سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه پوست خود را با برگ آلوئه ورا مرطوب کنیم



مرطوب کردن,مرطوب کردن پوست, آلوئه ورا

استفاده از گیاه آلوئه ورا روشی کاملاً طبیعی برای مرطوب کردن پوستتان است. این گیاه در بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی همچون خشکی پوست و آفتاب سوختگی موثر است.

برگ آلوئه ورا
استفاده از گیاه آلوئه ورا روشی کاملاً طبیعی برای مرطوب کردن پوستتان است. به گفته استیون دی. الریچ از مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، گیاه آلوئه ورا در بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی همچون خشکی پوست و آفتاب سوختگی موثر است. گیاه آلوئه ورا از 99 درصد آب و 1 درصد ژل تشکیل شده است. این ژل ترکیبی از گلیکوپروتئینها و پلی ساکاریدها است که خاصیت درمانی و مرطوب‌کنندگی دارند. شما می‌توانید براحتی پوست و موی خود را در خانه با برگ‌های آلوئه‌ورا مرطوب کنید.  

مرطوب کردن,مرطوب کردن پوست, آلوئه ورا

دستورالعمل
1. یک برگ تازه آلوئه ورا را از گیاه آن جدا کنید.


2 . برگ را از وسط و در طول آن برش داده و سپس آن را در یک کاسه قرار دهید. صبر کنید تا ژل از برگ خارج شده و در کاسه جمع شود، برای تسریع کار می توانید با انگشت یا یک قاشق ژل را از برگ خارج کنید.

3 . یک قاشق غذا خوری روغن زیتون به کاسه اضافه کرده و با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. روغن زیتون ژل را در خود حل می کند و به این ترتیب شما راحت تر می توانید آن را به پوست یا موی خود بزنید. اگر روغن زیتون ندارید برای کاهش غلظت ژل، چند قطره آب به آن اضافه کنید.

4 . ژل آلوئه ورا را به نقاط خشک پوست خود در آرنج، لب ها و یا سایر مناطق زده و سپس آن قسمت را ماساژ دهید. صبر کنید تا ژل جذب پوستتان شود؛ نیازی به شستن پوست ندارید. چنانچه می خواهید موی سر خود را با این ژل مرطوب کنید، ژل را با انگشتان خود به موهایتان زده و با یک شانه آن را به طور مساوی پخش کنید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشوئید.
 
توصیه‌ها و هشدارها:
• قبل از استفاده از آلوئه ورا حتما با با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که پوستتان نسبت به آن واکنش های آلرژیک نداشته باشد. ممکن است آلوئه‌ورا در ترکیب با سایر مکمل ها یا داروهای گیاهی، عوارض جانبی زیانباری داشته باشد.

• از تماس آلوئه‌ورا با زخم‌های باز خودداری کنید.
منبع:wiki.5040.ir
 


ویدیو مرتبط :
پوست گیر آلوئه ورا فروشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلوئه ورا پوست را جوان نگاه می دارد



آلوئه ورا,خواص آلوئه ورا

 

آلوئه ورا پوست را جوان نگاه می دارد

 

آلوئه ورا با تحریک سلول های فیبروبلاست پوستی موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

 

با اشاره به این که در حال حاضر عصاره گیاه آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت جوان کنندگی، التیام بخشی و نرم کنندگی در فرآورده های آرایشی بهداشتی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، این گیاه دارای اثرات مرطوب کنندگی و ضد پیری است که موکو پلی ساکاریدهای موجود در آن به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند.

 

آلوئه ورا با تحریک فیبروبلاست ها موجب سنتز الیاف کلاژن و الاستین می شود که این الیاف سبب می شود پوست خاصیت الاستیک (ارتجاعی) داشته و کمتر چروک بخورد. همچنین وجود اسیدهای آمینه در این گیاه سلول های سخت را نرم می کند و عنصر روی موجود در آن به عنوان یک ماده قابض برای سخت کردن منافذ موجود در پوست عمل می کند. اثر مرطوب کننده گیاه در درمان خشکی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و باعث کاهش خشکی و قرمزی پوست می شود.

 

در خصوص عوارض جانبی که با مصرف موضعی آلوئه ورا ممکن است ایجاد شود، می توان به عوارضی مانند قرمزی، سوزش، گزگز پوست و درماتیت در افراد حساس بروز کند که این واکنش های آلرژیک ناشی از آنتراکینون ها نظیر آلویین و باربالویین می باشد که بهتر است ابتدا روی یک منطقه کوچک از پوست امتحان شود تا شخص مطمئن شود به آن حساسیت ندارد.

 

 

منیع:میهن ۲۴