را ابتدا در رژگونه و بعد در پودر صورت فرو برده و پودر حاصل را به تمام صورت مخصوصا قسمت‌های پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه‌تان بزنید.

نقطه بالای لب: این نقطه بین دو هلالی لب و درست در مرکز واقع شده‌است و می‌توان از آن به عنوان چاله بالای لب یاد کرد، اگر از کرم‌پودر روشن‌تر برای این نقطه استفاده کنید، لب‌ها پرحجم‌تر و برجسته‌تر جلوه خواهند کرد.

طول بینی:
همان طور که در قسمت پیش گفتیم روی بینی باید  رنگی روشن‌تر داشته باشد و در کناره‌های آن رنگ تیره‌تر تا بینی خوش‌فرم‌تر جلوه کند، اگر بخواهید روی بینی را هم تیره کنید، صورت خیلی صاف و بدون حالت به نظر خواهد رسید.



چطورعیب‌های صورت‌ را با«آرایش» محوکنید

رنگ‌ها را چطور در صورت پخش کنید

برنزه کننده:
استفاده از کرم‌های برنزه کننده خیلی کار سختی نیست،  باید حواستان باشد جاهایی را که بیشتر در معرض آفتاب است، پررنگ‌تر کنید. اول از همه یک برس آرایشی بزرگ برای این کار انتخاب کنید و بعد گوشه‌سمت راست صورت مانند یک، سه انگلیسی رنگ تیره بزنید یعنی از شقیقه‌ها شروع کنید و یک منحنی تا استخوان گونه‌ها بکشید و بعد همانند شکل به سمت فک حرکت کنید. برای سمت چپ صورت باید یک E بکشید و سعی کنید به صورت، شکلی کاملا قرینه بدهید.

رژ‌گونه: 
  برای بسیاری از خانم‌ها همیشه این سؤال وجود دارد که رژ‌گونه را باید دقیقا چگونه زد، زیرا محل رژگونه کاملا بستگی به حالت صورت دارد اما دستورالعمل کلی برای انواع صورت‌ها این است که از دو رنگ رژ گونه نزدیک به هم استفاده شود. ابتدا کمرنگ با برس گرد و نرم درست از کنار بینی شروع و تا کنار گوش ادامه یابد، سپس از رژ گونه پررنگ‌تر استفاده کرده این بار برس از کنار بینی زده شود.



  با توجه به نوع صورت رژگونه بزنید

 صورت‌های چهارگوش:
صورت‌های چهارگوش باید گردتر نشان داده شوند،بنابراین یک رژگونه گرد که تا خط فک امتداد یابد و به سمت بیرون صورت محو شود، می‌تواند تاثیری ایجاد کند که صورت گردتر به نظر برسد. صورت بلند: با زدن کمی رژگونه تیره و مات در ناحیه چانه می‌توانید کاری کنید که صورت شما کوتاه‌تر به نظر آید. از همان رژگونه برای روی گونه خود استفاده کرده  و تنها رنگ آن را کمی ملایم‌تر کنید.

صورت بیضی:
باید با افزودن رنگی غلیظ به تمام ناحیه گونه را پهن‌تر نشان داد. اگر با لب‌های بسته لبخند بزنید، می‌توانید جای صحیح رژگونه را پیدا کنید.

صورت گرد:
باید سعی کنید با پوشاندن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه صورت را باریک‌تر جلوه دهید.

صورت کامل:
صورتی است که طول و عرض آن تقریبا برابر باشد.  می‌توانید با همان حرکات دورانی برس زیر برجستگی استخوان گونه را به سمت بالا رژگونه بزنید.