سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چگونه اجسام سنگین را جابجا كنیم؟



 

 

اجسام سنگین

 

 

تا كنون برای شما این اتفاق رخ داده كه مجبور باشید اجسام سنگینی را بلند كنید و در آن زمان تصور كنید كه واقعاً از عهده آن بر نمی آیید. در این قسمت قصد داریم تا تكنیك هایی را ذكر كنیم تا به واسطه آن بتوانید اجسام سنگین را بدون وارد كردن فشار زیاد به ستون مهره ها جابجا كنید.

میزان دشواری: ساده
مدت زمان مورد نیاز: متغیر


 

 

اجسام سنگین

 

 

و اما این كار را چگونه انجام دهیم؟

• زمانیكه برای خرید مایحتاج روزانه خود به سوپر ماركت و یا میوه فروشی می روید از فروشنده درخواست كنید تا همه اجناس را در داخل یك كیسه نریزد. در هر بسته مقدار كمی جنس بریزید تا حمل و نقل آن آسان شود.

 


• برای جابجایی گاز، یخچال، و ماشین لباسشویی از پایه های زیر چرخدار كه به همین منظور ساخته شده اند استفاده كنید. ابتدا درب این وسایل را ببندید، آنها را روی پایه چرخ قرار داده و با دقت حركت دهید. یك نمونه از این پایه های چرخدار را می توانید در تصویر مشاهده نمایید.

 

 

 

اجسام سنگین

 


• برای جابجا كردن مبلمان حتماً از یك نفر كمك بگیرید. در غیر اینصورت ابتدا یك طرف مبلمان را بلند كرده، آنرا جابجا كنید. سپس به طرف دیگر بروید و دو پایه دیگر را بلند نموده و حركت دهید. برای تخت، كمد و سایر وسایل نیز می توانید از این تكنیك استفاده كنید.

منبع:manzelmag.com


ویدیو مرتبط :
‫یک ربات کمکی برای بلند کردن اجسام سنگین‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روباتی نرم اما جان سخت برای حمل اجسام سنگین + عکس



اخبار علمی - روباتی نرم اما جان سخت برای حمل اجسام سنگین + عکس

این روبات حدود نیم متر طول دارد و قادر است 7 و نیم پوند وزن را در شرایط سخت بر دوش خود جا به جا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رابرت وود، استاد دانشگاه چارلز ریور و تیم تحقیقاتی وی، توانستند میکرو کمپرسوری نرم طراحی کنند که با باتری کار می کند. این کمپرسور میتواند اجسام را در پشت خود حمل کند.

اخبار,اخبار علمی ,روباتی نرم

 
تالی، عضو تیم تحقیقاتی می گوید: به تازگی نسخه نرم این ربات را طراحی کرده ایم که میتواند به خوبی وظیفه اش را انجام دهد اما چیزی که ما میخواستیم انجام دهیم، به چالش کشیدن تصویر ذهنی مردم از شکل ظاهری یک ربات بود.

او ادامه می دهد: ما فکر می کنیم دلیل اینکه مردم به استفاده از ربات های فلزی و سخت عادت کرده اند این است که ساخت آنها راحت تر است. اما کار ما الهام گرفته از طبیعت است و می خواهیم این ربات را پایه ی ربات های آینده قرار دهیم.

ربات طراحی شده توسط این تیم، در مقایسه با ربات های مشابه، بزرگ و سخت نیست. این ربات حدود نیم متر طول دارد و قادر است 7 و نیم پوند وزن را بر دوش خود جا به جا کند.

مواد استفاده شده در ساختار این ربات از کامپوزیت سیلیکون  تهیه شده که آنرا بسیار سبک کرده است. محققان این ربات را در برف، زیر آب، میان شعله های آتش و در ماشین در حال حرکت با موفقیت آزمایش کرده اند و در همه ی این شرایط هی صدمه ای به کارایی این ربات وارد نشده است.

نسخه پیشرفته تر این ربات میتواند با استفاده از هوا، فشاری معادل 16 پوند بر اینچ مربع را تامین کند که این قابلیت میتواند به انسان کمک کند تا وسایل مکانیکی سنگین را به راحتی جابجا کند.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران