سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه تلويزيون LCD را تميز کنيم؟



 

 

تمیز کردن تلویزیون LCD

 

 

براي پاک کردن صفحات LCD از لکه ها و اثر انگشت چه راه حلي وجود دارد.؟ با ما همراه باشيد با اين مقاله...

 


براي پاک کردن صفحات LCD از لکه ها و اثر انگشت ، بايستي از يک پارچه کتاني نرم و بدون پرز و ضد الکتريسيته ساکن استفاده شده و به آرامي‌اقدام به تميز کردن شود. در صورت نياز ميتوان پارچه را با آب و يا محلول آب و خيلي خيلي کم سرکه ، نم دار نموده ، و به آرامي‌عمل را انجام داد. قبل از اقدام ، دستگاه از برق جدا شود.

 

 

محلول هاي زيادي در اين ضمينه وجود داردکه معمولاً به صورت کلي در ظرف هاي 4 تا 20 ليتري بفروش مي‌رسد.

 

 

* هيچوقت محلول مستقيماً روي LCD ، اسپري نشود.

 


* هيچوقت از الکل ، آستون ، آمونياک و ... استفاده نشود.

 


* به علت صدمه پذير بودن صفحات LCD ، پلاسما ، DLP ، فشار زياد پارچه روي آن باعث ايجاد خش و خراش مي‌شود.

 


* بعد از خشک شدن کامل صفحه ، دستگاه به برق وصل شود.

 


محلول هاي زيادي در اين ضمينه وجود داردکه معمولاً به صورت کلي در ظرف هاي 4 تا 20 ليتري بفروش مي‌رسد.محلول معمولاً توسط عينک فروشي ها خريداري مي‌شود و در ظروف کوچک با نام خود عينک فروشي بفروش مي‌رسد. ( در کُل محلول پاک کننده شيشه عينک براي از بين بردن انواع لک و ... صفحات LCD مناسب است ).

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مجموعه پروژه های راه اندازی lcd

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فن هاي کامپيوترمان را چگونه وکي تميز کنيم؟



 

 

فن کامپیوتر

 

هميشه سئوالاتي از من پرسيده مي شد که فن کامپيوترم زياد سر و صدا مي کند يا اينکه چگونه مي توانم صداي فن را کمتر کنم؟ قبل از هر چيز اولين نکته اينکه وقتي فن شروع کند به ايجاد صداي اضافي معنيش اين نيست که دچار اشکال شده است و بايستي تعويض شود. پائين آمدن دور فن و عدم توانائيش در خنک کردن بخش مربوط به آن يک مبحث است و کثيف بودن فن و گرد و خاک گرفتنش بحث ديگري.
پائين آمدن دور فن زماني خطرناک است که شما بتوانيد پره هاي فن را در حين چرخش با دست متوقف کنيد ولي اگر در شرايطي غير از اين فن شما صداي اضافي در حين چرخش توليد مي کند ممکن است علتش گرد

و خاک گرفتن فن يا عواملي شبيه به آن باشد. کلا تميز کردن داخل کيس کامپيوتر و فن هاي آن به صورت ساليانه امر ضروري است و حتي در برخي موارد مثلا اگر شما در محلي نسبتا آلوده و پر گرد و غبار ساکن هستيد، سيگار ميکشيد و يا حيوان خانگي پشمالويي داريد توصيه مي شود اينکار را ? يا ? ماه يکبار انجام دهيد.

در کامپيوتر شما به صورت نرمال حداقل دو فن وجود دارد، يکي در داخل پاور يا منبع تغذيه آن و يکي هم روي پردازنده يا CPU نصب شده است. تميز کردن فن منبع تغذيه اگر فرد حرفه ايي يا در اصطلاح خودماني دست به آچاري نيستيد خيلي توصيه نمي شود. چون نياز است منبع تغذيه را از داخل کيس پياده کنيد بعد خود منبع را باز کنيد تا به فن برسيد، پياده کردن منبع تغذيه پيچيده نيست و قبلا در پستي با عنوان مونتاژ يک کامپيوتر / قسمت پنجم / منبع تغذيه يا پاور در موردش مفصل صحبت کرده ايم اما اينکه منبع تغذيه را کالبد شکافي کنيد و بخواهيد فنش را بيرون بکشيد و غيره در صورت نداشتن تسلط کافي ممکن است دردسر ساز شود، لذا با توجه به نوع پارو و ساختارش سعي کنيد فن آن را تا جايي که مي توانيد از بيرون و با استفاده از ابزارهايي مثل اسپري هاي فشرده هوا و غيره گرد گيري کنيد.
اما فن CPU تميز کردنش جز واجبات است خصوصا اگر CPU گران قيمتي داريد چون پايين آمدن دور فن CPU و ايجاد سر و صدا توسط آن در اثر گرد و غبار گرفتن، موي حيوانات و... مي تواند سبب بالا رفتن دماي CPU کاهش کارايي سيستم و حتي آسيب ديدن پردازنده ي شما شود.

 

فن کامپیوتر


لذا مواد لازم براي تميز کردن فن:
1- پيچ گوشتي ترجيحا چهار سو و در اندازه ي مناسب
2- روغن چرخ
3- چند عدد دستمال ترجيحا نرم و با قابليت جذب گرد و غبار

باز کردن کيس که چندان پيچيدگي ندارد و بر حسب نوع کيس و کمي فسفر سوزندان راحت مي توانيد آن را باز کنيد، پيدا کردن فن داخل کيس هم پيچيده تر از مورد قبلي نيست، اگر فن پيچ شده است پيچ ها را باز کنيد و بعد آن را از جايگاهش خارج کنيد، اگر حواستان جمع باشد نيازي نيست سيم برق فن را از مادربرد جدا کنيد ولي اگر فکر مي کنيد اين اتفاق ممکن است برايتان بيفتد يا لازم مي دانيد جدايش کنيد و حدس مي زنيد بعدا ممکن است در پيدا کردن محل اتصالش دچار مشکل شويد توصيه ميکنم با يک دوربين (موبايل) از محل اتصال اين سيم به مادربرد عکس بگيريد تا بعدا ديگر مشکلي نباشد.

فن را که بيرون کشيديد با يک دستمال (اگر به مقدار بسيار بسيار اندک رطوبت داشته باشد بهتر است) محيط بيروني و لابه لاي پره هاي آن را خوب تميز نمائيد.

بعد بر چسب روي قسمت مياني فن را به آرامي بلند کنيد تا محور فن مشخص شود، برخي از فن ها ممکن است بر روي محورشان يک لايه لاستيکي مانند يا شبيه به آن قرار داشته باشد که مي توان آن را نيز با نوک ناخن يا پيچ گوشتي بلند نمود و سپس يک يا دو قطره روغن با قطره چکان درون محور چرخش فن بچکانيد. (تصوير زير)

برچسب و ساير موارد ديگري را سرجايش برگردانيد و فن را مجددا درون کيس سوار کنيد، اطمينان حاصل کنيد فن به درستي روي CPU سوار شده و سيم آن به صورت کامل و در جاي صحيح به مادربرد متصل است و بعد کيس را ببنديد و سيستم را مجددا به برق بزنيد و روشن کنيد.
به احتمال زياد اينبار بعد از روشن شدن کامپيوترتان از عدم وجود صداي فن متعجب خواهيد شد!