سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

چند توصیه خانگی برای داشتن ناخنهای براق



ناخن های زیبا

ناخن های زیبا ، براق و تمیز نه تنها قوی هستند بلکه به زیبایی دست شما نیز می افزایند

 

داشتن ناخن هایی سالم و قوی آرزوی هر خانومی است برای رسیدن به آن می توانید چند مورد از توصیه های خانگی را که در این مقاله مورد اشاره قرار می دهیم ، استفاده کنید تا ناخن هایی براق داشته باشید.

ناخن های زیبا ، براق و تمیز نه تنها قوی هستند بلکه به زیبایی دست شما نیز می افزایند. بدون شک ناخن های براق همیشه مورد تحسین قرار خواهند گرفت پس براحتی و بدون هزینه اضافی می توانید ناخن هایی زیبا و براق داشته باشید.

ـ عدم استفاده از استون : هنگامی که می خواهید لاک های خود را پاک کنید از استون خالص برای پاک کردن آن استفاده نکنید بخاطر اینکه باعث خشک شدن ناخن های شما می شود. این امر قدرت آنها را کم کرده و آسیب دیدن و شکستن ناخن را بهمراه خواهد داشت.

ـ مانیکور لیمو : اغلب به دلیل تماس با مواد شیمیایی ، گرد و غبار و گرد و خاک لکه های زرد رنگی بر روی ناخن ها نمایان می شود. آبلیمو یک عامل مناسب جهت کاهش آنها می باشد پس شما می توانید از آبلیمو برای از بین بردن لکه های زرد ، قوی تر شدن و براق شدن ناخن ها استفاده کنید. این کار بسیار ساده است در منزل آبلیمو را به ناخن های خود می مالید.به اینصورت که آبلیمو را در یک ظرف می ریزید و ناخن های خود را بمدت ۱۰ دقیقه در آن قرار می دهید. سپس سرکه را با مقداری آب گرم مخلوط می کنید و ناخن های خود را با استفاده از یک برس مسواک می زنید و تمیز می کنید.

ـ روغن زیتون : روغن زیتون یک داروی مناسب و معمولی برای درخشش ناخن ها بشمار می آید. روغن زیتون گرم را بر روی ناخن های خود بمالید. همچنین می توانید چند قطره روغن زیتون به آب گرم اضافه کنید و دستان خود را در آن غوطه ور نمایید و ناخن های خود را ماساژ دهید.قبل از اینکه لاک بزنید روغن زیتون را مستقیما به ناخن های خود بمالید و ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به روغن زیتون اضافه کنید و دستان خود را در آن بگذارید.

ـ وازلین : وازلین نیز به داشتن ناخن هایی براق و درخشان کمک می کند. بعد از دوش گرفتن و یا قبل از آن می توانید ناخن های خود را با وازلین مالش دهید. به اینصورت ناخن های شما از مواد مغذی بهره مند خواهند شد. بگذارید وازلین چند دقیقه بر روی ناخن هایتان بماند سپس آن را پاک کنید.

منبع: زیبـاشـو دات کام

 


ویدیو مرتبط :
توصیه رامبد جوان به استفاده از تصفیه آب خانگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

6 توصیه برای داشتن موهای براق و ناخن‌های محكم


یكی از مسائل بسیار مهم در افزایش رشد مو، برخورداری از خواب كافی به‌خصوص بین ساعت 9 شب تا 2 نیمه شب است. كمبود خواب و خوابیدن نامنظم بر عملكرد سیستم ایمنی بدن، ترشح هورمون‌ها و استقامت جسمی و روانی تاثیر می‌گذارد.


مجله سیب سبز - ستاره محمد:

سر ساعت 9 بخوابید!

یكی از مسائل بسیار مهم در افزایش رشد مو، برخورداری از خواب كافی به‌خصوص بین ساعت 9 شب تا 2 نیمه شب است. كمبود خواب و خوابیدن نامنظم بر عملكرد سیستم ایمنی بدن، ترشح هورمون‌ها و استقامت جسمی و روانی تاثیر می‌گذارد. مو نسبت به تغییرات داخلی بدن بسیار حساس است و شما هم اگر استرسی هستید، باید در نظر داشته باشید كه این موضوع می‌تواند باعث ریزش موهای‌تان شود. بیشترین میزان هورمون رشد‌‌ طی خواب ترشح می‌شود، این هورمون موجب ترمیم پوست، ساخت كلاژن و حتی رشد‌‌ موها می‌شود‌‌.

موهای براق و ناخن‌های محكم

مربای هلیله سیاه بخورید!

خودداری از مصرف غذاهای درهم و در عوض خوردن غذاهایی با طعم تندی مثل فلفل می‌تواند در رشد مو تاثیرگذار باشد، همچنین مصرف هلیله سیاه یا مربای آن (موجود در عطاری‌ها)، میوه‌هایی مثل سیب و گلابی و دانه‌های مغذی به‌خصوص بادام، فندق و گردو همگی به سلامت مو كمك می‌كنند.

شانه بزنید اما...

استفاده موضعی از روغن نارگیل و شانه زدن موها باعث افزایش جریان خون و تقویت مو می‌شود. البته شانه زدن نباید با فشار باشد و باعث كندن مو شود؛ دو تا سه بار شانه زدن در روز كفایت می‌كند، بیشتر از این میزان ممكن است در درازمدت باعث آسیب‌هایی چون موخوره و شكستگی تارهای مو شود. بهتر است از شانه‌ها و برس‌های فلزی نوك تیز استفاده نكنید و به جای آن از برس‌ها و شانه‌هایی با دندانه‌های گرد و عریض با جنس نرم و انعطاف‌پذیر استفاده كنید، همچنین بهتر است، موهای خیس‌تان را شانه نزنید.

كدام شامپو مناسب شماست؟!

- اگر موهای خشكی دارید استفاده موضعی از روغن‌هایی مثل نارگیل، بادام همچنین شامپوهای حاوی این روغن‌ها می‌تواند به سلامت موهای‌تان كمك كند.

-  موهای‌تان چرب و مرطوب است پس از شامپوهایی استفاده كنید كه فاقد مواد نرم‌كننده هستند. استفاده از شامپوهای حاوی عصاره سیر، فلفل و بابونه نیز می‌تواند برای‌تان مفید باشد. استفاده از سونای خشك هم به سلامت و متعادل كردن موهای چرب كمك می‌كند.

- اگر موهایی فر و سیاه رنگ دارید بهتر است از شامپوهایی استفاده كنید كه دارای عصاره سدر یا گل ختمی هستند.

- اگر موهایی روشن، بور و لخت دارید بهتر است از شامپوهایی استفاده كنید كه دارای عصاره فلفل یا سیر یا بابونه هستند، همچنین نباید از شامپوهایی با عصاره گل ختمی یا روغن بادام شیرین و سدر استفاده كنید.

- اگر تارهای موهای‌تان نازك است بهتر است از شامپو حاوی عصاره سدر یا حنا استفاده كنید.

- تارهای موهای‌تان كلفت است بهتر است از شامپوهایی با عصاره تند مثل سیر و فلفل یا شامپوهای مرطوب‌كننده مثل ختمی استفاده كنید. توجه داشته باشید كه شامپوی حاوی عصاره سدر خیلی برای شما مناسب نیست.

- اگر موهای‌تان حالت تركیبی دارد و در گروه‌های بالا قرار نمی‌گیرد؛ برای مثال اگر موهای بور و فر دارید، باید شامپوهای مختلف را امتحان كنید و درنهایت شامپویی را انتخاب كنید كه موهای‌تان را خشك نكرده و حالت شاداب و براق به آن می‌دهد. شامپوهایی كه موها را كدر، بی‌روح و افتاده می‌كنند برای شما مناسب نیستند.

ناخن خبر می‌دهد از سر درون!

وضعیت، رنگ و حالت ناخن‌ها معمولا نشان‌دهنده سلامت كلی بدن است. برای مثال افرادی كه كم‌خونی دارند معمولا ناخن‌های‌شان رنگ پریده است یا كسانی كه مشكل كبدی دارند معمولا تعداد زیادی نقطه یا حالت‌های ابرك سفیدرنگ روی ناخن‌های‌شان ایجاد می‌شود، همچنین كسانی كه ضعف قلب دارند ممكن است قوس ناخن‌های‌شان زیاد شود و انگشت‌های‌شان حالت چماغی پیدا كنند.

موهای براق و ناخن‌های محكم

كسانی كه مزاج بدن‌شان خشك است معمولا ناخن‌های‌شان راه‌راه و شكننده هستند. بیماری‌های متابولیك مثل دیابت، مشكلات كلیوی و بالا بودن میزان اوره نیز می‌تواند باعث تغییر رنگ ناخن‌ها شود، بنابراین اگر احساس می‌كنید تغییر خاصی در ناخن‌های‌تان ایجاد شده، می‌توانید با مراجعه به متخصص طب سنتی علت را پیدا كرده و آن را اصلاح كنید.

ناخن‌های‌تان را مرطوب نگه دارید

كسانی كه ناخن‌هــای شكننده دارند، باید همان‌طور كه بــرای پوست‌شان از مرطوب‌‌كننـده اسـتفاده می‌كنند روی ناخن‌های‌شان هم‌مرطوب‌كننده بزننــد، همچنین نباید در استفاده از مواد آرایشی ناخن مثل لاك افراط كنند زیرا خود این مواد و پاك‌كننده‌های آنها می‌توانند به ناخن آسیب بزنند. مصرف دانه‌های مغذی و خام به‌خصوص بادام، فندق و پسته نیز می‌توانید به سلامت ناخن‌ها كمك كنند. علاوه بر این برای حفظ سلامت ناخن‌ها باید از شوینده‌هایی استفاده كنید كه ناخن‌ها را خیلی خشك نكرده و در عوض براق نگه می‌دارند.