سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چند توصیه مهم برای خانم های خانه دار



 

چند توصیه مهم برای خانم های خانه دار

 


این توصیه های ایمنی ممکن است هنگام کارکردن با مواد شیمیایی خانگی به شما کمک کند:

 

۱) هیچ وقت ماده سفیدکننده را با سایر مواد پاک کننده، به خصوص مواد حاوی آمونیاک، مخلوط نکنید.

 

۲) هنگام استفاده از مواد پاک کننده اجاق گاز، به طور کامل خودتان را با پیش بند و دستکش آستین بلند بپوشانید.

 

۳) مواد شیمیایی رایجی که در قسمت های مختلف خانه نگهداری می شوند، ممکن است در صورتی که درست انبار نشوند و به طور صحیح استفاده نشوند، خطراتی برای سلامتی شما ایجاد کنند.

 

۴) هنگامی که از مواد پاک کننده همه کاره در آشپزخانه یا حمام استفاده می کنید، همیشه دستکش دست کنید و پنجره را باز کنید یا هواکش را روشن کنید تا استنشاق بخارات این مواد را به حداقل برسانید.

 

۵) مراقب باشید که از ماده سفید کننده با پوست تان تماس پیدا نکند یا به چشم های تان نپرد.همچنین از استنشاق گازهای آن خودداری کنید.

 

 

منبع : aftab

 

 


ویدیو مرتبط :
چهل توصیه مهم حاج آقای قرائتی به خانم های متاهل...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه‌های باربارا كینگ برای خانم‌های خانه‌دار


برای پاك كردن قابلمه‌ای كه غذا درون آن سوخته، كافی است مقداری سركه را با آب درون قابلمه بریزید و اجازه دهید این محلول خوب بجوشد. پس از آن، سوختگی به راحتی از كف قابلمه پاك می‌شود.



  • برای پاك كردن قابلمه‌ای كه غذا درون آن سوخته، كافی است مقداری سركه را با آب درون قابلمه بریزید و اجازه دهید این محلول خوب بجوشد. پس از آن، سوختگی به راحتی از كف قابلمه پاك می‌شود.
  • برای بریدن نان بهتر است از كارد اره‌ای استفاده كنید و پیش از برش، كارد را برای مدت كوتاهی درون آب جوش فرو كنید.
  • برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی‌ها، آنها را در جای تاریك، خشك و به دور از رطوبت قرار دهید.
  • افرادی كه پس از خرد كردن پیاز و شستن كارد هنوز نسبت به بوی پیاز روی كارد حساس هستند. برای برطرف كردن این بو كافی است یك هویج را با كمك كارد حلقه حلقه كنند.
  • برای از بین رفتن بوی دودگرفتگی برنج بهترین كار پوست كندن یك پیاز و قرار‌دادن آن در قابلمه است. بعد از 10 دقیقه پیاز بوی دود را از برنج می‌گیرد.
  •  اگر پس از دم كردن غذا یادتان آمد كه برنج‌تان بی‌نمك است، پس از آنكه دم كشید. مقداری نمك را در آب حل كرده و آن را با روغن مخلوط كرده و روی برنج بریزید.
  • یكی از بهترین راه‌ها برای خوشبو شدن سبزی پلو، استفاده از آویشن و دیگر ادویه‌های خوش بو، لابه‌لای كشیدن برنج پیش از دم كردن برنج است.
  • اگر در خانه كیك می‌پزید و برای جدا كردن كیك از ظرف دچار مشكل می‌شوید، پیش از ریختن مایه كیك درون ظرف مقداری شكر ته ظرف بپاشید. این كار كمك می‌كند تا كیك به ته ظرف نچسبد.
  • بهترین روش برای نرم كردن و ترد كردن گوشت آن است كه گوشت را در مخلوطی از روغن زیتون خوراكی بدون بو و سركه قرار دهید و اجازه دهید به‌مدت 2 تا 3 ساعت درون آن خیس بخورد.
  • یكی از بهترین روش‌ها برای نگهداری دراز مدت از موز و پیشگیری از سیاه شدن و تغییر رنگ دادن این میوه، آن است كه موز را درون كاغذ آلومینیومی بپیچید و درون جا میوه‌ای یخچال قرار دهید.
  • پیش از شستن ظروف چرب، سینك ظرفشویی را از آب پر كنید و 3 قاشق سركه درون آن بریزید و اجازه دهید ظرف‌ها به‌مدت 10 دقیقه درون این مخلوط شناور باشند.
  • اگر تمایل دارید، به سرعت چند دقیقه برگه‌های خشك هلو یا زردآلو تهیه كنید، میوه‌ها را برش بزنید و آن را با كمترین حرارت درون فر بگذارید و مراقب باشید تا نسوزند.
  • برای تمیز كردن زیور آلاتی با جنس طلا یا نقره آنها را با خاك اره نرم بسابید.
  • اگر تصمیم دارید مدتی از اشیا و ظروف نقره خود استفاده نكنید بهتر است آنها را درون ورق آلومینیومی بپیچید. این‌كار از تیره شدن رنگ نقره‌ها پیشگیری می‌كند.
  • گاهی ممكن است برای تهیه غذا دائم با پیاز سر و كار داشته باشید. در این حالت دست‌تان به بوی پیاز آغشته می‌شود. برای از بین بردن این كار كافی است پوست دست‌تان را با كمك برشی از لیمو ترش تازه ماساژ دهید.
  • برای شكستن پوست سخت نارگیل بهترین كار قرار دادن نارگیل درون مایكرو‌ویو یا فر است.
  • برای از بین بردن شوری انواع خورش‌ها می‌توانید یك عدد سیب زمینی پوست كنده را درون خورش انداخته و پس از 7-8 دقیقه جوشیدن آن را از ظرف خارج كنید.  با این كار شما نمك اضافه خورش را می‌گیرید.






 «باربارا كینگ » كارشناس و مدرس خانه‌داری و ارتقای كیفیت زندگی به چند نكته مهم درباره چگونگی پاكسازی فضا و محیط حمام اشاره كرده است. وی باز كردن پنجره‌ها و امكان جریان داشتن هوای آزاد درون حمام را هفته‌ای یك بار به‌مدت 2 ساعت را یكی از بهترین راه‌حل‌ها برای از بین رفتن دم و هوای راكد در حمام می‌داند.
  •  وی شست و‌شوی شیر‌آب، دوش و سردوشی حمام به كمك محلول سركه و آب برای از بین بردن آلودگی‌‌ها و باكتری‌های موجود در حمام را 2 بار در هفته توصیه می‌شود. شست و شوی وان حمام، قفسه و وسایلی كه در حمام به‌صورت مشترك توسط افراد خانواده استفاده می‌شوند نیز با كمك این محلول نیز بسیار ضروری است.
  •   خشك كردن وان و بخش‌های مختلف حمام از جمله لوله‌ها و سردوشی‌ در پیشگیری از تجمع باكتری‌ها و كپك‌های سبز در نقاط مرطوب حمام مثل زیر وان، پشت لوله‌ها و سردوشی‌ بسیار مهم است.