سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه از فاسد شدن غذا پیشگیری کنیم؟



فاسد شدن غذا , نگهداری غذا

 

      

«مارتا استوارت»، مدیر انجمن خانه داری مارتا و سردبیر مجله خانه داری living برای پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی توصیه های جالبی را برای خانم های خانه دار دارد.

 

همیشه در یخچال ۲ بخش متفاوت را به غذاهای خام و غذاهای پخته اختصاص دهید و از قرار دادن این ۲ نوع غذا در کنار هم بپرهیزید. این کار مانع از فساد غذای پخته شده می شود.

 

هرگز سبزی ها را کنار انواع گوشت ها قرار ندهید. گاهی ممکن است آلودگی ها و باکتری های موجود در سبزی موجب فاسد شدن گوشت شود.

 

همیشه گوشت قرمز، مرغ و ماهی را درون کیسه پلاستیکی یا درون یک بشقاب قرار دهید تا آب آن روی موادغذایی دیگر نریزد و موجب فساد و آلودگی خوراکی ها نشود.

 

همیشه برای خرد کردن سبزی و گوشت از ۲ تخته متفاوت استفاده کنید؛ به این ترتیب مانع از انتقال باکتری از گوشت به سبزی و برعکس می شوید.

 

بهترین روش برای آب کردن یخ انواع گوشت ها آن است که گوشت را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید چند ساعت درون یخچال بماند تا به مرور یخ آن آب شود.

 

هنگام بسته بندی کردن مواد غذایی حتما دست های تان را بشویید. آلوده بودن دست ها موجب انتقال میکروب ها به مواد غذایی و فاسد شدن آن ها می شود.

 

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
بهترین غذا برای پیشگیری و درمان سل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه از فاسد شدن غذا پیشگیری كنیم؟


«مارتا استوارت»، مدیر انجمن خانه‌داری مارتا و سردبیر مجله خانه‌داری living برای پیشگیری از فاسد شدن مواد‌غذایی توصیه‌های جالبی را برای خانم‌های خانه‌دار دارد.





صبح بخیر:  «مارتا استوارت»، مدیر انجمن خانه‌داری مارتا و سردبیر مجله خانه‌داری living برای پیشگیری از فاسد شدن مواد‌غذایی توصیه‌های جالبی را برای خانم‌های خانه‌دار دارد.
  •  همیشه در یخچال 2 بخش متفاوت را به غذاهای خام و غذاهای پخته اختصاص دهید و از قرار دادن این 2 نوع غذا در كنار هم بپرهیزید. این كار مانع از فساد غذای پخته شده می‌شود.

  •  هرگز سبزی‌ها را كنار انواع گوشت‌ها قرار ندهید. گاهی ممكن است آلودگی‌ها و باكتری‌های موجود در سبزی‌ موجب فاسد‌شدن گوشت شود.

  •  همیشه گوشت قرمز، مرغ و ماهی را درون كیسه پلاستیكی یا درون یك بشقاب قرار دهید تا آب آن روی موادغذایی دیگر نریزد و موجب فساد و آلودگی خوراكی‌ها نشود.

  •  همیشه برای خرد كردن سبزی و گوشت از 2 تخته متفاوت استفاده كنید؛ به این ترتیب مانع از انتقال باكتری از گوشت به سبزی و برعكس می‌شوید.

  •  بهترین روش برای آب كردن یخ انواع گوشت‌ها آن است كه گوشت را از فریزر خارج كرده و اجازه دهید چند ساعت درون یخچال بماند تا به مرور یخ آن آب شود.

  •  هنگام بسته‌بندی كردن مواد‌غذایی حتما دست‌های‌تان را بشویید. آلوده بودن دست‌ها موجب انتقال میكروب‌ها به مواد‌غذایی و فاسد‌شدن آن‌ها می‌شود.